Γερμανικός τουρισμός | Οριακά τα περιθώρια για νέες αυξήσεις - "το πακέτο διακοπών δεν μπορεί να γίνει είδος πολυτελείας"

18-12-23 | ΑΓΟΡΕΣ

Ο τροχός της ακρίβειας συνεχίζει να γυρίζει: τα τρόφιμα, το κόστος ενέργειας, ακόμη και οι διακοπές – όλα γίνονται πιο ακριβά. Ο κόσμος εξακολουθεί να είναι πρόθυμος να ξοδέψει πολλά χρήματα για τις πιο όμορφες εβδομάδες του χρόνου, που είναι αυτές των διακοπών του.

Όμως, το κόστος αυξάνεται συνέχεια την τελευταία 3ετία και ακόμα κι αν η επιθυμία του πολίτη για διακοπές είναι άπειρη, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για πτήσεις, ξενοδοχεία και all-inclusive διαμονές είναι πεπερασμένος. Γι αυτό, ο ταξιδιωτικός κλάδος στη Γερμανία αναρωτιέται πότε θα φτάσει το όριο αύξησης των τιμών.

Ο Thomas Bösl, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου RTK Group, τονίζει ότι, παρά το "τσουνάμι" ακρίβειας «πολύ λίγοι άνθρωποι θέλουν να εγκαταλείψουν τα ταξίδια». Σπεύδει, ωστόσο, να προειδοποιήσει: «Η βιομηχανία της φιλοξενίας πρέπει να είναι προσεκτική για να μην ξεπεράσει  το όριο αντοχής των καταναλωτών. Τα ταξίδια δεν πρέπει να γίνουν αντικείμενο πολυτέλειας».

Σημειώνεται ότι το RTK (Raiffeisen Tours Cooperation) έχει κάτω από την ομπρέλα του 3.300 ταξιδιωτικά γραφεία. Αποτελεί τη μεγαλύτερη συνεργασία ταξιδιωτικών πρακτορείων/γραφείων στην Ευρώπη, προσφέροντας στους εταίρους της, τουρ οπερέιτορ, το πλεονέκτημα ενός μεγάλου δικτύου συνεργατών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Butterfly, Ömer Karaca, ενστερνίζεται αυτή την άποψη και τονίζει: «Βλέπουμε τον κίνδυνο οι διακοπές να γίνουν είδος πολυτελείας».

Και δεν μπορούν όλοι να αντέξουν οικονομικά "τα είδη πολυτελείας". Το αφεντικό του TSS, Manuel Molina, έχει στο μυαλό του τις οικογένειες. Βλέπει ότι τα περιθώρια αύξησης των τιμών είναι ελάχιστα στα οικογενειακά πακέτα. Μια σημαντική αύξηση πιθανότατα θα προκαλέσει τρόμο σε αυτή την περιζήτητη κατηγορία.

Ο Markus Orth, επικεφαλής του Lufthansa City Center (LCC), αναφέρει σχετικά: "Τα ταξίδια για πολλές οικογένειες έγιναν ήδη ακριβά το περασμένο καλοκαίρι". Γι αυτό, το LCC προωθεί τις πρώιμες κρατήσεις, ώστε οι οικογένειες να βρουν εγκαίρως ελκυστικά πακέτα για το καλοκαίρι του 2024.

Όλο και λιγότερες κρατήσεις

Αξιοσημείωτο ότι φέτος πολλοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί πέτυχαν το 100% του τζίρου του 2019 έχοντας το 80% της πελατείας.

Αυτό το χάσμα μεταξύ πωλήσεων και τζίρου γίνεται πραγματικό πρόβλημα. Ο Klaus Wilmsmeier από την TUI Travel Star αναφέρει στο  turistik aktuel:

«Ο αριθμός των ταξιδιωτών μειώνεται σε σύγκριση με το 2019. Με μια πρώτη ματιά, οι αυξημένες τιμές ταξιδιού και η συνακόλουθη αύξηση των πωλήσεων καλύπτουν αυτή την πραγματικότητα. Αυτή η τάση θα μπορούσε να συνεχιστεί.»

Το θέμα είναι που βρίσκεται το όριο αντοχής των ταξιδιωτών, το οποίο, κατά τα φαινόμενα, προσεγγίζει το "ταβάνι"....

διαβάστε ακόμα

Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου)
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
Ό,τι κάνουμε καλά, να το κάνουμε καλύτερα
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
Προβολή της Πιερίας με καθοδήγηση από την Marketing Greece