Οι προοπτικές αύξησης των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα

06-11-19 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνο-κινεζικές σχέσεις διανύουν μία νέα δυναμική περίοδο.

Παρόλα αυτά, ο όγκος του ελληνο-κινεζικού εμπορίου αντιστοιχεί σε μόλις 5,1% του συνόλου του ελληνικού εξωτερικού εμπορίου, γεγονός που δεν ανταποκρίνεται, τόσο στις πραγματικές δυνατότητες, όσο και στο εξαιρετικό επίπεδο των γενικότερων σχέσεων των δύο χωρών.

Oι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών μπορούν να αναπτυχθούν, περισσότερο, μία προοπτική η οποία αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σαγκάη.

Ειδικότερα τη τελευταία εξαετία (2013-2018), παρατηρείται ανάκαμψη του διμερούς ελληνο-κινεζικού εμπορίου, η συνολική αξία του οποίου διαμορφώθηκε σε 4,5 δισ., το 2018. Η αξία αυτή είναι κατά 80% περίπου υψηλότερη της αντίστοιχης αξίας του 2013. 

Αρχής γενομένης από το 2016 και μετά από τρία συνεχή έτη αρνητικής πορείας (2013-2015), η αξία των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στην Κίνα άρχισε να ακολουθεί εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η αξία των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στην Κίνα, το 2018, σχεδόν διπλασιάστηκε, σε σχέση με το 2017 (αύξηση 91%), και διαμορφώθηκε σε 902,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας ιστορικό υψηλό. Τα προϊόντα πετρελαίου, τα οποία επανεμφανίστηκαν στον κατάλογο των ελληνικών εξαγωγών, το 2017, αποτελούν την κυριότερη κατηγορία ελληνικών προϊόντων που εξάγεται στην Κίνα. Μάλιστα, το 2018, η αξία των συναφών εξαγωγών σχεδόν τετραπλασιάστηκε, σε σχέση με το 2017 (443,9 εκατ. ευρώ, έναντι 114,3 εκατ. ευρώ), καλύπτοντας το 50% περίπου του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στην Κίνα.

Η Κίνα θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια μια σημαντική και βιώσιμη αγορά για ένα ευρύ φάσμα προϊόντων της χώρας μας παρότι η κινεζική αγορά καθίσταται ολοένα και πιο ανταγωνιστική καθώς λόγω μεγέθους και ρυθμών ανάπτυξης αποτελεί στόχο για τις παγκόσμιες εξαγωγές.  Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην προώθηση ελληνικών προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου το οποίο κατέχει πλέον δεσπόζουσα θέση στις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων και το οποίο γνωρίζει τεράστια άνθηση με ιλιγγιώδεις ρυθμούς ανάπτυξης. Τα τελευταία χρόνια δε έχουν αναπτυχθεί πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες με εξειδίκευση σε εισαγόμενα προϊόντα, τρόφιμα κλπ.

Εξάλλου, η μεταρρύθμιση της πολιτικής απόκτησης ενός παιδιού (δικαίωμα απόκτησης και δεύτερου) αυξάνει τις προοπτικές εξαγωγής προϊόντων που αφορούν την παιδική ένδυση, διασκέδαση και διατροφή. Αντίστοιχα η γήρανση του πληθυσμού (η γενιά της μεγάλης πληθυσμιακής έκρηξης είναι ήδη στην τρίτη ηλικία) αναμένεται να δημιουργήσει ζήτηση υπηρεσιών περίθαλψης και ευγηρίας.  Επίσης, υπάρχουν ευνοϊκές προοπτικές ζήτησης για ενέργεια, φαρμακευτικά, χημικά, ιατρικό εξοπλισμό, υλικά κατασκευής, μηχανήματα, επώνυμα προϊόντα ένδυσης και διατροφής.  Επιπλέον θα μπορούσε να αναφερθεί, συμπληρωματικά, η προοπτική της τεράστιας αύξησης των τουριστών από τη Κίνα στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια μια εξέλιξη που θα ευνοήσει και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών καθώς περισσότεροι Κινέζοι θα καταστούν γνώστες των ελληνικών γεύσεων και προϊόντων.  

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026