Περιορίζουν τις δαπάνες τους οι Ρουμάνοι λόγω της καλπάζουσας αύξησης των τιμών

30-12-22 | ΑΓΟΡΕΣ

Οι Ρουμάνοι ξόδεψαν λιγότερα σε προϊόντα διατροφής και περιόρισαν τόσο το ποσό των αποταμιεύσεών τους, όσο και τις επενδύσεις τους κατά το 2022 σύμφωνα με τα πρόσφατα ανακοινωθέντα στοιχεία της έρευνας Future Consumer Index Survey, η οποία διεξήχθη από την ΕΥ.

Η έρευνα στόχευσε την αντίληψη των Ρουμάνων σχετικά με το νέο οικονομικό πλαίσιο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, και ιδιαίτερα τις αλλαγές, εάν υπάρχουν, στις καταναλωτικές συνήθειες.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων, το πλαίσιο των πολιτικών και οικονομικών γεγονότων που σημάδεψαν το 2022, η αύξηση των τιμών της ενέργειας και των καυσίμων από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, ο οποίος επικαλύπτει τις οικονομικές επιπτώσεις του έτους της πανδημίας (2020) και την επιβράδυνση του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης των προηγούμενων ετών (2022 σε σύγκριση με το 2021), έχουν καθορίσει μερικές ή ολικές αλλαγές, είτε σε συγκεκριμένες τμήματα κατανάλωσης, προϊόντα και υπηρεσίες είτε γενικότερα.

Σύμφωνα με την κα Georgiana Iancu, επικεφαλής της Λιανικής και Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων στην EY Romania «Οι ανησυχίες και οι πιέσεις που προκαλεί η πανδημία αντικαταστάθηκαν το 2022 από εκείνες που σχετίζονται με τον πόλεμο στο Ουκρανία, η οποία επηρέασε αναπόφευκτα τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Είδαμε αρκετές αλλαγές, μεταξύ των οποίων: περιορισμός ορισμένων δαπανών - όπως αυτές που διατίθενται για ψυχαγωγία-, περικοπές στις αποταμιεύσεις και επενδύσεις ή περικοπές σε εκείνες τις δαπάνες που προορίζονται για την εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση».

Μεταξύ των πτυχών που επηρεάζουν την αγοραστική διαδικασία, αναφέρθηκε πρώτα ως κυριότερη, η καλπάζουσα αύξηση των τιμών και ακολουθούν, η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας και των τιμών του φυσικού αερίου, η στασιμότητα των μισθών και η αύξηση του πληθωρισμού.

Παράλληλα ένα μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων λένε ότι για να προσδιορίσουν  την μελλοντική καταναλωτική τους συμπεριφορά, λαμβάνουν πληροφορίες από το ΜΜΕ ή από δηλώσεις υπευθύνων λήψης αποφάσεων - πολιτικών ή αρχών, οι οποίες όμως, μερικές φορές μπορεί να διαστρεβλώνουν την οικονομική πραγματικότητα.

Οι μισθοί, για παράδειγμα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικής, αυξήθηκαν στους πρώτα εννέα μήνες του τρέχοντος έτους κατά σχεδόν 13%, αλλά επειδή οι τιμές έχουν αυξηθεί, η γενική άποψη είναι ότι έχουν μείνει στάσιμοι.

Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Βουκουρέστι.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024