Λ. Κρέτσος: Σκληρή κριτική στο ΚΑΣ για την μη έκδοση άδειας στο BBC

30-03-18 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκληρή κριτική κατά του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το οποίο «με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές συμβιβαστικές λύσεις» απαγόρευσε την εκκίνηση γυρισμάτων του BBC για τη σειρά "Η Μικρή Τυμπανίστρια", άσκησε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος.

Σε ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης (ΓΓΕΕ) επισημαίνεται οτι η απόφαση του ΚΑΣ "αναδεικνύει για μία ακόμα φορά τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα" και αντανακλά προβλήματα νοοτροπίας.

Ο κ. Κρέτσος καλεί το ΚΑΣ σε παραίτηση στην περίπτωση που αληθεύει το ρεπορτάζ ότι υπήρξε μέλος του ΚΑΣ που εξέφρασε την άποψη ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο, και τόνισε: "δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα της Ε.Ε, εν έτει 2018, να γίνονται προσπάθειες να ασκηθεί τέτοιου είδους λογοκρισία ανάλογα με τις καλλιτεχνικές προτιμήσεις του καθενός".

Κάλεσε δε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συνδέσμους, ομοσπονδίες, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Υπουργείο Πολιτισμού, τα κόμματα της Βουλής αλλά και τους πολίτες, να πάρουν θέση επί του ζητήματος.

Διαβάστε την ανακοίνωση...

"H άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων στο BBC και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, για την μίνι σειρά «The Little Drummer Girl», αναδεικνύει για μία ακόμα φορές τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα.

Μετά από την πολυετή οικονομική κρίση που ισοπέδωσε την οπτικοακουστική παραγωγή της χώρας μας, που άφησε χιλιάδες εργαζόμενους στη βιομηχανία του θεάματος άνεργους, και τους υπόλοιπους να δουλεύουν υπο-αμοιβόμενοι, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες, και την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε, όλοι μαζί, την περίοδο της επιτροπείας, με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα.

Αλλιώς δεν εξηγείται η σπουδή να απορριφθεί, με συνοπτικές διαδικασίες, και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, συμβιβαστικές λύσεις (όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα να γίνουν γυρίσματα νωρίς το πρωί ή σε ώρες μη αιχμής – λύσεις που πρότεινε, προς τιμήν της, η μειοψηφία) το αίτημα ενός, κατά τεκμήριο, σοβαρότατου φορέα, και ενός δημιουργού που τιμά τον τόπο μας επιλέγοντάς τον για την παραγωγή της σειράς του.

Σημειώνεται, επίσης, πως η προτεινόμενη ημερομηνία για τα γυρίσματα - 12η Απριλίου - είναι καθημερινή, αλλά και εκτός της σεζόν υψηλής τουριστικής κίνησης. Η δε παραγωγός εταιρεία φέρεται να πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα – με δική της επιβάρυνση – προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την ταλαιπωρία για τους επισκέπτες του χώρου

Τεκμαίρεται λοιπόν πως η κακή αυτή απόφαση δεν αντανακλά τα οποιαδήποτε προβλήματα επιμελητείας, αλλά προβλήματα νοοτροπίας του φορέα που έλαβε την εν λόγω απόφαση. Εάν μάλιστα αληθεύει το ρεπορτάζ ότι υπήρξε μέλος του ΚΑΣ που εξέφρασε την άποψη ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο, τότε σύσσωμο το ΚΑΣ θα έπρεπε να παραιτηθεί για λόγους δεοντολογίας. Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα της Ε.Ε, εν έτει 2018, να γίνονται προσπάθειες να ασκηθεί τέτοιου είδους λογοκρισία ανάλογα με τις καλλιτεχνικές προτιμήσεις του καθενός.

Έτσι, ενδεχομένως, χάθηκε πριν από δύο χρόνια κι ένα άλλο σήριαλ του BBC, το «The Night Manager», με πρωταγωνιστή το Χιού Λώρι, γνωστό σε όλους μας από τη δημοφιλή ιατρική σειρά «Dr. House», το οποίο εντέλει γυρίστηκε στην Μαγιόρκα της Ισπανίας. Η εν λόγω σειρά, η οποία είχε πολλούς κοινούς συντελεστές με το «The Little Drummer Girl» και βασιζόταν, επίσης, σε μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ, απέσπασε βραβείο Χρυσής Σφαίρας και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία ώστε τώρα γίνονται τα γυρίσματα του δεύτερου κύκλου.

Σημειώνεται, τέλος, πως δεν έχουν περάσει ούτε τρεις ημέρες από την ανακοίνωση του επενδυτικού κινήτρου για την προσέλκυση των οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα μας από το ΥΨΗΠΤΕ, ενός κινήτρου που αγκαλιάστηκε αμέσως από την καλλιτεχνική κοινότητα και την αγορά των οπτικοακουστικών παραγωγών. Δηλώσαμε τότε πως η Ελλάδα είναι πλέον film friendly. Λίγα εικοσιτετράωρα μετά, έρχεται ένα άλλο θεσμικό όργανο να διαψεύσει, όχι εμάς, αλλά τις προσδοκίες και τις ελπίδες όλων των καλλιτεχνών, των τεχνικών και των χιλιάδων επαγγελματιών που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σχετίζονται με τα οπτικοακουστικά. Πρόκειται σαφώς για διεθνή γελοιοποίηση της χώρας.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συνδέσμους, ομοσπονδίες, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το υπουργείο Πολιτισμού, τα κόμματα της Βουλής αλλά και τ ους πολίτες, να πάρουν θέση.Θέλουμε πραγματικά την ενδυνάμωση του κλάδου των οπτικοακουστικών στην Ελλάδα, με σεβασμό στον τόπο μας και τις προοπτικές δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξής του; Θέλουμε να προσελκύσουμε κινηματογραφικές παραγωγές, δίνοντας δουλειά σε τεχνικούς, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, στους ταλαντούχους νέους της χώρας μας;

Είναι οι οπτικοακουστικές παραγωγές όχημα ανάπτυξης του τουρισμού αλλά και της συνέργειας μεταξύ τοπικών συνεργείων και  ξένων εταιρειών;Είναι οι οπτικοακουστικές παραγωγές μία από τις βαριές βιομηχανίες του μέλλοντος την ο ποία η χώρα οφείλει να αναδείξει;Είναι σημαντική η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό με το απέραντο κάλλος και το φως της, της χώρας που γέννησε το δράμα και το θέατρο, αλλά και της χώρας που παραμένει δυνατή και λειτουργική παρά τις δυσκολίες που πέρασε; Θέλουμε να έρχονται μεγάλες οπτικοακουστικές παραγωγές στη χώρα μας και να γίνει η Ελλάδα ένας φιλικός τόπος εγκατάστασης επενδύσεων στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο;

Εάν η απάντηση και άλλων φορέων στα παραπάνω είναι αρνητική - γιατί το ΚΑΣ έδωσε ήδη την απάντησή του- τότε θα πρέπει να υπάρξει και σαφής αιτιολόγηση , αλλά και ανάληψη των σχετικών ευθυνών. Θα πρέπει να εξηγηθεί ευθαρσώς στους Έλληνες  πολίτες ποια από τα παρακάτω στοιχεία που κατέθεσε η παραγωγή της σειράς τους ενοχλούν, και ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους στέλνουν μείζονες οπτικοακουστικές παραγωγές σε άλλες χώρες.

«The Little Drummer Girl» 

Βασικά μεγέθη και πληροφορίες

Στόχος: η προβολή της σειράς από ογδόντα τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο.

Προϋπολογισμός δαπανών για τα γυρίσματα στην Ελλάδα: πάνω από 3.000.000 ευρώ.

Συνολική διάρκεια εργασιών στην Ελλάδα: 5 μήνες.

Σύνολο ελληνικού συνεργείου: περίπου 100 άτομα.

Σύνολο αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών: περίπου 100 άτομα.

Σύνολο Ελλήνων βοηθητικών ηθοποιών: πάνω από 1.000 άτομα.

Σύνολο διανυκτερεύσεων αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών στην Αττική: πάνω από 4.000.

Σύνολο διανυκτερεύσεων ελληνικού συνεργείου σε ξενοδοχεία σε απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής: πάνω από 1.500.

Συνεργασία με εκατοντάδες μικρές / μεσαίες επιχειρήσεις και προμηθευτές για αγορά και ενοικίαση εξοπλισμού, ενοικίαση χώρων γυρισμάτων και βοηθητικών χώρων, ενοικίαση αυτοκινήτων, παροχή μεγάλης ποικιλίας υπηρεσιών κ.ά.

Μεταφορά πολύτιμης διεθνούς τεχνογνωσίας και εμπειρίας στο ελληνικό κινηματογραφικό συνεργείο".

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις