Στους top 10 προορισμούς της Ευρώπης κατατάσσεται η Ελλάδα στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το 2023, που σχεδιάζουν οι κάτοικοι από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τον Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Η διαπίστωση αυτή αναδεικνύεται από το τελευταίο Long-Haul Travel Barometer (LHTB), που δημοσίευσε την 1η Φεβρουαρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC). Το Βαρόμετρο αυτό διαμορφώνεται σε συνεργασία με την Eurail BV και αποτυπώνει τις ταξιδιωτικές επιθυμίες και σχέδια των κατοίκων από τις προαναφερόμενες 6 μεγάλες τουριστικές αγορές του πλανήτη για τις χώρες της Ευρώπης, πρωτίστως για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους.
Η έρευνα πραγματοποιείται με on line συνεντεύξεις σε 1.000 άτομα ηλικίας από 18 έως 70 ετών σε κάθε αγορά. Το σχετικό Βαρόμετρο διαμορφώνεται τρεις φορές το χρόνο, με την καταγραφή των ταξιδιωτικών προθέσεων για τη γηραιά ήπειρο το επόμενο τετράμηνο, ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα για όλη τη χρονιά.
Η θέση της Ελλάδας στις 6 αγορές
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα συμπεράσματα της έρευνας η Ελλάδα κατατάσσεται στο top10 της Ευρώπης για τους ταξιδιώτες από τις προαναφερόμενες έξι αγορές και ειδικότερα:
- Για τους Αμερικανούς (ΗΠΑ) η χώρα μας αποτελεί την 7η επιλογή για ταξίδια στην Ευρώπη φέτος, με ποσοστό 10%. Πρώτος προορισμός των Αμερικανών είναι η Γαλλία με ποσοστό 34%.
- Για τους Καναδούς, η Ελλάδα αποτελεί την 4η ευρωπαϊκή επιλογή, μαζί με την Ισπανία, με ποσοστό 14%. Πρώτος προορισμός τους στην Ευρώπη η Γαλλία με 42%.
- Για τους Αυστραλούς, η χώρα μας είναι η 5η επιλογή με ποσοστό 21%. Πρώτη η Γαλλία με 35%.
- Για τους Βραζιλιάνους, η Ελλάδα αποτελεί την 7η επιλογή με ποσοστό 13%. Πρώτος προορισμός τους στην Ευρώπη η Πορτογαλία με 42%.
- Για τους Κινέζους η χώρα μας είναι η 8η επιλογή μαζί με την Τουρκία και την Ολλανδία (11%) . Πρώτη επιλογή η Γαλλία (48%).
- Για τους Ιάπωνες, η Ελλάδα αποτελεί την 6η επιλογή στην Ευρώπη, μαζί με την Ισπανία (8%). Πρώτη επιλογή η Γαλλία με 27%.
Τα συμπεράσματα του Βαρόμετρου
Σύμφωνα με το Βαρόμετρο:
- Πάνω από το 60% των πιθανών ταξιδιωτών στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και τις ΗΠΑ σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό φέτος, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο επίκεντρο. Το κλίμα για ταξίδια στην Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους έχει βελτιωθεί, με τις πιο αξιοσημείωτες αυξήσεις από έτος σε έτος να παρατηρούνται στην Κίνα (+21 μονάδες) και τη Βραζιλία (+13 μονάδες). Η εξαίρεση σε αυτές τις θετικές τάσεις είναι η Ιαπωνία, με μόνο το 27% των ερωτηθέντων να είναι ενθουσιασμένοι με τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το 2023 συνολικά και το 13% για τα ταξίδια μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου.
- Η οικονομική κατάσταση των πολιτών παραμένει ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το πρώτο 4μηνο (Ιανουάριος-Απρίλιος 2023).
- Η κατάργηση της πολιτικής για μηδενικά κρούσματα Covid-19 στην Κίνα έχει πυροδοτήσει ελπίδες στους Κινέζους ταξιδιώτες, με το 63% να επιθυμεί να επισκεφτεί την Ευρώπη
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο Luís Araújo, Πρόεδρος του ETC, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων διαπιστώνει με ικανοποίηση ότι το κλίμα για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων από αυτές τις 6 μεγάλες αγορές του πλανήτη είναι πιο θετικό φέτος σε σχέση με το 2022. Η κατάργηση της πολιτικής για μηδενικά κρούσματα Covid-19 στην Κίνα έχει αποκαταστήσει την ταξιδιωτική εμπιστοσύνη μεταξύ των Κινέζων ταξιδιωτών και ο δείκτης συναισθήματος της Κίνας για ταξίδια στην Ευρώπη βρίσκεται πλέον σε τιμές κοντά στην εποχή πριν από την πανδημία.
Αυτά, τόνισε, είναι ελπιδοφόρα νέα, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και των προσωπικών οικονομικών προβλημάτων, που μπορεί να περιορίσουν συνολικά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η προώθηση της Ευρώπης στις αγορές του εξωτερικού παραμένει ζωτικής σημασίας για τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του κλάδου το 2023, καταλήγει η δήλωση του Luís Araújo.
Η προσωπική οικονομική κατάσταση είναι η βασική ανησυχία για τους Αυστραλούς, Βραζιλιάνους, Αμερικανούς και Καναδούς ταξιδιώτες. Έχοντας αυτό κατά νου, αναζητούν πιο οικονομικά ταξίδια με αξία που θα ανταποκρίνεται στον χαμηλότερο προϋπολογισμό τους.
Όταν ρωτήθηκαν τι θα βοηθούσε στη λήψη της απόφασής τους για μακρινά ταξίδια το 2023, το 41% των ερωτηθέντων ανέφερε τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης. Ένα άλλο 35% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι ευκαιρίες και οι ελκυστικές προσφορές για ταξίδια στον προορισμό, που ενδιαφέρονται, θα επηρέαζε θετικά τη λήψη της απόφασης.
Τέλος, επιλέγονται προορισμοί που έχουν άρει πλήρως τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Άλλα ευρήματα της έρευνας
- Το 63% των Κινέζων που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό στις αρχές του 2023 έχει κατά νου έναν ευρωπαϊκό προορισμό. Ωστόσο, παραμένουν σημαντικά εμπόδια για την άμεση ανάκαμψη των τουριστικών ροών από την Κίνα. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αεροπορική συνδεσιμότητα και χωρητικότητα, η πρόσφατη εκ νέου επιβολή μέτρων ασφαλείας για τον Covid-19 σε ορισμένους προορισμούς και ανησυχίες για την υγεία.
- Το 40% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός Βόρειας Αμερικής μέχρι τον Απρίλιο του 2023 και το 33% επιλέγει την Ευρώπη. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, όταν μόνο το 28% των Αμερικανών σχεδίαζε να ταξιδέψει στο εξωτερικό και το 23% στην Ευρώπη.
- Στις ΗΠΑ, η προθυμία για ταξίδια συνδέεται με υψηλότερο ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 55% των Αμερικανών που κερδίζουν 75.000 $ ή περισσότερα ανυπομονούν να ταξιδέψουν, σε σύγκριση με μόλις 20% των ερωτηθέντων στις άλλες εισοδηματικές ομάδες. Σε αντίθεση με άλλες αγορές, ένα μεγάλο μερίδιο των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ (20%) είναι ανοιχτό σε μεμονωμένα ταξίδια.
- Η καναδική αγορά βρίσκεται επίσης σε καλό δρόμο για σταδιακή ανάκαμψη. Το μερίδιο των Καναδών που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου αυξήθηκε από 15% το 2022 σε 29% το 2023. Ωστόσο, η πλειονότητα (62%) των Καναδών ερωτηθέντων θα απέχει από τα ταξίδια στο εξωτερικό στις αρχές του 2023. Ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για το 39% από αυτούς είναι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός τους. Οι Καναδοί που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους επόμενους μήνες θα αναζητήσουν εμπειρίες που θα περιστρέφονται γύρω από την ιστορία και τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή των ευρωπαϊκών πόλεων.