Οι οργανωμένες διακοπές αναδείχθηκαν ως το πιο δημοφιλές είδος ταξιδιού για τους Βρετανούς τουρίστες σε έρευνα της HSBC UK σε δείγμα άνω των 2.000 ενηλίκων.
Από τους ερωτηθέντες, το 35% τάχθηκε υπέρ των οργανωμένων διακοπών και αυτό συνέβη σε όλες σχεδόν τις ομάδες. Εξαιρέσεις ήταν οι 25-34 ετών και οι γονείς που ταξιδεύουν με παιδιά, με αυτές τις δύο ομάδες να προτιμούν τις διακοπές στην πόλη.
Στην κατάταξη των κορυφαίων προορισμών για φέτος, πρώτη ήρθε η Ισπανία (28%), ακολουθούμενη από την Ελλάδα (17%), την Ιταλία (16%), τη Γαλλία (14%) και την Πορτογαλία (13%).
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 57% των Βρετανών δεν ενδιαφέρεται να συζητήσει τις συνήθειές του στις διακοπές και δεν λέει ποτέ στους άλλους πόσα ξόδεψαν στο ταξίδι τους.
Ο μέσος Βρετανός αποταμιεύει επί οκτώ μήνες για να βγάλει τον προϋπολογισμό των διακοπών του σύμφωνα με την έρευνα, με την περίοδο αποταμίευσης των γονιών να ανεβαίνει στους 10 μήνες.
Το συνολικό κόστος των διακοπών στο εξωτερικό είναι το πρώτο κριτήριο στην επιλογή προορισμού για το 54% των γονέων που ταξιδεύουν με τα παιδιά τους. Ακολουθεί το ηλιόλουστο ή ζεστό κλίμα (51%), ενώ το 44% των γονέων δίνει προτεραιότητα στην τιμή του καταλύματος.
Ο τυπικός παραθεριστής ξοδεύει επιπλέον 250 £ σε «έξτρα» κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μιας εβδομάδας σε σύγκριση με τα κανονικά του έξοδα στο σπίτι. Η επιπλέον δαπάνη πηγαίνει συχνά για φαγητό έξω, παρακολούθηση live εκδηλώσεων, σε ρούχα και μεταφορές.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πολύ πιο ανοιχτοί ως προς τις δαπάνες των διακοπών τους, σύμφωνα με την έρευνα, με το 64% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών να είναι πρόθυμοι να συζητήσουν τα έξοδά τους. Αντίθετα, μόνο το 22% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω είναι πιθανό να συζητήσει πόσα έχουν ξοδέψει.
Τα δημοφιλή αναμνηστικά, που αγοράζουν οι Βρετανοί στα ταξίδια τους, περιλαμβάνουν: αναμνηστικά από εμβληματικά αξιοθέατα (27%), τοπικά χειροτεχνήματα ή έργα τέχνης (24%), ειδικά φαγητά ή ποτά (20%), καρτ ποστάλ ή γραμματόσημα (17%), παραδοσιακά ρούχα και αξεσουάρ (16%) και vintage είδη από υπαίθριες αγορές ή πλανόδιους πωλητές (16%).
Όταν ρωτήθηκαν για αυθόρμητα ταξίδια ενώ βρίσκονταν σε διακοπές, το 36% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι είχε κάνει μια αυτοσχέδια ημερήσια εκδρομή σε μια κοντινή πόλη ή αξιοθέατο. Η τάση ήταν πιο σημαντική μεταξύ των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω, με το 41% να απαντά θετικά.
Μεταξύ των αυθόρμητων ταξιδιωτών, το 48% είπε ότι είχε ανακαλύψει αξιοθέατα που δεν θα έβλεπαν διαφορετικά και το 38% θεώρησε ότι αυτή η επιλογή έκανε το ταξίδι τους πιο συναρπαστικό.
Σχετικά με το θέμα των απροσδόκητων δαπανών, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι πράγματι ξόδεψε περισσότερα από όσα είχε προϋπολογίσει στο ταξίδι τους.
Οι ταξιδιώτες Gen Z (16-24 ετών) ήταν το ηλικιακό γρουπ που παρασύρθηκε σε απροσδόκητα έξοδα, με το 52% να έχει τέτοιες χρεώσεις. Αντίθετα, μόνο το 15% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω ανέφεραν παρόμοιες εμπειρίες.