Το 55% των τουριστών, που διαμένουν στα ξενοδοχεία της Αθήνας, χρησιμοποιούν τους ταξιδιωτικούς οδηγούς και χάρτες της πόλης Athens Guide, Athens Map και Athens by Metro & Tram Map, που εκδίδει η City Contact και διανέμονται από τα Info Stand.
To συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την 18η Έρευνα «Περί ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής», που διενήργησε, όπως κάθε χρόνο, η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την GBR Consulting και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ανάλογα ποσοστά είχαν καταγραφεί και τα χρόνια προ της πανδημίας, το 2018 και 2019, ενώ πέρυσι χρήση των έντυπων οδηγών έκανε το 46% των τουριστών των αθηναϊκών ξενοδοχείων.
Σύμφωνα με την έρευνα, που παρουσιάστηκε στις 09 Μαρτίου 2023, κατά μέσο όρο τους ταξιδιωτικούς χάρτες και οδηγούς χρησιμοποιούν δύο άτομα για κάθε έντυπο, που λαμβάνεται από το Info Stand του ξενοδοχείου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας για το πώς αξιοποιούν τα έντυπα οι τουρίστες. Ειδικότερα:
Τα ευρήματα πιστοποιούν τελικά την εκπληκτική χρησιμότητα των έντυπων οδηγών πόλης και χαρτών για τους ξένους επισκέπτες, αλλά και για τους παρόχους τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων.
Η διαπίστωση αυτή δεν αποτελεί βεβαίως ελληνικό φαινόμενο. Σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την Visitor International, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Bentley University Center for Marketing Technology, το
70% των τουριστών χρησιμοποιούν χάρτες, οδηγούς πόλης και άλλα ενημερωτικά έντυπα, όταν ταξιδεύουν.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, η Visitor International, διανέμει κάθε χρόνο πάνω από 530 εκατ. έντυπα, χάρτες και τουριστικούς οδηγούς για λογαριασμό των πελατών της, επιβεβαιώνοντας ότι, παρ’ όλη την τεχνολογία, ο ταξιδιώτης αναζητά την ασφάλεια του χειροπιαστού μέσου πληροφόρησης, ιδιαίτερα όταν περιηγείται σε εντελώς άγνωστα μέρη ή σε πολλαπλούς προορισμούς.
Εξάλλου, από την πανδημία και μετά, οι συμπεριφορές ταξιδιωτών αναψυχής και εργασίας μεταβλήθηκαν, με αποτέλεσμα τα έντυπα να γίνουν ακόμη πιο απαραίτητα στον τουριστικό κλάδο.
Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών, σε ποσοστό 87%, κρίνει ότι τα έντυπα είναι πολύ χρήσιμα, ενώ από το ποσοστό αυτό, πάνω από το 90% των Μillennials, ηλικίας 18-24 θεωρούν τα έντυπα πολύ σημαντικά στα ταξίδια τους.
Τα στοιχεία που εκτιμούν περισσότερο οι τουρίστες σε έντυπα, χάρτες και ταξιδιωτικούς οδηγούς, είναι:
Επίσης, το 73% των τουριστών, δηλαδή σχεδόν 3 στους 4, μοιράζονται τις πληροφορίες των εντύπων με άλλους τουρίστες, ενώ το 27%, διαβάζοντας τις πληροφορίες του τουριστικού εντύπου, θυμήθηκε να αξιοποιήσει μια υπηρεσία ή να επισκεφθεί ένα αξιοθέατο.
Αθροιστικά, τα ανωτέρω στοιχεία εύλογα αποδεικνύουν την εξαιρετική αποτελεσματικότητα των εντύπων στα ταξίδια. Εξάλλου, τα ταξιδιωτικά έντυπα δεν προκύπτουν από περιοδικά ή ταχυδρομικές αποστολές, είναι μία προσωπική επιλογή η οποία απευθύνεται μόνο σε εκείνους που ενδιαφέρονται πραγματικά.
Eνδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, το 86% των ταξιδιωτών παραδέχτηκε πως τα έντυπα επηρέασαν το ταξίδι του, είτε γιατί επισκέφθηκε περιοχές και επιχειρήσεις που ανακάλυψε σε αυτά και που δεν τις είχε στο μυαλό του πριν, είτε άλλαξε τα σχέδιά του από νέες πληροφορίες, ή ανακάλυψε καινούριες υπηρεσίες και αξιοθέατα. Επιπλέον, το 68% των ταξιδιωτών διατηρεί τα έντυπα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του, ενώ το 32% τα παίρνει μαζί του και τα φυλάσσει σαν ενθύμιο.
Ποια όμως είναι η αλληλεπίδραση με την τεχνολογία; Ακόμη ένα εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας, είναι ότι οι ερωτηθέντες χρησιμοποίησαν το κινητό τους, αφού πρώτα συμβουλεύτηκαν το έντυπο, είτε για να βρουν περισσότερες πληροφορίες για όσα διάβασαν, είτε για να κάνουν κρατήσεις και αγορές, πράγμα που σημαίνει ότι το έντυπο είναι εκείνο που ωθεί τον επισκέπτη να αναζητήσει περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο, γεγονός που, όπως αποδεικνύεται, δεν αναφέρεται στα αναλυτικά στοιχεία επισκεψιμότητας του διαδικτύου.
Περαιτέρω, οι επισκέπτες που διαβάζουν τα έντυπα, επεσήμαναν ότι απορροφούν τις πληροφορίες καλύτερα από ότι αν τις διάβαζαν online, πράγμα που σημαίνει ότι θυμούνται πολύ πιο εύκολα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρουσιάζονται στα έντυπα, παρά εκείνα που αναφέρονται σε πυκνές και ατέλειωτες ιστοσελίδες.
Συνεπώς, ένα καλά σχεδιασμένο έντυπο, παρέχει αρκετούς τρόπους διασύνδεσης με τις προτεινόμενες επιχειρήσεις. Οι 5 κυριότεροι τρόποι, είναι η φυσική επίσκεψη, η τηλεφωνική επικοινωνία, το email, η ιστοσελίδα και ο κωδικός QRCode.
Άρα ο πιο έξυπνος τρόπος για την προσέγγιση επισκεπτών στις στρατηγικές μάρκετινγκ, είναι η ενσωμάτωση εντύπων και ψηφιακών φυλλαδίων στις εκάστοτε καμπάνιες.
Εξάλλου, οι τουρίστες δεν φτάνουν σε ένα κατάλυμα απλά για να μείνουν, αλλά επισκέπτονται την περιοχή για να απολαύσουν μια συνολική εμπειρία. Οπότε εάν η επιχείρηση τους καθοδηγήσει σε κορυφαίες τοπικές εμπειρίες, θα κερδίσει επιπλέον εύνοια και πελάτες. Αυτό συμβαίνει γιατί τα έντυπα ανανεώνονται συχνά και παρέχουν δωρεάν τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, δημιουργώντας μία επιπρόσθετη ασφάλεια.
Γι’ αυτό και προτιμώνται από το προσωπικό στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, αλλά και γιατί του εξοικονομούν χρόνο.
Στην Ελλάδα τα Maps & Guides είναι η μοναδική υπηρεσία που παρέχει οργανωμένη διανομή ενημερωτικών τουριστικών εντύπων (Guides, Maps και άλλα έντυπα), σε εκατοντάδες σημεία (ξενοδοχεία, μουσεία, Airbnb, εστιατόρια, κ.ά.) στις πιο τουριστικές περιοχές της χώρας. Στα σημεία αυτά, με τα Info Stand® που τοποθετεί η εταιρεία, οι τουρίστες με δική τους πρωτοβουλία επιλέγουν τα έντυπα που επιθυμούν για την ενημέρωσή τους. Κάθε χρόνο πάνω από 1,5 εκατ. τουρίστες ενημερώνονται από τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, χάρτες και τα άλλα έντυπα που διανέμονται καθημερινά.
Δείτε πως μπορείτε να προβληθείτε στους τουρίστες