Ανταγωνιστικότητα και διαδικτυακός αναλφαβητισμός

26-02-14 | ΑΠΟΨΗ

Οι τρεις ειδήσεις, που ακολουθούν, προέρχονται από διαφορετικές πηγές, αλλά όπως θα διαπιστώσετε, φωτίζουν μια σημαντική πτυχή υστέρησης στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού:

Είδηση πρώτη: Σύμφωνα με έρευνα πελατών του μεγάλου τουρ οπερέιτορ Thomson,  η παροχή ασύρματου ιντερνετ (wi-fi) κατατάσσεται πλέον πολύ υψηλά στις προτιμήσεις και στις υπηρεσίες που αξιολογούν οι πελάτες των ξενοδοχείων και, μάλιστα, βρίσκεται υψηλότερα και από το room service. 

Γι αυτό το λόγο, ο όμιλος της Thomson (που περιλαμβάνει και την First Choice) ανακοίνωσε όι θα προσφέρει δωρεάν wi-fi για τους πελάτες των κύριων θεματικών ξενοδοχείων του προγράμματός του, για την περίοδο του 2014. Η προσφορά αφορά στα ξενοδοχεία Thomson Sensatori, Couples, Family Resorts, Scene and Gold Hotels, καθώς και τα First Choice Holiday Village, SplashWorld, Club Magic Life και SuneoClub και θα ισχύει από την 1η Μαίου.

Είδηση δεύτερη: Ερευνα της trivago δείχνει ότι μόνο τα  μισά ελληνικά ξενοδοχεία διαθέτουν Ιντερνετ. Για την ακρίβεια, Ιντερνετ προσφέρει το 49,44% των ελληνικών ξενοδοχείων. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, έρευνα του Ινστιούτου Τουριστικών Ερευνών και Μελετών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου πριν από μερικά χρόνια, είχε αναδείξει ότι περίπου το 25% των ξενοδοχείων δεν διαθέτει καν κομπιούτερ ! Πρόκειται, βεβαίως, για τις μικρές οικογενειακές μονάδες, οι, οποίες, όμως, αποτελούν συνολικά σημαντικό μέγεθος της ελληνικής ξενοδοχίας.

Είδηση τρίτη: Μελέτη του Oxford Economics, δείχνει  ότι οι ηλεκτρονικές κρατήσεις στηρίζουν μόνο το 10% του συνόλου των αφίξεων τουριστών στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 49% συμπεριλαμβανομένης της έρευνας και των κρατήσεων.  Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι παρόλο που η τουριστική ζήτηση μετακινείται ολοένα και περισσότερο προς ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον και ο πολιτισμός αποτελεί σημαντικό κίνητρο, το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο για να συνδέονται με πιθανούς πελάτες είναι σχετικά μικρό. Οι αναζητήσεις σχετικά με τον πολιτισμό στις κορυφαίες αγορές που δημιουργούν ταξίδια αντιπροσωπεύουν το 45% του συνόλου των σχετικών με τον τουρισμό αναζητήσεων για την Ελλάδα. Σύμφωνα με τη μελέτη, εάν η κατάσταση αυτή βελτιωθεί και προσεγγίσει τα επίπεδα του μέσου όρου στην Ευρώπη, οι αφίξεις τουριστών θα αυξηθούν κατά 20%.

Το συμπέρασμα από την ανάγνωση των τριών ειδήσεων είναι καταλυτικό: δεν γίνεται στη σημερινή εποχή να υπάρχουν ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις χωρίς ιντερνετ και χωρίς το ανάλογο διαδικτυακό περιεχόμενο, που ενδιαφέρει τον τουρίστα. Το υπουργείο Τουρισμού και οι επαγγελματικοί φορείς του χώρου οφείλουν να αξιοποιήσουν κοινοτικά προγράμματα, ώστε σταδιακά να εκλείψει αυτό το φαινόμενο του διαδικτυακού αναλφαβητισμού κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις του χώρου. Εκτός και αν περιμένουν τον Πρωθυπουργό να φέρει το δωρεάν wi-fi...

 

διαβάστε ακόμα

Δήμος Μάνδρας-Ειδυλλίας: Επιστροφή του κάμπινγκ Βρύση Τσίας
Γιορτή Παραδοσιακής Πίτας στο Πυργετό Λάρισας
100 χρόνια Επιμελητήριο Ηρακλείου | Βραβεύσεις ιστορικών επιχειρήσεων και πρώην στελεχών 
Δήμος Ζαγορίου | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Δημοτικού Ξενώνα Γρεβενιτίου
Λουκέτο για 48 ώρες σε beach bar στην Κυπαρισσία - αποδείξεις από ταμειακές φάντασμα
Tower Bridge | 130 χρόνια κλείνει η διάσημη γέφυρα του Λονδίνου
24ο Διεθνές Φεστιβάλ Πηλίου
Έβδομο Φεστιβάλ Πάρου: "Έξω στο φως"
Δήμος Ωρωπού: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Αναβάθμιση του Μουσείου Γεράσιμου Σκλάβου στο Αργοστόλι