X. Θεοχάρης: Καταμερισμός αρμοδιοτήτων στον πρόεδρο και γ.γ. του ΕΟΤ- όλη η διάταξη

05-08-19 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ορθολογικότερος καταμερισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ επέρχεται με διάταξη που περιλαμβανεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο συζητείται στη Βουλή μαζί με τις «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα». 

Με το νομοσχέδιο επιλύονται επίσης ζητήματα αρμοδιοτήτων του υπουργείου Τουρισμού σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό, καθώς και για τη χρηματοδότηση στο πρόγραμμα μετεκπαίδευσης.

Μιλώντας στη  Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής. ο υπουργός Τουρισμού κ.Χάρης Θεοχάρης είπε:

"Ο ΕΟΤ αυτή τη στιγμή ιδιαίτερα με τις μη εξαιρέσεις από τον νόμο πέρι προμηθειών είναι ένας οργανισμός που θα έπρεπε να είναι οργανισμός εξωστρέφειας και είναι οργανισμος ο οποίος ασχολειται με το αν θα πληρώνει ΦΠΑ, με το πώς μπορεί να κάνει τις προμήθειές του, με το πώς μπορεί να γίνει συνδιαφήμηση στη Google και τι διαγωνισμούς πρέπει να κάνει. Πρέπει να ξανασκεφτούμε τον ΕΟΤ, την ψηφιακή του στρατηγική και την εξωστρέφεια. Ξεκινάμε λοιπόν με τις αλλαγές, ώστε να έχουμε ένα διοικητικό συμβούλιο λειτουργικό, με αρμοδιότητες, και έναν πρόεδρο εκτελεστικό και το επόμενο διάστημα θα έρθουμε με αλλαγές συνολικά και στο οργανόγραμμα του οργανισμού ώστε να το κάνουμε έναν οργανισμό που θα δίνει λύσεις, θα εκπροσωπεί πραγματικά τη χώρα μας στο εξωτερικό και θα στηρίζει την εικόνα της χώρας αλλά και το Ελληνικό τουριστικό προϊόν".

Με τη διάταξη, λύνεται ο Γόρδιος δεσμός του Υπουργείου Τουρισμού με την επένδυση του Ελληνικού. "Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επί τεσσεράμισι χρόνια δεν έλυνε το εξής απλό πράγμα, να εισάγει μέσα στο νόμο του Ελληνικού το Υπουργείο Τουρισμού. Ως αποτέλεσμα, προσπαθούσαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου  όταν τις κάλεσα -  διότι είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατια να λύσουμε το θέμα του Ελληνικού, και να ξεκινήσουν επιτέλους και να μπουν οι μπουλντόζες σε αυτή την εμβληματική επένδυση– να μου εξηγήσουν  για μισή ώρα, διάφορα νομικά κόλπα  που θα τους επέτρεπαν να υπογράψουν υπουργικές αποφάσεις χωρίς να έχουν εξουσιοδοτική από τον νόμο. Τις «έσπαζαν»  στα δυο, μια δεύτερη λόγω των αρμοδιοτήτων κλπ, και όταν  ρώτησα για ποιον λόγο δε βάζετε τη λέξη Υπουργός Τουρισμού μέσα στον αρχικό νόμο εφόσον δεν υπήρχε, δεν μπορούσαν να μου δώσουν λύση. Η μόνη εξήγηση λοιπόν είναι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν ειχε κανένα σκοπό να ολοκληρώσει αυτή την επένδυση ώστε να χωροθετηθεί τουλάχιστον σε ό,τι μας αφορά και ο λιμένας του Αγίου Κοσμά για να είναι ένας τουριστικός λιμένας σε αυτή την επένδυση.

... Αυτή η διάταξη έπρεπε να είχε ψηφιστεί εδώ και τεσσεράμισι χρόνια, και είναι δείγμα ότι δεν έχουμε τις ίδιες προτεραιότητες γιατί για μας είναι επείγον να βρούνε 50.000  Έλληνες συμπολίτες μας δουλειά στα έργα αυτά που θα γίνουν. Για μας ειναι επείγον να ξεκινήσει η επένδυση αυτή, είναι επείγον να γίνουν επενδύσεις, να έρθουν ξένα χρήματα σ’αυτή τη χώρα,να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας καλά αμειβόμενες και με αυτόν τον τρόπο να μπορέσουμε να μειώσουμε και τη λιτότητα η οποία σφίγγει τον λαιμό κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα".

Με τη σχετική διάταξη προβλέπεται η χρηματοδότηση  για το πρόγραμμα μετεκπαίδευσης. "Πράγματι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε το πρόγραμμα μετεκπαίδευσης το ‘17, όμως σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει τη Δεξιά παρένθεση, τουλάχιστον σε αυτά τα θέματα που έχουν σχέση με το Υπουργείο Τουρισμού τα άφησε χωρίς χρηματοδότηση για φέτος και για τα επόμενα χρόνια. Εμείς λοιπόν συνεχίζουμε τη χρηματοδότηση για τα επόμενα τρία χρόνια ώστε να μπορέσουμε από Σεπτέμβριο να ξεκινήσουν αυτά τα πολύ σημαντικά προγράμματα μετεκπαίδευσης για τους ανθρώπους, τους επαγγελματίες του Τουρισμού. Πρέπει λοιπόν να ψηφιστεί αυτή η διάταξη σήμερα και είναι η απόδειξη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει πρώτους τους εργαζόμενους του Τουρισμού, τους στηρίζει μέσα απο προγράμματα εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης και εδώ θα είμαστε να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια τη συνολική επανεξέταση της εκπαίδευσης στον Τουρισμό".

Αναλυτικά, οι διατάξεις που αφορούν το Υπουργείο Τουρισμού στο νομοσχέδιο

Τροποποιείται (αντικαθίσταται) η περίπτωση α της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 4062/2012 (Α’ 70), η οποία είχε ως εξής:

«α. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής που εκδίδονται μετά από αίτηση της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.» ή θυγατρικών της εταιρειών ή τρίτων στους οποίους έχει παραχωρηθεί η εκτέλεση και εκμετάλλευση των έργων και εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης νια την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν. 3986/2011 και οι οποίες δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται, ανά ζώνη ανάπτυξης ή τμήμα αυτής, τα εξής:

αα. η ειδικότερη χωρική οργάνωση της ζώνης ανάπτυξης, με τον καθορισμό της διάταξης των κτιριακών ενοτήτων, οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης, τηρουμένων συνολικά των ορίων που ορίζονται για το σύνολο της ζώνης,

ββ. η διαμόρφωση των ελεύθερων χώρων, με αναφορά σε σχέδιο γενικής διάταξης κλίμακας 1:2.000 ή άλλης κατάλληλης κλίμακας.»

Αντικαθίσταται το Άρθρο 3 του πδ 72/2018, το οποίο είχε ως εξής:

« Άρθρο 3 Διοίκηση

1. Ο Ε.Ο.Τ. διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), το οποίο αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και άλλα έξι (6) μέλη. Το Διοικητικό Συμβούλιο διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η θητεία όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής, μπορεί να ανανεώνεται και τα μέλη του είναι ελευθέρως ανακλητά [παρ. 5 του α. 8 του ν. 4369/2016 (Α`33)].

2. Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. διορίζονται πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους που διαθέτουν διοικητική πείρα.

3. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενεργεί κάθε αναγκαία πράξη για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ., εκτός από εκείνες που ρητά ανατίθενται από το νόμο στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. Αποφασίζει ύστερα από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. Ειδικότερα:

α. Αποφασίζει για τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων του Οργανισμού, τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, τον απολογισμό της ετήσιας διαχείρισης και τον ισολογισμό του, τον οποίο παραπέμπει προς έλεγχο σε ορκωτό ελεγκτή και τον δημοσιοποιεί.

β. Αποφασίζει για το επικοινωνιακό πρόγραμμα των πάσης φύσεως δράσεων και ενεργειών προς υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής.

γ. Εγκρίνει τη δαπάνη προγραμμάτων τουριστικής προβολής, διαφήμισης, δημόσιων σχέσεων και τουριστικών εκδηλώσεων καθώς και προγραμμάτων συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης στην ημεδαπή και αλλοδαπή, από κοινού με οργανισμούς, επιμελητήρια και τρίτους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή αλλοδαπής.

δ. Εγκρίνει την αγορά ή παραχώρηση ή μίσθωση ακινήτων τρίτων, ανεξάρτητα από την αξία τους.

ε. Εγκρίνει την καταβολή των δαπανών, ανεξάρτητα από την αξία τους, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Ε.Ο.Τ.

στ. Εγκρίνει την ανάληψη υποχρεώσεων εκ μέρους του Ε.Ο.Τ. για οποιαδήποτε αιτία, ανεξάρτητα από την αξία τους.

ζ. Εγκρίνει τη συνομολόγηση πάσης φύσεως συμβιβασμών, ανεξάρτητα από την αξία τους.

η. Εγκρίνει ειδικές χορηγίες υπέρ του προσωπικού για κατασκηνώσεις και επετειακές εκδηλώσεις.

θ. Εγκρίνει τις αποφάσεις-εντολές μετακίνησης εντός και εκτός Επικράτειας των υπαλλήλων του Ε.Ο.Τ.

ι. Διαχειρίζεται και διακινεί τους λογαριασμούς διαχείρισης διαθεσίμων και δημοσίων επενδύσεων που διατηρεί ο Ε.Ο.Τ. στην Τράπεζα της Ελλάδος.

ια. Αποφασίζει για την άσκηση ή μη ένδικων μέσων και βοηθημάτων ή την παραίτηση από αυτά.

ιβ. Δύναται να μεταβιβάζει αρμοδιότητες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. ή στον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και να τις ανακαλεί ελεύθερα, με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ιγ. Προβαίνει σε κάθε άλλη νόμιμη ενέργεια για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ. πλην αυτών που εκ του νόμου ανατίθενται σε άλλα όργανα.

4. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. ή ο Πρόεδρος του Δ.Σ., με την επιφύλαξη αντίθετης απόφασης του Δ.Σ., μπορούν να μεταβιβάζουν περαιτέρω στους Γενικούς Διευθυντές, τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων, τους Προϊσταμένους των Γραφείων Εξωτερικού και τους Προϊστάμενους των Τμημάτων που κατέχουν θέσεις ευθύνης του Ε.Ο.Τ. τις μεταβιβασθείσες σε αυτούς από το Διοικητικό Συμβούλιο αρμοδιότητες και οφείλουν να ενημερώσουν το Δ.Σ. στην αμέσως προσεχή συνεδρίαση.

5. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ε.Ο.Τ. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. Συγκαλεί το Δ.Σ., καθορίζει την ημερήσια διάταξη, διευθύνει τις συνεδριάσεις του και κατευθύνει τις εργασίες του.

β. Παρακολουθεί την εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ. Προς τούτο ενημερώνεται από τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και τις αρμόδιες υπηρεσίες.

γ. Ασκεί τις αρμοδιότητες του Δ.Σ. που του μεταβιβάζονται από αυτό.

6. Αν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο και αν αυτός απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει από μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται από αυτό.

7. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. προΐσταται του προσωπικού του Ε.Ο.Τ., διευθύνει το έργο των υπηρεσιών του, έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του, εκπροσωπεί τον Οργανισμό δικαστικώς και εξωδίκως, χορηγεί στους δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή, ασκεί τις αρμοδιότητες που του μεταβιβάζει το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και εκπροσωπεί τον Οργανισμό στο εσωτερικό ή το εξωτερικό σε διεθνείς οργανισμούς, πανεπιστημιακές κοινότητες, φορείς και ομάδες κοινού ειδικού ενδιαφέροντος, σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, ημερίδες, σεμινάρια, εργαστήρια κατάρτισης, εκδηλώσεις, δράσεις, φόρουμ, συναντήσεις με διεθνείς ή άλλους φορείς. Επίσης δύναται κατ’ εξουσιοδότηση του Δ.Σ. να ορίζει ένα ή περισσότερα μέλη του Δ.Σ. να τον συνοδεύουν κατά την εκπροσώπηση του Ε.Ο.Τ. στο εσωτερικό ή το εξωτερικό ή και να εκπροσωπούν τα ίδια τον Οργανισμό.

8. Ειδικότερα:

α. Επιλαμβάνεται κάθε υπηρεσιακής μεταβολής του προσωπικού του Οργανισμού και υπογράφει κάθε σχετική απόφαση τηρουμένης της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας.

β. Εισηγείται τον ετήσιο προϋπολογισμό του Οργανισμού τον οποίο υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση.

γ. Μεριμνά για την εκτέλεση του εγκριθέντος τουριστικού προγράμματος προβολής.

δ. Διαχειρίζεται την περιουσία και τους πόρους του Ε.Ο.Τ. και υπογράφει τα εντάλματα πληρωμής των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό δαπανών.

ε. Εισηγείται προς το Δ.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητας του Δ.Σ. και κάθε άλλο ζήτημα κατά την κρίση του και εκτελεί τις αποφάσεις του Δ.Σ.

στ. Εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Τ. ενώπιον αντισυμβαλλομένων, τρίτων, δικαστηρίων και κάθε αρχής.

ζ. Συγκροτεί επιτροπές για θέματα αρμοδιότητας του Ε.Ο.Τ. και εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.

η. Εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις για την υλοποίηση πάσης φύσεως δράσεων προβολής και προώθησης, ύστερα από εισήγηση των κατά περίπτωση αρμόδιων διευθύνσεων.

θ. Εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, καθώς και οποιαδήποτε άλλη διαχειριστική πράξη μέχρι του ποσού των 50.000 ευρώ.

ι. Παρέχει τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή σε δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. για την άσκηση των ένδικων μέσων και βοηθημάτων και για την νόμιμη παράσταση του Οργανισμού ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων και κάθε άλλης Αρχής σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δ.Σ. του Οργανισμού.

9. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνεται από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο ορίζεται από τον ίδιο με απόφαση που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

10. Με αποφάσεις του Υπουργού Τουρισμού εγκρίνονται οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Ο.Τ. που αφορούν:

α. στην έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων.

β. στη σύναψη συμβάσεων και εν γένει ανάληψη οικονομικών δεσμεύσεων του Οργανισμού που υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ κατά περίπτωση.

11. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. έχει το βαθμό Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν μπορεί να ασκεί ιδιωτική επιχείρηση ή άλλο ελεύθερο επάγγελμα».

 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026