Το 56% των Γερμανών δεν έχει ταξιδέψει ακόμα μέσα στο 2023 είτε για διακοπές μεγάλης διάρκειας είτε για σύντομη απόδραση, ωστόσο το 27% έχει ήδη κάνει διακοπές διαρκείας και το 24% έχει κάνει πολλές σύντομες αποδράσεις.
Το 66%, που αντιστοιχεί σε πάνω από 40 εκατ. Γερμανούς, δηλώνει ότι σχεδιάζει να κάνει διακοπές μέσα στο υπόλοιπο του 2023, ενώ το 21% δεν είναι βέβαιο ότι θα ταξιδέψει και το 13% δεν σκοπεύει να ταξιδέψει.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε στη Γερμανία η Ένωση Διαδικτυακών Ταξιδιωτικών Πωλήσεων (VIR) σε συνεργασία με την Ένωση Ερευνών Διακοπών και Ταξιδιών (FUR) και με τον πάροχο τεχνολογίας ta.ts GmbH.
Σε σύγκριση με αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί το 2022, οι προσθέσεις των Γερμανών να ταξιδέψουν εμφανίζονται ελαφρώς ενισχυμένες. Όπως ήταν αναμενόμενο, η θετική αυτή τάση χαρακτηρίζει κυρίως τις ομάδες ανθρώπων με υψηλά εισοδήματα, ενώ, αντίθετα, οι Γερμανοί με μηνιαίο εισόδημα κάτω των 1.999 ευρώ, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 23% του πληθυσμού, τείνουν να απέχουν από τις διακοπές.
Το 31% δήλωσε ότι η ακρίβεια δεν επηρεάζει τα προσωπικά του σχέδια, όμως το 16% παραδέχεται ότι πλέον προσέχει περισσότερο τις τιμές στα ταξίδια ή αναζητά ειδικές προσφορές. Άλλοι Γερμανοί δήλωσαν ότι θα κάνουν οικονομίες, θα ταξιδέψουν λιγότερο ή θα μικρότερο χρονικό διάστημα, και οι δηλώσεις αυτές παρουσιάζουν αύξηση μερικών ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του 2022. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των Γερμανών που φαίνεται να μην επηρεάζεται καθόλου από τις υψηλές τιμές, είναι μειωμένος.
Όσον αφορά την εξέλιξη των πωλήσεων, τόσο από διακοπές που έχουν πραγματοποιηθεί όσο και από κρατήσεις διακοπών, η τουριστική βιομηχανία παρουσιάζει σημάδια ανάπτυξης. Οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα στα πακέτα διακοπών και στην κρουαζιέρα. Μόνο στην περίπτωση των υπηρεσιών ασφάλισης οι πωλήσεων παρουσίασαν μικρή μείωση.
Παρότι ο αριθμός των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκε ή για τα οποία εγίνε κράτηση παρουσιάζει αύξηση, υστερεί σε σχέση με τις πωλήσεις. Ένα περιβάλλον αγοράς με λιγότερα ταξίδια και υψηλότερες πωλήσεις αποτελεί ένδειξη ότι όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν χρειάζεται να δαπανήσουν περισσότερα.
Επιπλέον, παρατηρείται ξεκάθαρη στροφή στις κρατήσεις ανάλογα με το κανάλι. Σε σύγκριση με το 2022, οι πωλήσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση τόσο στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία όσο και στα διαδικτυακά, όμως η σύγκριση με το 2019 οι πωλήσεις στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία δεν έχουν ανακάμψει ακόμη στα προπανδημικά επίπεδα. Αυτό, σύμφωνα με τη VIR, οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι από την εποχή του κορωνοϊού τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία έχουν μειωθεί και αφετέρου στο ότι οι άνθρωποι συνήθισαν στις διαδικτυακές κρατήσεις.