Διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 48%, σε σχέση με άλλους τύπους ταξιδίων του εξωτερικού (24%) παρουσιάζει την τελευταία πενταετία η αγορά ταξιδίων πολυτελείας σύμφωνα με έρευνα των ITB Berlin και IPK International.
Για τις ανάγκες της έρευνας, ως ταξίδια πολυτελείας ορίζονται εκείνα που ανεξαρτήτως του είδους τους περιλαμβάνουν ημερήσιες δαπάνες που υπερβαίνουν τα 750 ευρώ καθώς και όλα τα ταξίδια μεγάλης διάρκειας με κόστος που ξεπερνά τα 500 ευρώ ανά διανυκτέρευση.
Το 2014, ο παγκόσμιος πληθυσμός έκανε 46 εκατ. διεθνή ταξίδια πολυτελείας και, την ίδια χρονιά, το μερίδιο αγοράς αυτού του είδους ταξιδίων αυξήθηκε από 3,9% το 2009 σε 4,6%.
Συνολικά, 172 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν για ταξίδια πολυτελείας πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε όγδοο ευρώ στα ταξίδια στο εξωτερικό, δαπανήθηκε σε προϊόντα πολυτελείας. Περισσότερα από 1.000 ευρώ ξοδεύτηκαν ανά διανυκτέρευση σε ταξίδια πολυτελείας από τουρίστες που προέρχονταν από τα ΗΑΕ, την Ινδία, το Κουβέιτ, τη Βραζιλία, την Αυστραλία, τον Καναδά και την Κίνα. Τα έσοδα δεν αυξήθηκαν από την αύξηση της ταξιδιωτικής δαπάνης ανά άτομο αλλά από την αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών. Οι παράγοντες που οδήγησαν στην ανάπτυξη ήταν κυρίως όλοι οι νέοι πελάτες των ανερχόμενων αγορών οι οποίοι μετακινήθηκαν στο κομμάτι της αγοράς πολυτελείας ή εκείνοι που επέστρεψαν στην αγορά πολυτελείας μετά την κρίση, όπως οι αμερικανοί.
Η μεγαλύτερη δεξαμενή τουριστών πολυτελείας είναι οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, οι οποίοι πραγματοποίησαν 9,2 εκατ. ταξίδια πολυτελείας στο εξωτερικό και οι Κινέζοι, με 6,9 εκατ. ταξίδια. Άλλες βασικές αγορές του τουρισμού πολυτελείας ήταν η Ιαπωνία, ο Καναδάς και η Αυστραλία.
Στην Ευρώπη, τα περισσότερα ταξίδια πολυτελείας κάνουν οι Βρετανοί (1,5 εκατ.), και ακολουθούν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί. Ο μεγαλυτερος ρυθμός ανάπτυξης καταγράφεται στα ταξίδια πολυτελείας των Κινέζων, και στη συνέχεια, των πολιτών ΗΠΑ, των Καναδών, των Ταϊβανέζων, των Κορεατών και των τουριστών από τα ΗΑΕ. Η Ρωσία επίσης κατέγραφε ισχυρή ανάπτυξη μέχρι και το 2013, όμως από τότε τα νούμερά της έχουν πέσει αισθητά. Η αγορά πολυτελείας της Ιαπωνίας, του Μεξικού και της Σκανδιναβίας παρουσιάζουν επίσης απώλειες.
Ο δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών πολυτελείας είναι με διαφορά οι ΗΠΑ, καταγράφοντας 6,2 εκατ. ταξίδια, και ακολουθούν η Κίνα και το Μεξικό. Στην Ευρώπη, η Ιταλία και η Γερμανία έχουν την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη με 2,2 εκατ. τουρίστες διακοπών πολυτελείας η καθεμία, και ακολουθεί η Γαλλία και η Μ. Βρετανία. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στον αριθμό διανυκτερεύσεων πολυτελών διακοπών τα τελευταία χρόνια, παρατηρούνται στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, και στη συνέχεια στην Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Παραγουάη, την Ουρουγουάη, την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία. Η Καραϊβική και η Ν. Ζηλανδία παρουσιάζουν επίσης πολύ θετικές τάσεις στη συγκεκριμένη αγορά.
Οι διακοπές στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν το βασικό μέρος των ταξιδίων πολυτελείας, με μερίδιο 74%. Οι πιο δημοφιλείς τύποι διακοπών πολυτελείας είναι οι ξεναγήσεις (29%), οι διακοπές πόλης, παραλίας και οι κρουαζιέρες. Το υπόλοιπο 26% των ταξιδίων πολυτελείας αφορούν επαγγελματικά ταξίδια, με δημοφιλέστερο το MICE.
Για τον προγραμματισμό των ταξιδίων πολυτελείας χρησιμοποιείται κυρίως το διαδίκτυο, όμως μόνο για λόγους πληροφόρησης. Οι μισοί από τους ταξιδιώτες πολυτελείς, δηλαδή πολύ περισσότεροι συγκριτικά με άλλα είδη ταξιδιωτών, κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους μέσω τουριστικού πράκτορα.