Τουρισμός | Πιο οικονομικά ταξίδια αναζητούν το 2023 οι ταξιδιώτες

08-02-23 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Τα ταξίδια επέστρεψαν, αλλά τι λένε οι προβλέψεις για το 2023;

Σύμφωνα με έρευνα της Booking.com , που περιελάμβανε 24.000 άτομα σε 32 χώρες και περιοχές, κύρια διαπίστωση για τα ταξιδιωτικά σχέδια του 2023 είναι ότι καθοριστικό ρόλο φέτος διαδραματίζει ο προϋπολογισμός.

Λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, οι ταξιδιώτες επανεξετάζουν τις δαπάνες τους. Αν και οι ενδείξεις για το μέλλον είναι εξαιρετικά αισιόδοξες, με 50% των ταξιδιωτών να δηλώνουν ότι η επένδυση στις διακοπές παραμένει γι αυτούς κορυφαία προτεραιότητα, σχεδόν επτά στα 10 άτομα (68%), ιδίως από τη Λατινική Αμερική (75%) και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (71%), θα αναζητήσουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. 

Για περισσότερα από τρία στα πέντε άτομα (63%), αυτό σημαίνει ταξίδια σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, ενώ 60% των ταξιδιωτών σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν προγράμματα επιβράβευσης. 

Οι απόψεις των ταξιδιωτών, εξάλλου, ως προς τη χρονική περίοδο τόσο της κράτησης όσο και του ταξιδιού, διαφέρουν. 

Ο έγκαιρος προγραμματισμός θα αποτελέσει δημοφιλή στρατηγική, με 61%των ερωτηθέντων να σκοπεύουν να οργανώσουν το ταξίδι τους από νωρίς με την ελπίδα να επωφεληθούν από καλύτερες προσφορές. Συγκεκριμένα, η Γενιά Χ (60%) και οι Baby Boomers (54%) είναι πιο πιθανό να αρχίσουν τις αναζητήσεις για τα ταξίδια τους νωρίτερα. Από την άλλη πλευρά, οι Millennials το 2023 θα σχεδιάσουν περισσότερα ταξίδια τελευταίας στιγμής (53%). 

Οι χρονικές περίοδοι των ταξιδιών επίσης αλλάζουν, με τις κρατήσεις εκτός υψηλής περιόδου να εμφανίζουν αυξητική τάση την καινούργια χρονιά. Η έρευνα έδειξε ότι το 53% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, ιδίως στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (59%) και στη Βόρεια Αμερική (55%), θα θελήσουν να ταξιδέψουν σε λιγότερο δημοφιλείς χρονικές περιόδους και να επισκεφθούν προορισμούς σε χαμηλές σεζόν, ώστε να εξοικονομήσουν ακόμη περισσότερο. 

Τάση για ταξίδια με στόχο την πλήρη αποσύνδεση από την τεχνολογία

Οι ταξιδιώτες δεν σκοπεύουν μόνο να κάνουν τις εξορμήσεις τους εκτός περιόδων αιχμής, αλλά και εκτός της πεπατημένης. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) ενδιαφέρονται να επισκεφθούν λιγότερο γνωστές πόλεις το 2023. 

Όσο πιο βιωματική είναι η εμπειρία, τόσο το καλύτερο, σύμφωνα με την έρευνα: 44% των ταξιδιωτών αναζητούν την επιστροφή στα βασικά κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, ενώ 55% ενδιαφέρονται για ταξίδια όπου θα έχουν τη δυνατότητα να αποσυνδεθούν από την τεχνολογία και να ξεφύγουν για λίγο από την πραγματικότητα. Μεταξύ αυτών βρίσκονται ταξιδιώτες από την Ταϊλάνδη (69%), το Μεξικό (68%), την Ινδία (65%) και την Ιρλανδία (64%). 

Προτίμηση για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας

Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (55%) πιστεύουν ότι ο καλύτερος τρόπος να αξιοποιήσουν τα χρήματά τους είναι να κάνουν διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας μία ή δύο φορές τον χρόνο, αντί για πιο πολλές και μικρότερης διάρκειας αποδράσεις. Από τους ταξιδιώτες που σχεδιάζουν μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια, αυτοί από την Ταϊλάνδη (76%), την Κίνα (74%) και την Ινδία (71%) είναι πιθανότερο να τα πραγματοποιήσουν τελικά.

διαβάστε ακόμα

Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών