Νέα Ερώτηση κατέθεσαν προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για το ζήτημα της υπονόμευσης του νομοθετικού πλαισίου για την ανάπτυξη των υδροπλάνων.
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές, δεκατέσσερις ολόκληρους μήνες μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης (9 Σεπτεμβρίου του 2016) του νέου Νόμου για τα υδατοδρόμια, η τύχη του νομοσχεδίου αγνοείται.
Η καθυστέρηση ψήφισης του νέου Νόμου δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους επενδυτές και σε Περιφέρειες, Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμούς Λιμένων για το κατά πόσο είναι ειλικρινής η βούληση της Κυβέρνησης να δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Τη στιγμή, μάλιστα, που οι ίδιοι καλούνται να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια για να υλοποιηθεί η επένδυση.
Οι Βουλευτές αναφέρονται, επίσης, σε δύο άρθρα του νομοσχεδίου που τέθηκε σε διαβούλευση, τα οποία λειτουργούν ως τροχοπέδη για την ανάπτυξη των υδροπλάνων.
«Με τον τρόπο, όμως, που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το συγκεκριμένο ζήτημα, αποδεικνύει ότι δεν την ενδιαφέρουν οι επενδύσεις, αλλά ούτε και η προοπτική ανάπτυξης των υδροπλάνων στη χώρα μας», επισημαίνουν οι δύο Τομεάρχες της Νέας Δημοκρατίας.
Διαβάστε το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών: "Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν έχει καταφέρει, δεκατέσσερις ολόκληρους μήνες μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης (9 Σεπτεμβρίου του 2016) του νέου Νόμου για τα υδατοδρόμια, να τον φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
Μετά την πάροδο ενός τόσο μεγάλου και προκλητικά αδικαιολόγητου χρονικού διαστήματος και παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού, κ. Σπίρτζη, τον Ιούλιο του 2017, ότι το νομοσχέδιο έλαβε το τελικό «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Κινητικότητας της ΕΕ και θα έρθει για ψήφιση στη Βουλή, το σχέδιο νόμου παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
Τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν.
Η καθυστέρηση ψήφισης του νέου Νόμου δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους επενδυτές και σε Περιφέρειες, Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμούς Λιμένων για το κατά πόσο είναι ειλικρινής η βούληση της Κυβέρνησης να δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Τη στιγμή, μάλιστα, που οι ίδιοι καλούνται να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια για να υλοποιηθεί η επένδυση.
Ακόμη και αν ψηφιστεί ο νόμος, ως έχει, είναι δεδομένο ότι δεν θα είναι λειτουργικός αφού υπάρχουν σημεία και διατάξεις που λειτουργούν ως τροχοπέδη.
Συγκεκριμένα:
● Άρθρο 27. Υδάτινα Πεδία, παρ.2.γ), όπου αναφέρεται ότι: το υδροπλάνο για να πραγματοποιήσει πτήση σε Υδάτινο Πεδίο δεν μπορεί να προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο. Έχει λάβει ο Υπουργός υπόψη του ότι στον αντίστοιχο σε ισχύ νόμο για τα ελικόπτερα αυτός ο περιορισμός δεν ισχύει; Θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον όταν δεν θα μπορούν πρακτικά να γίνονται με τους ίδιους επιβάτες πτήσεις charter από υδατοδρόμιο ή και 2 ή 3 υδάτινων πεδίων;
● Άρθρο 30. Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.). Παρ.3 β), όπου αναφέρεται ότι: «Η έναρξη της διαδικασίας εξέτασης υποβληθέντων αιτήσεων για άδεια υδατοδρομίου γίνεται μόνο εφόσον έχουν καταχωρισθεί πλήρως τα δικαιολογητικά του Τεχνικού Φακέλου σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου». Γνωρίζει ο υπουργός ότι στην Παρ. 5) του ίδιου άρθρου, δίδεται ένας χρόνος περιθώριο για την λειτουργία αυτής τις υπηρεσίας χωρίς να δίνεται όμως καμία λύση για το μεσοδιάστημα μέχρι την έναρξη λειτουργίας του συστήματος;
Παρά τα συγκεκριμένα προβλήματα, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα στη χώρα μας, με την προϋπόθεση όμως ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα ελκυστικό και σταθερό θεσμικό πλαίσιο.
Με τον τρόπο, όμως, που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το συγκεκριμένο ζήτημα, αποδεικνύει ότι δεν την ενδιαφέρουν οι επενδύσεις αλλά ούτε και η προοπτική ανάπτυξης των υδροπλάνων στη χώρα μας.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Για ποιο λόγο έχει καθυστερήσει τόσο η κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου.Η καθυστέρηση αποτελεί επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ή συνολικά της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού ;
2. Έχει συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ότι οι χειρισμοί της στο συγκεκριμένο ζήτημα, πάνε πίσω τις όποιες σκέψεις για την λειτουργία Υδατοδρομίων τουλάχιστον για 1,5 χρόνο ακόμα;
3. Έχει την πρόθεση το Υπουργείο να προχωρήσει σε διορθωτικές παρεμβάσεις για τις προβληματικές διατάξεις που επισήμαναμε;
4. Είναι σε θέση ο Υπουργός να δώσει σαφή ημερομηνία κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή;"