Οι παράλληλοι στόχοι Ελλάδας και Τουρκίας στον τουρισμό

02-06-14 | ΑΠΟΨΗ

Ο ήλιος, η παραλία και η θάλασσα αποτελούν τη βασική επιλογή διακοπών για τους μισούς ευρωπαίους πολίτες, όπως έδειξε (και) το εφετινό ευρωβαρόμετρο. Εκ των πραγμάτων, δηλαδή, οι ανταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού είναι οι προορισμοί με αυτά τα χαρακτηριστικά και, πρωτίστως, οι μεσογειακοί.

Είναι η Τουρκία ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας; Σύμφωνα με τις μελέτες, που έχει εκπονήσει τα τελευταία χρόνια, το γερμανικό «Ίδρυμα για Ζητήματα του Μέλλοντος» για τις προτιμήσεις και τις προθέσεις των Γερμανών τουριστών, ναι η Τουρκία είναι ισχυρός ανταγωνιστής της χώρας μας, τουλάχιστον στη Γερμανία (και προφανώς σε όλες τς αγορές). Το γιατί το εξήγησε η εκπρόσωπος της TUI Κατρίν Σπιχάλα. Είπε:

“Η Τουρκία χει κατασκευάσει πολλά νέα ξενοδοχεία και έχει επενδύσει πολλά σε υποδομές. Υπάρχει ένα μεγάλο μέρος τουριστών που ενδιαφέρεται κυρίως για τον ήλιο, τις παραλίες και τη θάλασσα. Σε αυτή την κατηγορία των τουριστών η Τουρκία έχει γίνει ο σημαντικότερος ανταγωνιστής για την Ελλάδα, την οποία έχει ξεπεράσει στην κατάταξη των τουριστικών προτιμήσεων”

Ήδη η Τουρκία με μερίδιο της τάξης του 7% έρχεται τρίτη στις προτιμήσεις των γερμανών τουριστών, μετά την πρώτη Ισπανία που προσελκύει το 12% και την Ιταλία με 9%. Η Ελλάδα παλεύει για την 6η θέση. 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της τουριστικής Τουρκίας, σύμφωνα με τους τουρ οπερέιτορ; «Η Τουρκία είναι αναμφίβολα η χώρα με την καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης του προϊόντος που προσφέρει. Διαθέτει νέα, σύγχρονα και ποιοτικά ξενοδοχεία, επιπέδου τεσσάρων και πέντε αστέρων. Προσφέρει επίσης ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα all inclusive. Αυτά τα στοιχεία ικανοποιούν απόλυτα τους τουρίστες και επιτρέπουν στην Τουρκία να αναπτυχθεί τουριστικά», υποστηρίζει η εκπρόσωπος της TUI.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γενικός διευθυντής του ομίλου REWE-Touristik, Σόρεν Χάρτμαν, ο οποίος θεωρεί πλεονέκτημα για το τουρκικό προϊόν το γεγονός ότι είναι κάτι νέο και ξυπνά την περιέργεια πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη. 

«Σε αντίθεση με τον ελληνικό τουρισμό, ο τουρκικός έχει μικρή ηλικία. Για τον λόγο αυτόν οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν στην Τουρκία έλαβαν υπόψη τα μηνύματα των καιρών. Είναι τεράστια συγκροτήματα, μοντέρνα και κτισμένα σε μεγάλες εκτάσεις, τα οποία προσφέρουν στον πελάτη πολλά περισσότερα από εκείνα που πρόσφεραν οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις της Ισπανίας και της Ελλάδας, που κτίσθηκαν κατά τη δεκαετία του '70. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερες και περισσότερες προσφορές για τον τουρίστα που θέλει να αθληθεί ή για αυτόν που δίνει έμφαση στο wellness. Οι Τούρκοι έμαθαν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους τουρίστες και το κυριότερο, οι Τούρκοι έχουν αυτό που απoκαλούμε “συμφέρουσα δομή κόστους” και αυτό σημαίνει ότι οι τιμές των ξενοδοχείων είναι πολύ χαμηλές με αποτέλεσμα η χώρα να σημειώνει μια ιδανική σχέση κόστους και απόδοσης», υποστηρίζει ο Σόρεν Χάρτμαν.

Το μεγαλύτερο μέρος του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η Τουρκία κινείται στο πλαίσιο του all inclusive. Από τη Γερμανία σχεδόν το 90% των πακέτων για τουρκικούς προορισμούς ανήκει στην κατηγορία αυτή. 

Η Τουρκία φιλοδοξεί μέχρι το 2023, που θα γιορτάζει την 100ή επέτειο της Δημοκρατίας της, να προσελκύει 50 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως, κάτι που θα την κατατάξει πέμπτο τουριστικό προορισμό στον κόσμο, από έκτη, που είναι σήμερα.

Η φυσική ομορφιά, τα πολιτιστικά αξιοθέατα και, κυρίως, οι εξαιρετικές υποδομές της σε ξενοδοχεία και συνεδριακά κέντρα είναι η αιτία γι’ αυτή την αλματώδη τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Taleb Rifai. 

Στο κομμάτι των συνεδρίων ήδη κυριαρχεί η Κωνσταντινούπολη, με όπλα τα περίπου 100 ξενοδοχεία πολυτελείας, τα σύγχρονα συνεδριακά κέντρα και τη γεωγραφική της θέση, καθώς σε αεροπορική απόσταση 6 ωρών μπορεί να προσεγγίσει 2 δισ. ανθρώπους.  Ενδεικτικό είναι ότι  το 2010 κατετάγη στους 10 καλύτερους συνεδριακούς προορισμούς του κόσμου.

Για τα επιτεύγματα στον τουρισμό, εξάλλου, το 2012 το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακηρύχθηκε «Europe’s Leading Tourist Board» στα the world Travel Awards της χρονιάς. Η διάκριση αυτή ήρθε παράλληλα με ένα μπαράζ διεθνών βραβείων σε τουρκικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ το Μαρμαρίς ανακηρύχθηκε κορυφαίος νέος προορισμός πολυτελείας στην Ευρώπη.

Οι επενδύσεις στον τουρισμό συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς. Για τους επενδυτές υπάρχουν μία σειρά από κίνητρα, ενώ έχουν ανακηρυχθεί περιοχές αποκλειστικά για μεγάλης κλίμακας τουριστικές επενδύσεις, γεγονός που προσελκύει σχεδόν όλες τις ξενοδοχειακές αλυσίδες του κόσμου.

Η τουριστική ανάπτυξη δίνει έμφαση και στις ειδικές μορφές τουρισμού, που προσελκύουν υψηλής εισοδηματικής στάθμης τουρισμό, όπως είναι ο ιατρικός. Σύμφωνα με το σχέδιο, έχουν οριοθετηθεί «ελεύθερες ζώνες υγείας» σε όλη τη χώρα, όπου επενδύουν ξένες εταιρείες. 

Στα καθ'ημάς, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει θέσει ως στόχο τα 24 εκατ.αφίξεις το 2021 και προς αυτήν την κατεύθυνση λέει ότι η Ελλάδα χρειάζεται ακόμα 250.000 κλίνες υψηλών κατηγοριών, εκ των οποίων οι 150.000 θα πρέπει να είναι νέες και οι υπόλοιπες ανακαινισμένες και αναβαθμισμένες. Για να δούμε στην επόμενη 7ετία, που απομένει μέχρι το 2021, πόσες επενδύσεις τελικά θα γίνουν- όταν η ζωή έχει δείξει ότι οι μεγάλες επενδύσεις “περιφέρονται” στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και του αντι-επενδυτικού κλίματος, που είναι παγιωμένο σε ένα μέρος των τοπικών κοινωνιών, πάνω από μια 10ετία...

 

 

 

 

 

 

 

 

διαβάστε ακόμα

"Πράσινο φως" από την Κομισιόν για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa
Independent: Ένα Ελληνικό ξενοδοχείο στα καλύτερα του κόσμου για τους λάτρεις του τένις
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Δημοτικό Θέατρο Πειραιά – Νίκος Διαμαντής | Τριήμερα πλατφόρμα δράσεων: What We Owe Democracy / Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία
Τα 3 ιδιαίτερα concept προβολής εκθετών που ετοιμάζει το 100% Hotel Show
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Η Philharmonic Brass έρχεται στο Ηρώδειο στις 10 Ιουλίου!
Σε κανονικότητα τα ταξίδια των Jet2holidays, Tui, easyJet στην Κω – Το «ευχαριστώ» του δημάρχου
HOTREC | Επιτακτική η ανάγκη για δίκαιους ψηφιακούς κανόνες - Έρευνα για τα κανάλια διάθεσης δωματίων ξενοδοχείων στην Ευρώπη
Το Άμστερνταμ θέλει να απαγορεύσει όλα τα κρουαζιερόπλοια στο κέντρο της πόλης μέχρι το 2035
Ε.Ξ. Χανίων | Συλλυπητήρια ανακοίνωση για τον Γιάννη Σμπώκο
Ryanair: 48ωρη προσφορά για μειωμένη τιμή πτήσων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο