Αύξηση 43% καταγράφηκε στις δαπάνες των Βρετανών για διακοπές τον Ιανουάριο του 2023, έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2022, στις 321,5 εκατ. λίρες, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν 68% σε ετήσια βάση, στις 82,6 εκατ. λίρες.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνα του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος και μεγαλύτερης εταιρίας κατασκευών στον κόσμο, Nationwide Building Society, σύμφωνα με την οποία οι διακοπές και τα ταξίδια αποτελούν κίνητρο για πραγματοποίηση μη απαραίτητων δαπανών από τους καταναλωτές, παρότι το 70% ανησυχεί για την οικονομική κατάσταση και για την κάλυψη των απαραίτητων αναγκών.
Ειδικότερα, τα ταξίδια και οι διακοπές αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 14% των μη απαραίτητων δαπανών.
Σε ξεχωριστή έρευνα της Nationwide, εντοπίστηκε ότι το 39% των καταναλωτών στο Ην. Βασίλειο έχουν ήδη κάνει κράτηση διακοπών στο Ην. Βασίλειο ή στο εξωτερικό για αυτή τη χρονιά. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 48% για τις ηλικίες 18-34, όμως είναι μόλις στο 31% για τις ηλικίες 45-54.
Οι περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι περισσότεροι Βρετανοί που έχουν κάνει ήδη κράτηση διακοπών είναι οι βορειοδυτικές και οι βορειοανατολικές, με μερίδιο 46% και 44% αντίστοιχα, ενώ όσοι ζουν στις νοτιoδυτικές (31%) και στην Ουαλία (35%) βρίσκονται στον αντίποδα.