Η Ισπανία αναμένει φέτος να καλύψει το 80% των τουριστικών αφίξεων, που είχε πριν από την πανδημία, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού της χώρας Φερνάντο Βαλντές, σε συνέντευξή του στο Travel Weekly. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η Ισπανία προσεγγίζει το 2023 με «εξαιρετική προσοχή» καθώς θα εκδηλωθούν οι συνέπειες από την κρίση του κόστους ζωής.
Ο Ισπανός υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι φέτος το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε ξανά η κύρια αγορά για την Ισπανία. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, είπε, έχουμε ανακτήσει οκτώ στους 10 επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο που είχαμε το 2019. Μάλιστα, τα τουριστικά έσοδα από τους Βρετανούς αναμένεται να είναι περισσότερα φέτος από το 2019 αν και οι αφίξεις είναι λιγότερες. Κάτι, που σημαίνει ότι το 2022 οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα.
Ο Φερνάντο Βαλντές ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός για τη νέα χρονιά, εκφράζοντας ξεκάθαρα τον προβληματισμό του για τις επιπτώσεις που θα μπορούσαν να έχουν στον τουρισμό εξωτερικοί παράγοντες, κυρίως το κόστος ζωής. Δεν γνωρίζουμε, τόνισε, αν ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τους καταναλωτές – ελπίζουμε ότι τελικά αυτό δεν θα συμβεί.
Η Ισπανία διέθεσε 2 εκατ. ευρώ σε καμπάνιες για την προσέλκυση Βρετανών ταξιδιωτών αυτόν τον χειμώνα, κάτι που εκτόξευσε τις κρατήσεις στα Κανάρια Νησιά.
Υπήρξε επίσης αύξηση στις μεγαλύτερες διαμονές. Σε ορισμένα μέρη, όπως είπε ο Ισπανός υπουργός Τουριμσού, σημειώθηκε άλμα 60% στα ταξίδια που διαρκούν περισσότερο από τρεις εβδομάδες, κάτι που εν μέρει το αποδίδει στην αύξηση του ενεργειακού κόστους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο υπουργός ελπίζει να δει περισσότερους τουρίστες να επισκέπτονται λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Γαλικία και η Χώρα των Βάσκων στο βορρά, καθώς και να δοκιμάσουν νέα πράγματα, όπως το φαγητό στη Βαλένθια και τις οινικές γευσιγνωσίες και περιηγήσεις στην Καταλονία.
«Θέλουμε να διαφοροποιήσουμε τους προορισμούς, να βελτιώσουμε την ποιότητα της διαμονής και της μεταφοράς μας – επενδύουμε 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ στον τουριστικό μας τομέα. Καμία άλλη χώρα στην ΕΕ δεν κάνει τέτοια προσπάθεια», τόνισε.