Το 36% όσων αναζητούν εργασία στην Ελλάδα θεωρεί χρήσιμο το ChatGPT

07-12-23 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Στον εργασιακό χώρο και στην αγορά αναζήτησης εργασίας στην Ελλάδα αρχίζει να εισέρχεται η τεχνητή νοημοσύνη και εφαρμογές, όπως το ChatGPT. Σήμερα, το 36% όσων αναζητούν εργασία στην Ελλάδα δηλώνει ότι θεωρεί χρήσιμο το ChatGPT. Στο μεταξύ, παραπάνω από το 1/3 όσων ψάχνουν δουλειά στη χώρα μας (το 35%) απαντά ότι θα χρησιμοποιήσει το ChatGPT στο μέλλον.

Την παραπάνω εικόνα αποκαλύπτει έρευνα του kariera.gr σχετική με τις συνήθειες και τις συμπεριφορές όσων αναζητούν εργασία στην Ελλάδα, μέσα από τις τάσεις που έχουν διαμορφωθεί από χιλιάδες απαντήσεις τις οποίες έδωσαν job seekers.

Τα insights του kariera.gr, που ρίχνουν φως στις συνήθεις συμπεριφορές όσων αναζητούν εργασία και προέκυψαν μέσα από 14.000+ απαντήσεις ανθρώπων που ψάχνουν δουλειά στην Ελλάδα, μέσω του στο LinkedIn, δείχνουν επίσης ότι το 14% απαντά ότι ασχολείται με το ChatGPT …στα κρυφά. Επιπλέον, υπάρχει και ένα ποσοστό 16% που απαντά ότι “δεν χωνεύει” το ChatGPT (1.360 απαντήσεις).

Η έρευνα του kariera.gr καταγράφει στατιστικές, όπως πόσες σελίδες βιογραφικό έχουν όσοι αναζητούν εργασία, αν δίνουν σημασία στα reviews των πιθανών εργοδοτών τους, αν χρησιμοποιούν το ChatGPT, αλλά και πώς αυξάνουν τα προσόντα τους. Ερωτώμενοι αν κοιτούν τα reviews των εργοδοτών πριν αποδεχθούν μια θέση, το 59% απαντά “πάντα”, το 32% “κάποιες φορές”, ενώ μόνο 5% είπε ποτέ.

Πώς αναπτύσσουν δεξιότητες

Σχετικά με το πώς αναπτύσσει νέες δεξιότητες για την καριέρα του ένας υποψήφιος/εργαζόμενος, 1.481 απαντούν ως εξής: το 43% προτιμά online courses, το 27% με workshops/σεμινάρια και το 26% με εκπαίδευση on-the-job.

Οι εργαζόμενοι, αλλά και όσοι αναζητούν εργασία στη χώρα μας, φαίνεται ότι σταδιακά εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη. Στην ερώτηση “αν θα ανέθετες όσα περισσότερα tasks μπορούσες σε ΑΙ για να μειώσεις το φόρτο εργασίας σου”, από τα 1.745 άτομα, το 46% απάντησε ότι το σκέφτεται, το 33% ότι το κάνει ήδη και μόλις 21% είπε πως δεν θέλει και δεν τα εμπιστεύεται.

Στους χώρους εργασίας

Την ίδια στιγμή, πάντως, το GenAI μπαίνει εκθετικά στους χώρους εργασίας με τους εργαζόμενους να προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα αυτή εποχή. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, το 48% των εργαζόμενων αναμένει ότι το GenAI θα βελτιώσει την ευελιξία, ενώ το 84% των εργοδοτών χρησιμοποιεί ήδη σήμερα, ή σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Η εμπιστοσύνη, η ενδυνάμωση και η φροντίδα των ανθρώπων, αλλά και η εκπαίδευση, με έμφαση στις ευκαιρίες που δημιουργούν οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν ισχυρό εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν το ανθρώπινο κεφάλαιο που χρειάζονται.

Πηγή: sepe.gr

διαβάστε ακόμα

Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά