Το σοβαρό γεγονός της πτώχευσης του Thomas Cook, εκτός από τις τραγικές εξελίξεις που προκάλεσε στο επιχειρηματικό στερέωμα και τις αρνητικές επιπτώσεις στις ζωές πολλών τουριστών, έχει δημιουργήσει και τραγελαφικές ιστορίες άνευ προηγουμένου.
‘Όπως ανέφερε στην εφημερίδα Sun ένας Βρετανός πωλητής που έχει την … ατυχία να ονομάζεται Thomas Cook, δεν μπορεί να ησυχάσει από τα ξημερώματα της Δευτέρας. Το κινητό, το τηλέφωνο του σπιτιού, τα social media και κυρίως το Facebook του, δεν έχουν σταματήσει να δέχονται κλήσεις και μηνύματα από εξαγριωμένους συμπατριώτες του που είδαν τις διακοπές τους να διαλύονται. Μέσα σε λίγες ώρες από την κατάρρευση του γίγαντα, ο άτυχος άνδρας, πατέρας ενός μικρού παιδιού, έχασε την ηρεμία του και την οικογενειακή του γαλήνη, αφού δεν προλάβαινε να απαντά σε μηνύματα και κλήσεις, όπως: «Ευχαριστώ για το τίποτα φίλε», ή «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι μας το έκανες αυτό», ενώ σε ένα ακόλουθο μήνυμα ο ανήσυχος τουρίστας έγραφε, «Ελπίζω να επιστρέψετε όλα μας τα χρήματα». Άλλα σχόλια συμπεριλάμβαναν «Είμαι συντετριμμένος, καταστρέψατε τις διακοπές μου και τώρα είμαι εγκλωβισμένος» και «Ευχαριστώ για την καταστροφή των διακοπών μου».
Υπομένοντας τις εκφράσεις θυμού εκείνων που «προσωποποίησαν» τον tour operator, ο κ. Cook ανέφερε τα εξής: «Σε όλη μου τη ζωή, δεχόμουν αστεία και πειράγματα για αυτή τη συνωνυμία. Όμως τώρα βιώνω κάτι εντελώς διαφορετικό, είναι πλέον παρενόχληση. Οι πελάτες της εταιρείας είναι πολύ θυμωμένοι. Προσπαθώ να διατηρήσω το χιούμορ μου αλλά οι ειδοποιήσεις στο Facebook έρχονται η μία πίσω από την άλλη-και να φανταστείτε ότι δεν το χρησιμοποιώ πολύ. Πιστεύω ότι αυτό συνέβη γιατί βγαίνω πρώτος στην αναζήτηση του συγκεκριμένου μέσου. Λυπάμαι πολύ για τους ανθρώπους που δεν θα πάνε διακοπές και για εκείνους που έχασαν τη δουλειά τους, αλλά προφανώς δεν είναι δικό μου λάθος».
Αξίζει να σημειωθεί οι πελάτες του Thomas Cook άρχισαν ήδη να λαμβάνουν επιστροφές χρημάτων για τα ταξίδια που ακυρώθηκαν, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πάρει φωτιά από τις ιστορίες τουριστών αλλά και από τα μηνύματα ανακούφισης των αποζημιωθέντων που χρησιμοποίησαν επιτυχώς το σύστημα επιστροφής χρημάτων chargeback. Ίσως με αυτόν τον τρόπο αλλά και με τον επαναπατρισμό όλων των Βρετανών τουριστών τις επόμενες ημέρες, να ηρεμήσει ο κ. Cook και άλλοι ενδεχόμενοι συνονόματοι του πτωχευμένου tour operator.