Τουρισμός | Έρευνα: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη, η αειφορία και το slow travel επηρεάζουν την επιλογή διακοπών

23-10-23 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, οι εναλλακτικοί προορισμοί και το slow travel βρίσκονται στην κορυφή των ανερχόμενων τάσεων για τα ταξίδια το 2024 ενώ οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα στις διακοπές τους μέσα στην ερχόμενη τριετία.

Αυτά είναι μερικά από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έκθεσης «Future Travel Trends 2024» που διενήργησε η Marriott Bonvoy σε συνεργασία με την The Future Laborator στο πλαίσιο εκτενούς έρευνας σε 14.000 ενήλικες στην Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή, σχετικά με την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ένας στους πέντε χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για το σχεδιασμό διακοπών

Σχεδόν ένας στους 5 δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την ΑΙ για να σχεδιάσει τις διακοπές του. Το 86% ανέφερε ότι τα αποτελέσματα της αναζητήσης αυτής επηρέασαν τις αποφάσεις διακοπών με κάποιο τρόπο, όπως την επιλογή καταλύματος, την περίοδο των διακοπών και τα προτεινόμενα φαγητά. Η ΑΙ χρησιμοποιείται κυρίως από ενήλικες νεαρής ηλικίας (18-34).

Το slow travel αποτελεί άλλη μια μεγάλη τάση με τέσσερις στους 10 Γερμανούς να αναφέρουν ότι έχουν ήδη κάνει μια φορά διακοπές στο πρότυπο αυτό και με το 26% ότι έχουν ταξιδέψει με αυτό τον τρόπο περισσότερες από μία φορές. Οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν τέτοιες διακοπές μέσα στην ερχόμενη τριετία. Στόχος αυτών των ταξιδιών είναι οι επισκέπτες να έχουν περισσότερο χρόνο ώστε να εμβαθύνουν στην κουλτούρα της χώρας προορισμού, να ελαχιστοποιούν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και να παραμερίζουν την τεχνολογία, όπως τα κινητά τηλέφωνα.

Έμφαση σε εναλλακτικούς προορισμούς

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμούς που προσφέρουν παρόμοιες εμπειρίες διακοπών με τους παραδοσιακούς γνωστούς, οι οποίοι όμως είναι φθηνότεροι ή κοντινότεροι στην πατρίδα τους.

Το 86% του δείγματος ανέφερε ότι σχεδιάζει διακοπές μέσα στα επόμενα χρόνια και επιθυμεί να δαπανήσει περισσότερα για αυτές. Το 35% θα δαπανήσει περισσότερα από το κανονικό και το 9% πολύ περισσότερα.

Η αειφορία παίζει μεγάλο ρόλο

Το 57% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτίθενται να πληρώσουν 11% περισσότερα στα ταξίδια τους ώστε να μείνουν σε κατάλυμα φιλικό στο περιβάλλον. Επτά στους 10 πιστεύουν ότι οι πάροχοι καταλύματος και οι τουρ οπερείτορ είναι υπεύθυνοι για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών.

Μάλιστα, ένας στους πέντε δηλώνουν ότι έκαναν έρευνα πριν κάνουν κράτηση διαμονής ώστε να ελέγξουν τις πρωτοβουλίες αειφορίας των καταλυμάτων, το 21% ότι έκανε το ίδιο μετά την κράτηση και το 57% ότι ελέγχει το οικολογικό αποτύπωμα των ταξιδιωτικών τους σχεδίων σπάνια, παρότι μόλις το 8% το κάνει πάντα.

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής

Το 74% ανέφερε ότι τα κύματα καύσωνα έχουν αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά τους σχέδια στο μέλλον. Ακόμα κι αν δεν επιθυμούν να παραλείψουν τις διακοπές το καλοκαίρι, το 27% θα επιλέξει περιοχές με πιο ψυχρό κλίμα, το 29% θα αλλάξει την περίοδο των διακοπών και το 20% θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές διαφορετικου τύπου.

διαβάστε ακόμα

FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα