Όλος αυτός ο θόρυβος, που ξέσπασε για τις αυξήσεις τιμών σε ξενοδοχεία στους καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς της χώρας και, μάλιστα, με παρέμβαση του πρωθυπουργού της χώρας, πολύ φοβάμαι ότι θα εξελιχθεί στην "αχίλλειο πτέρνα" του ελληνικού τουρισμού φέτος, που ετοιμάζεται να γιορτάσει τη χρονιά-ρεκόρ στην αύξηση των μεγεθών του.
Τα καθημερινά διθυραμβικά σχόλια για ελληνικούς προορισμούς και ξενοδοχεία στα μεγάλα ξένα ενημέρωσης δεν θέλει πολύ να "γυρίσουν" με αρνητικά σχόλια και, μεσούσης της σεζόν, να αρχίσουν οι αρνητικές αναφορές για κρούσματα αισχροκέρδειας, είτε σε ξενοδοχεία, είτε σε εστιατόρια ή άλλες παράπλευρες τουριστικές δραστηριότητες. Εάν αυτό συμβεί, με βάση την ιστορική εμπειρία, η Ελλάδα θα κάνει πάλι 3 με 4 χρόνια να "σηκώσει κεφάλι" και θα επανέλθουν οι μουρμούρες και οι κατηγορίες.
Προφανώς, κάποια καταλύματα, που έχουν ελεύθερα δωμάτια, στους διακεκριμένους προορισμούς ζητούν αυτή την εποχή ό,τι θέλουν. Εχουμε γίνει ήδη αποδέκτες για τιμές των 100 ευρώ την ημέρα από ενοικιαζόμενα διαμερίσματα στη Νάξο και την Πάρο- και είμαστε ακόμη στον Ιούνιο. Τι θα συμβεί τον Ιούλιο και Αύγουστο, που θα εμφανισθούν σε αυτά τα νησιά και οι Ελληνες τουρίστες;
Ασφαλώς, οι ευκαιριακές αυτές τιμές δεν αφορούν όσους έχουν κλείσει κατάλυμα εγκαίρως και σίγουρα τη μεγάλη μάζα τουριστών, που διακινούν οι τουρ οπερέιτορ. Ομως, το κακό δεν θέλει πολλούς για να γίνει. Φτάνουν ορισμένα κρούσματα αισχροκέρδειας για να ξεκινήσει ο αρνητικός σχολιασμός. Αλλά τότε το πράγμα δεν θα μαζεύεται.
Χρειάζεται άμεση πολιτική διαχείρισης αυτού του φαινομένου, από υπουργείο Τουρισμού, ΣΕΤΕ, ξενοδοχειακούς φορείς, φορείς ενοικιαζομένων δωματίων. Πρέπει άμεσα να ξεκινήσει μια καμπάνια ευαισθητοποίησης των επαγγελματιών του ευρύτερου χώρου του τουρισμού, αλλά και κινητοποίηση των φορέων, ενημερώνοντας τα μέλη τους να αποφύγουν τιμολογήσεις που προκαλούν. Ισως, οι ίδιοι οι φορείς να βγουν από κοινού και επιθετικά και να προτρέψουν το καταναλωτικό κοινό να ψάξει κατάλυμα πριν ξεκινησει στα τυφλά τις θερινές διακοπές, παροτρύνοντας να αποφύγουν όσα καταλύματα ζητούν υπερβολική τιμή.
Και, εν πάσει περιπτώσει, η Ελλάδα έχει ένα σωρό προορισμούς, που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση απο τους ξένους και είναι ευκαιρία να τους επιλέξουν φέτος οι Ελληνες, βρίσκοντας προσιτές τιμές.
Ασφαλώς το θετικό κλίμα βοηθά τους ξενοδόχους να διαπραγματευτούν καλύτερες τιμές με τους τουρ οπερέιτορ για το 2015 και πρέπει να το αξιοποιήσουν, χωρίς βιασύνες στην υπογραφή συμφωνιών. Ομως, σε αυτές τις συναλλαγές πάντα βρίσκεται η χρυσή τομή και δεν πρόκειται από αυτήν την πλευρά να προκύψει αρνητική δημοσιότητα.