Τα ταξίδια βρίσκονται στην κορυφή της λίστας επιθυμιών των Αμερικανών καταναλωτών έναντι όλων των άλλων επιθυμητών προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που διενήργησε η American Society of Travel Advisors (ASTA).
Ειδικότερα, σχεδόν 8 στους 10 (77%) Αμερικανοί δήλωσαν ότι θα επέλεγαν μια εμπειρία διακοπών από έναν νέο υπολογιστή, τηλεόραση, ακουστικά εικονικής πραγματικότητας ή κονσόλα παιχνιδιών.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι πολλοί Αμερικανοί όχι μόνο δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, αλλά σχεδιάζουν ήδη το ταξίδι τους και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για να το πραγματοποιήσουν. Το 40% των ερωτηθέντων είπε ότι «τίποτα» δεν θα τους εμποδίσει να κάνουν διακοπές, ενώ το ένα τέταρτο των Αμερικανών ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει «ονειρεμένες διακοπές» τους επόμενους έξι μήνες.
Αν και η συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτών αισθάνεται τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στα καταναλωτικά αγαθά, το 40% αναφέρει στην έρευνα της ASTA ότι θα ξοδέψει περισσότερα για ταξίδια από ό,τι φέτος, ενώ το 75% λέει ότι σχεδιάζει να ξοδέψει τα ίδια ή περισσότερα για ταξίδια το 2023.
Αξιοσημείωτο επίσης ότι σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες στην έρευνα πιστεύουν ότι τα ταξίδια είναι η καλύτερη επένδυση σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες προαιρετικών δαπανών αυτήν τη στιγμή - ακόμη περισσότερο και από την αγορά νέου αυτοκινήτου για το 21%.
Για το 70% των Αμερικανών τα ταξίδια είναι μια ανταμοιβή στον εαυτό τους για όσα αντιμετώπισαν τα τελευταία δύο χρόνια. Μάλιστα για τα δύο τρίτα (65%) των Αμερικανών αναφέρουν το μότο «Ζεις μόνο μια φορά» εκπληρώνεται με τα ταξίδια μετά την πανδημία.
Η επερχόμενη περίοδος των διακοπών αναμένεται να είναι πολυάσχολη, όπως δείχνει η έρευνα, με το 64% των ταξιδιωτών να πηγαίνουν εκτός πόλης για την Ημέρα των Ευχαριστιών, το 66% να έχει ταξιδιωτικά σχέδια τον Δεκέμβριο και το 38% να έχει προγραμματίσει ταξίδια για την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι Αμερικανοί όχι μόνο θέλουν να ταξιδέψουν, αλλά αισθάνονται ότι πρέπει να ταξιδέψουν», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ASTA, Zane Kerby. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η αξία ενός ταξιδιωτικού συμβούλου ASTA δεν ήταν ποτέ πιο ξεκάθαρη από ό,τι τώρα.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από την έρευνα, που δείχνει ότι το 48% των καταναλωτών αισθάνεται ότι ένας ταξιδιωτικός σύμβουλος θα τους έκανε να αισθάνονται ποιο ήρεμοι και άνετοι στις ταξιδιωτικές τους επιλογές (έναντι 45% τον Μάιο), πρόσθεσε ο Zane Kerby, υπογραμμίζοντας ότι οι επαγγελματίες ταξιδιωτικοί σύμβουλοι μπορούν να δώσουν αξία σε κάθε δολάριο του ταξιδιού, κάτι στο οποίο δίνουν προτεραιότητα οι Αμερικανοί περισσότερο από ποτέ.