Αναλυτικά τα συμπεράσματα της έρευνας:
Η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων -8 στους 10- θεωρεί ότι οι διακοπές έχουν ακριβύνει συγκριτικά με το 2022.
Σχόλια για την έρευνα
Για να «διαβάσουμε» καλύτερα αυτούς τους αριθμούς, ο πρόεδρος του ομίλου MTC GROUP και επιστημονικός συνεργάτης της ΚΕΔΕ στα θέματα τουρισμού, Νότης Μαρτάκης, υπογραμμίζει από ποια οπτική γωνιά θα δούμε τον τουρισμό, σαν ανάγκη ανθρώπινη ή σαν οικονομική δραστηριότητα; «Αν το δούμε από το σκέλος της ανάγκης, είναι ενθαρρυντικό, ότι κάποιοι άνθρωποι (61%) παρά τις δυσκολίες εκπλήρωσαν μια ανάγκη τους» καθώς όπως λέει τονίζει ο ίδιος, οι διακοπές πλέον είναι μια ανθρώπινη ανάγκη.
Από την πλευρά της οικονομικής δραστηριότητας, ο κ. Μαρτάκης θα περίμενε μάλιστα μεγαλύτερο το ποσοστό εκείνων που δεν πήγαν διακοπές, δεδομένων των οικονομικών συγκυριών.
Σύμφωνα με τον ίδιο ήταν απρόσμενο, πλην ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το 14% έμεινε περισσότερες μέρες από πέρυσι. Ωστόσο, για τον ίδιο είναι έκπληξη ότι το ποσοστό όσων έμειναν περισσότερες μέρες ισοδυναμεί με εκείνο αυτών που απάντησαν ότι έμειναν λιγότερες. «Αυτό όντως είναι μια έκπληξη, γιατί εγώ περίμενα το ποσοστό όσων έμειναν λιγότερες μέρες να ήταν μεγαλύτερο» λέει.
Ωστόσο, για τον επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς Σωτήρης Βαρελάς, o οποίος ειδικεύεται στη στρατηγική επιχειρήσεων φιλοξενίας και τουριστικών οργανισμών, το 39% -που δεν πήγε διακοπές- είναι ένα πολύ ανησυχητικό στοιχείο. «Ειδικά αν δούμε και τα δεδομένα που ακόμα και σε περιόδους κρίσης είχαμε μια σταθερότητα και μια ισχνή άύξηση των επισκεπτών ημεδαπών από το 2012 και μετά κτλ, τώρα δείχνει ότι η ελληνική οικογένεια έχει πραγματικά πιεστεί με άμεση και έμμεση φορολογία που δέχεται. Για πολλά χρόνια μπορεί ο Έλληνας με μια δεύτερη δραστηριότητα να έχει ένα δεύτερο εισόδημα και να μπορούσε να κάνει διακοπές, αλλά τώρα έχουν περιοριστεί αυτά. Αυτό θα το δούμε πιο έντονα».