Η Αίγυπτος και η Ιορδανία είναι οι προορισμοί με τις μεγαλύτερες απώλειες στην αντίληψη για την ασφάλεια μεταξύ των χωρών που βρίσκονται σε απόσταση έως και 2.000 χιλιομέτρων από την εμπόλεμη Λωρίδα της Γάζας. Μεταξύ των χωρών, σε αυτήν την απόσταση, βρίσκεται και η Ελλάδα, για την οποία, όμως, η αντίληψη για την ασφάλεια "δεν έχει αλλάξει αισθητά".
Αυτές είναι οι διαπιστώσεις του Δείκτη Αντίληψης Ασφάλειας, που διαμόρφωσε η ισπανική εταιρεία τουριστικών ερευνών και αναλύσεων Mabrian. Είναι αυτονόητο ότι το κριτήριο της ασφάλειας επηρεάζει ευθέως τις ταξιδιωτικές κρατήσεις, προκαλώντας ακυρώσεις και πάγωμα σε αυτές.
Έτσι, οι τουριστικές απώλειες τις τέσσερις εβδομάδες από τις 7 Οκτωβρίου, που ξεκίνησε ο πόλεμος Ισραήλ- Χαμάς, και μέχρι τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου σε σύγκριση με την εβδομάδα πριν από την έναρξη του πολέμου, είναι:
Ο Carlos Cendra, CMO της Mabrian, σχολίασε τα ευρήματα, τονίζοντας τον άμεσο αντίκτυπο των πολεμικών συγκρούσεων στον ταξιδιωτικό τομέα. «Τα ταξίδια είναι ένας από τους πρώτους κλάδους που αισθάνονται το κύριο βάρος μιας σύγκρουσης, σίγουρα σε εθνικό επίπεδο. Ο Δείκτης Αντίληψης Ασφάλειας Mabrian είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες που υπολογίζουμε για τους πελάτες μας, καθώς αυτός είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για τους τουρίστες να επισκεφτούν μια χώρα ή όχι. Τι χρησιμεύει ο καλός καιρός ή η σχέση ποιότητας-τιμής εάν ένας προορισμός δεν θεωρείται, σωστά ή άδικα, ως ασφαλής;" διερωτήθηκε ο κ.Cendra.
Σε τέτοιες συνθήκες, τόνισε, είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε την διαφορετική ευαισθησία των αγορών απέναντι στην κατάσταση, καθώς οι βαθμολογίες που δίνουμε εδώ είναι ο μέσος όρος όλων των μεγάλων πηγών αγορών σε όλο τον κόσμο. Γι αυτό, όπως είπε, οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους ανά αγορά, εστιάζοντας βεβαίως στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης το συντομότερο δυνατό. Για παράδειγμα, η Τυνησία δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο να εγκλωβιστεί σε αυτή τη σύγκρουση και αυτό πρέπει να το επικοινωνήσει για να επανέλθει η αντίληψη ασφάλειας στις τουριστικές αγορές.
Ο δείκτης Mabrian Security Perception Index έχει διαμορφωθεί εδώ και 9 χρόνια. Μετρά, όπως αναφέρει η εταιρεία, το επίπεδο εμπιστοσύνης που εκφράζουν οι επισκέπτες και οι πιθανοί ταξιδιώτες σχετικά με έναν τουριστικό προορισμό με βάση την παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η μεθοδολογία χρησιμοποιεί τεχνικές Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας, Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης, αναλύοντας εκατομμύρια αυθόρμητες τουριστικές αλληλεπιδράσεις στα Social Media σε πραγματικό χρόνο.