Τα City breaks ξεπέρασαν για πρώτη φορά την πρόθεση των ταξιδιωτών για διακοπές στην παραλία στην ετήσια έρευνα καταναλωτών της πλατφόρμας Travelzoo, με τους περισσότερους να δηλώνουν ότι είναι ανοιχτοί για επίσκεψη σε νέα μέρη.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο και συμμετείχαν 1.807 μέλη της Travelzoo. Σημειώνεται ότι η Travelzoo είναι ο κορυφαίος πάροχος ταξιδιωτικών και ψυχαγωγικών προσφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχοντας 30 εκατομμύρια μέλη, στα οποία παρέχει αποκλειστικές προσφορές. Όπως αναφέρει, συνεργάζεται με περισσότερους από 5.000 κορυφαίους ταξιδιωτικούς προμηθευτές. Οι μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους δίνουν στα μέλη του Travelzoo πρόσβαση σε "ακαταμάχητες προσφορές".
Η έρευνα ανέδειξε ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο: Μόνο το 20% των ερωτηθέντων έχει κάνει ήδη κράτηση για το επόμενο έτος, γεγονός που ανοίγει την πόρτα για σημαντικές εκπτώσεις το 2024.
Άλλα ευρήματα της έρευνας:
- Μετά τις διακοπές στην πόλη, τα πιο δημοφιλή ταξίδια είναι στην παραλία, ακολουθούμενα από πολιτιστικά ή ιστορικά αξιοθέατα ή εμπειρίες. Η κρουαζιέρα έρχεται στην τέταρτη θέση και έπονται τα ταξίδια με τρένο, οι ξεναγήσεις, οι οδικές εκδρομές και οι διακοπές για γαστρονομικές απολαύσεις και κρασί.
- Όταν ρωτήθηκαν τι θα ήθελαν να κάνουν στις διακοπές, το 46% είπε ότι θα ήθελε να επισκεφτεί κάποιο μέρος εντελώς νέο. Το 39% δεν είχε καμία προτίμηση και ήταν ανοιχτό σε ιδέες ενώ το 15% επιλέγει προορισμούς που γνωρίζει και αγαπά.
- Τα μέλη δίνουν επίσης προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής (74%) και τα περισσότερα ανυπομονούν να χαλαρώσουν και να ξεφύγουν από το άγχος της καθημερινότητας (44%).
- Τα ταξίδια αποτελούν επίσης κορυφαία επιλογή ως προς τον τρόπο που οι ερωτηθέντες θέλουν να ξοδέψουν το εισόδημά τους (73%). Ακολουθούν οι βελτιώσεις στο σπίτι και το φαγητό έξω.
- Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και ημερομηνίες εκτός αιχμής για να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους όσο διαρκεί η ακρίβεια. Ωστόσο, περισσότεροι από τους μισούς (54%) σχεδιάζουν τουλάχιστον δύο ακόμη ταξίδια φέτος.
- Σχετικά με τα ταξίδια το επόμενο έτος διαπιστώνεται ότι το 80% δεν έχει κλείσει ακόμη διακοπές. Από το 20% που έχει κάνει κράτηση, η συντριπτική πλειονότητα (90%) σκοπεύει να κλείσει περισσότερα από ένα ταξίδια τον επόμενο χρόνο. Από εκείνους που δεν έχουν κάνει ακόμη κράτηση, το 25% δήλωσε ότι βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας και το 30% δεν έχει ακόμη στο μυαλό του κάποιον προορισμό.
- Όσον αφορά τον υπεύθυνο τουρισμό, η πρώτη σκέψη στρέφεται γύρω από τον υπερτουρισμό, με το 47% να θέλει να τον αποφύγει. Οι ερωτηθέντες αναφέρουν επίσης ότι θέλουν να ψωνίζουν τοπικά προϊόντα, ενώ το 44% θέλει να φάει σε τοπικές επιχειρήσεις.
- Λίγο λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (45%) δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να κλείσουν ένα πακέτο που περιλαμβάνει ξενοδοχείο, πτήσεις ή/και μεταφορές, ενώ το 21% προτιμά να οργανώσει τις διακοπές μόνο του και το 34% δεν έχει κάποια προτίμηση.
Ο James Clarke, γενικός διευθυντής της Travelzoo στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά για τον ταξιδιωτικό κλάδο, καθώς δείχνουν την όρεξη για ταξίδια και νέες εμπειρίες.
Ο ίδιος τόνισε ότι οι ταξιδιώτες θα γίνουν πιο επιλεκτικοί για το που θα ξοδεύουν τα χρήματά τους, ενώ εκτιμά ότι θα υπάρξει μια περίοδος πρώιμων κρατήσεων για το 2024.