Έρευνα | Ποιες θέσεις εργασίας στον τομέα των ξενοδοχείων και της φιλοξενίας είχαν τις υψηλότερες αναζητήσεις

12-01-23 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Υψηλό ενδιαφέρον για εργασία στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα καταγράφηκε το 2022, όπως αυτό αποτυπώθηκε από τις αναζητήσεις χρηστών στην πλατφόρμα της Google. Σύμφωνα με την έρευνα της Tourix, το 2022 υπήρξε αύξηση των αναζητήσεων συνολικά σε σχέση με το 2021 για τις κυριότερες ειδικότητες του ξενοδοχειακού χώρου.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι αναζητήσεις των χρηστών από Ελλάδα για εργασία σε ξενοδοχεία ομαδοποιούνται σε τέσσερις κύριες κατηγορίες:

Οι ειδικότητες στο ξενοδοχειακό κλάδο με τις περισσότερες αναζητήσεις

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τις ειδικότητες με τις περισσότερες αναζητήσεις, προκύπτουν τα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία:

 Τα κορυφαία επαγγέλματα σε ενδιαφέρον βάσει ηλεκτρονικών αναζητήσεων

Επισημαίνεται ότι ο τρόπος με τον οποίο αναζητούν οι χρήστες ειδικότητες στο διαδίκτυο, επηρεάζει αντίστοιχα τα αποτελέσματα της έρευνας. Για παράδειγμα, σε επαγγέλματα που αφορούν τον τομέα food & beverage οι χρήστες τείνουν να χρησιμοποιούν πιο γενικούς όρους αναζήτησης (π.χ. “εργασία σεζόν ξενοδοχείο”), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατηγοριοποιηθούν συγκεκριμένα σε ένα επάγγελμα. Αντιθέτως, για την ειδικότητα ης καμαριέρας για παράδειγμα, οι αναζητήσεις ήταν πιο συγκεκριμένες και στοχευμένες.

Όπως δήλωσε η Μυρσίνη - Σοφία Νίκα, στέλεχος του τμήματος Data & Business Analytics της Tourix: “Παρόλο που διαπιστώνεται έλλειψη στην κάλυψη των θέσεων εργασίας σε ξενοδοχεία, το ενδιαφέρον των εργαζομένων για εργασία στον ξενοδοχειακό κλάδο παραμένει υψηλό. Συγκριτικά με το 2021, όλες οι ειδικότητες είχαν μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε για τις ειδικότητες maitre, συντηρητών, σερβιτόρων/μπαρτέντερ, μαγείρων και καμαριέρων/καθαριστριών”.

Ποιους μήνες αναζητούν για εργασία σε ξενοδοχεία 

Αξιοσημείωτο είναι το μοτίβο που παρουσιάζει το ενδιαφέρον των χρηστών ανά έτος. Σύμφωνα με τα δεδομένα από το 2019 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022 παρατηρήθηκε η εξής τάση:

Χρονολογική Σειρά Αναζητήσεων για Εργασία στον Τομέα της Φιλοξενίας
* Ο δείκτης “Popularity Index” αντιπροσωπεύει την δημοφιλία των αναζητήσεων και παίρνει τιμές από το 0 μέχρι το 100. Η τιμή 100 δηλώνει την κορυφή του ενδιαφέροντος βάσει αναζητήσεων. Η τιμή 0 δηλώνει μηδενικές αναζητήσεις για τον μήνα στον οποίο εμφανίζεται.

Εξαίρεση αποτελεί το 2020, έτος που υπήρξαν αυστηρά μέτρα καραντίνας. Με την επιβολή των μέτρων από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Απρίλιο οι αναζητήσεις ήταν συνεχώς σε μείωση. Μάλιστα, τον Απρίλιο του 2020 σημειώθηκε το χαμηλότερο επίπεδο ενδιαφέροντος σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες από το 2019 μέχρι και το 2022.

Τον Ιούνιο του 2022, με την άρση πολλών αυστηρών μέτρων, οι αναζητήσεις κορυφώθηκαν. Αμέσως μετά όμως έπεσαν σε χαμηλά επίπεδα που επικράτησαν για το υπόλοιπο έτος.

Αναλυτικότερα στοιχεία της έρευνας, θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Innjobs Day, το μεγαλύτερο συνέδριο ανθρώπινου δυναμικού στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία το οποίο θα λάβει χώρα στις 28 Ιανουαρίου 2023 στην Αθήνα.

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο