Τουρισμός | Τι αφήνουν οι Αμερικανοί τουρίστες στη Βαρκελώνη- η ισορροπία βιωσιμότητας στις μακρινές πτήσεις

29-05-23 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που αποτελούν την κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς προορισμούς και, ως εκ τούτου, πρέπει να ενταθούν οι επενδύσεις σε πιο βιώσιμες πρακτικές για να διατηρηθούν.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Βαρκελώνης και τα οφέλη που έχει από τους Αμερικανούς τουρίστες (ταξίδι μεγάλης απόστασης) σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (μικρή απόσταση), που ανέλυσε η ισπανική εταιρεία τουριστικών ερευνών Mabrian Technologies, μέσω της πλατφόρμας Travel Intelligence και ιδού τα βασικά συμπεράσματα:

Αλλά ο ακρογωνιαίος λίθος για την επίτευξη της ισορροπίας εξακολουθούν να είναι οι εκπομπές από τις αεροπορικές μεταφορές.

Λαμβάνοντας υπόψη έναν από τους δείκτες βιωσιμότητας του τουρισμού που δημιούργησε η Mabrian, ο δείκτης εισοδήματος/αποτύπωμα άνθρακα, που αποτελείται από το αποτύπωμα άνθρακα της αεροπορικής πτήσης και τις δαπάνες του επισκέπτη κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, οι Αμερικανοί θα πρέπει να ξοδέψουν τρεις φορές περισσότερο για να φτάσουν στο μέσο εισόδημα έναντι της αναλογίας αποτυπώματος άνθρακα για τη Βαρκελώνη (η οποία προσελκύει σε μεγάλο βαθμό επισκέπτες κοντινών αποστάσεων). Εναλλακτικά, πρέπει να μειωθούν κατά τρεις φορές οι εκπομπές άνθρακα των πτήσεων από τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις τρέχουσες μετρήσεις εκπομπών πτήσεων (μεθοδολογία ICAO), ένας ταξιδιώτης από τις ΗΠΑ στη Βαρκελώνη θα πρέπει να παρατείνει τη διαμονή του σε 21 ημέρες για να ισοσκελίζει το ημερήσιο μέσο αποτύπωμα CO2 των ευρωπαϊκών αγορών στη Βαρκελώνη. Προφανώς, ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό πιο αποτελεσματικό είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα ανά χιλιόμετρο πτήσεων.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), η αεροπορική βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Ωστόσο, όταν λαμβάνουμε υπόψη τις εκπομπές CO2 μόνο στον τομέα των Ταξιδιών και του Τουρισμού, οι αερομεταφορές αντιπροσωπεύουν το 55% αυτού του συνόλου του 2% και οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων αντιπροσωπεύουν το 19% αυτού του 55%, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που κυκλοφόρησε το The Travel Foundation. Παρόλο που πολλές αεροπορικές εταιρείες επενδύουν σε αεροσκάφη με μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου και εναλλακτικά καύσιμα, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καθορίσει τουλάχιστον 2% της παραγωγής βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών (SAF) για τον κλάδο έως το 2025, η αύξηση των αεροπορικών ταξιδιών σημαίνει ότι οι εκπομπές άνθρακα παραμένουν ακόμα σε άνοδο.

Όπως τονίζουν οι αναλυτές της Mabrian Technologies,  υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις για να γίνουν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων πιο βιώσιμα. Υπάρχουν φυσικά κάποια θετικά σημάδια προόδου, όπως οι αεροπορικές εταιρείες που αρχίζουν να επενδύουν σε πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η μείωση του βάρους των αεροσκαφών τους και η χρήση πιο αποδοτικών κινητήρων. Και ορισμένα αεροδρόμια διερευνούν τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, για να μειώσουν το αποτύπωμά τους άνθρακα.

Ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ & Πωλήσεων στη Mabrian, επίσης τονίζει:

Πρέπει να σκεφτόμαστε πιο δημιουργικά για το πώς αντιλαμβανόμαστε τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων. Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων είναι ζωτικής σημασίας για την ανταλλαγή πολιτισμών και την ανθρώπινη εξέλιξη, που είναι μια από τις μεγάλες αξίες του τουρισμού. Προφανώς, το αποτύπωμα άνθρακα τους είναι υψηλότερο από τους εγχώριους επισκέπτες, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένοι επισκέπτες μεγάλων αποστάσεων των οποίων οι δαπάνες στον προορισμό είναι πολλαπλάσιες από αυτές ενός επισκέπτη μικρών αποστάσεων. Αυτό σημαίνει ότι προορισμοί μπορεί να επιλέξουν λιγότερους επισκέπτες με τον ίδιο οικονομικό αντίκτυπο για τον προορισμό, κάτι που έχει το πρόσθετο όφελος της μείωσης του υπερπληθυσμού στις πόλεις προς όφελος των κατοίκων.

διαβάστε ακόμα

Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη