Υπάρχουν περισσότεροι προβληματισμοί στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών, εκτός από τον κορωνοϊό, σχετικά με το πώς και κατά πόσο μπορεί ο κλάδος να ανακάμψει. Αν και οι περισσότερες εταιρείες έχουν «ανοίξει» ξανά τα επαγγελματικά ταξίδια για τα στελέχη και τους υπαλλήλους τους, οι τρέχουσες συνθήκες και οι οικονομικές ανησυχίες, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά προγράμματα. Και, καθώς ο κόσμος ξεκινά ξανά να ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγος, οι εταιρείες επανεξετάζουν τις πολιτικές τους για τους υπαλλήλους που δεν είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στις μετακινήσεις.
Αυτά είναι τα βασικά ευρήματα της 28ης δημοσκόπησης για την ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο σε όλο τον κόσμο, από την Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA). Πράγματι, από τότε που η πανδημία επέτρεψε την εκκίνηση ανάκαμψης του κλάδου, η ‘Ένωση ερευνά τακτικά αγοραστές, προμηθευτές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς όσον αφορά στα επαγγελματικά ταξίδια.
Σχετικά, η κα Suzanne Neufang, Διευθύνουσα Σύμβουλος της GBTA, σημείωσε ότι, καθώς ο κορωνοϊός έχει γίνει πιο διαχειρίσιμος σε πολλές περιοχές, οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στα επαγγελματικά ταξίδια, κυρίως λόγω της ανάγκης να επιστρέψουν σε μία εργασιακή κανονικότητα. Τώρα, ωστόσο, μπαίνουν στο παιχνίδι και άλλοι παράγοντες, πέρα από τον κορωνοϊό, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ταχύτητα και την τροχιά ανάκαμψης για τα επαγγελματικά ταξίδια, καθώς φθάνει το δεύτερο εξάμηνο του 2022, συμπλήρωσε η κα Neufang.
Τα κυριότερα σημεία της δημοσκόπησης της GBTA, έχουν ως εξής:
-Η πλειονότητα των ερωτηθέντων στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών, αναφέρει ότι η εταιρεία τους επιτρέπει τα μη απαραίτητα εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια, κάποιες φορές ή συνήθως (89%), ενώ σχεδόν το ίδιο ισχύει και για τα μη απαραίτητα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια (78%), ποσοστά που είναι παρόμοια με τα στοιχεία ανάκαμψης στη δημοσκόπηση του Απριλίου. Επίσης, συνεχίζεται η γενική αισιοδοξία στον κλάδο– περισσότεροι από 4 στους 5 ταξιδιωτικούς προμηθευτές (88%) αναφέρουν ότι αισθάνονται πιο αισιόδοξοι σε σύγκριση με έναν μήνα πριν (ποσοστό 86% στη δημοσκόπηση του Απριλίου). Λίγοι (4%) δηλώνουν ότι αισθάνονται σε μεγάλο βαθμό απαισιόδοξοι για την πορεία προς την ανάκαμψη.
-Οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί προμηθευτές και εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών (84%) αναφέρουν ότι οι κρατήσεις τους έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (σε σύγκριση με ποσοστό 85% στη δημοσκόπηση του Απριλίου).
- Η πανδημία δεν είναι το μόνο ή ακόμα και το κορυφαίο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιωτικοί διαχειριστές αυτή τη στιγμή. Οι αγοραστές εταιρικών ταξιδιών αναφέρουν ότι οι κυβερνητικές πολιτικές/περιορισμοί (43%), τα ποσοστά μόλυνσης από τον κορωνοϊό (38%) και οι ελλείψεις προσωπικού (33%) έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα εταιρικά ταξιδιωτικά τους προγράμματα. Η συμπλήρωση της πρώτης εξάδας για τους αγοραστές ταξιδιών όσον αφορά τις κορυφαίες επιπτώσεις στα προγράμματά τους, περιλαμβάνει τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα (30%), τον πληθωρισμό (28%) και τις τιμές του πετρελαίου (27%).
- Οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές μοιράζονται μερικές από τις ίδιες προκλήσεις, αλλά και κάποιες που διαφέρουν, από τους ταξιδιωτικούς διαχειριστές. Αναφέρουν ότι τα ταξιδιωτικά τους προγράμματα επηρεάζονται περισσότερο από τις ελλείψεις προσωπικού (51%), τον πληθωρισμό (37%), τους κυβερνητικούς περιορισμούς και τα ποσοστά και μεταλλάξεις κορωνοϊού (σε ίδιο ποσοστό 36%). Την κορυφή της λίστας τους συμπληρώνουν οι τιμές του πετρελαίου (33%), η ισχύς της οικονομίας/κίνδυνος ύφεσης (33%) και οι αυξημένες μισθολογικές απαιτήσεις (31%).
- Οι προσωπικές συναντήσεις βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για το πού κατανέμουν φέτος οι εταιρείες τις δαπάνες για τα επαγγελματικά ταξίδια τους. Με συναντήσεις πελατών και υποψηφίων (31%) συνέδρια, εμπορικές εκθέσεις και εκδηλώσεις του κλάδου (21%) και εσωτερικές συναντήσεις με συναδέλφους (17%) που προορίζονται για το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτικών δαπανών τους, είναι σαφές ότι οι συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο θεωρούνται βασικές για τις στρατηγικές, τους στόχους και την κουλτούρα της εταιρείας. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες για συνέδρια ως ποσοστό των συνολικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια, αναμένεται να αυξηθούν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες το 2022 σε σύγκριση με το 2019.
- Κατά μέσο όρο, οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι το ένα τρίτο (33%) των εργαζομένων στην εταιρεία τους κατέχει θέσεις εργασίας που απαιτούν τακτικά επαγγελματικά ταξίδια. Εννέα στους δέκα (88%) αγοραστές και μέλη προμηθειών αισθάνονται ότι οι υπάλληλοί τους είναι «πρόθυμοι» ή «πολύ πρόθυμοι» να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους στις τρέχουσες συνθήκες. Πολύ λίγοι (3%) είτε είναι αβέβαιοι, είτε δεν αισθάνονται ότι οι υπάλληλοί τους είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους (1%).
- Λιγότεροι από τους μισούς (46%) των ερωτηθέντων απάντησαν ότι οι υπάλληλοί τους ανησυχούν κάπως ή πολύ για τον κορωνοϊό, όταν πρόκειται να επιστρέψουν σε επαγγελματικά ταξίδια και το 38% όταν πρόκειται να επιστρέψουν στο γραφείο. Πώς αντιμετωπίζουν λοιπόν οι εταιρείες τους υπαλλήλους που δεν θέλουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους λόγω του κορωνοϊού; Η πλειοψηφία επιτρέπει στους ίδιους τους υπαλλήλους να αποφασίσουν. Από το 65% που αναφέρει ότι η εταιρεία τους εξαιρεί από τα επαγγελματικά ταξίδια, εάν ανησυχούν για τον κορωνοϊό, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι υπάλληλοί του μπορούν να εξαιρεθούν από οποιοδήποτε ταξίδι τους κάνει να αισθάνονται άβολα, ενώ το 31% αναφέρει ότι τα αιτήματα εξαίρεσης αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση. Ένα επιπλέον 4% αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να εξαιρεθούν από τα επαγγελματικά ταξίδια με βάση ορισμένες συνθήκες ή συγκεκριμένες συνθήκες υγείας.