Τη χειρότερη κρίση στην ιστορία της βιώνει τον τελευταίο χρόνο, σε παγκόσμιο επίπεδο η ξενοδοχειακή αγορά η οποία αναγκάστηκε να επαναπροσδιορίσει από τον τρόπο λειτουργίας λειτουργίας των ξενοδοχείων έως και τις σχέσεις εργαζομένων και πελατών.
Η καταναλωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών και το ίδιο το προϊόν του ξενοδοχείου, έχουν πια μπει στο μικροσκόπιο, ώστε να προσαρμοστούν αμφότεροι στις νέες συνθήκες, ικανοποιώντας τις καινούριες απαιτήσεις. Οι απαιτήσεις αυτές, δεν περιορίζονται σε έναν χώρο ή μία υπηρεσία του ξενοδοχείου, αλλά αφορούν στη συνολική του λειτουργία και παροχή εμπειριών.
Το πιο σημαντικό ίσως, σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές, είναι οι προσαρμογές των δωματίων, του φαγητού και των κοινόχρηστων χώρων, σε εναρμόνιση με τον χαρακτήρα και το ύφος του εκάστοτε ξενοδοχειακού προϊόντος. Οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν έναν μοναδικό και ειδικό λόγο για να ταξιδέψουν σε μια άλλη χώρα, μία πόλη ή ένα ξενοδοχείο. Συνεπώς, εάν τα ξενοδοχεία δεν προσφέρουν κάτι περισσότερο από ένα βασικό σύνολο ταξιδιωτικών αναγκών και δεν δημιουργούν μια πραγματικά συναρπαστική και διαφοροποιημένη εμπειρία, τότε θα βρεθούν σε δυσχερή θέση τα επόμενα χρόνια.
Τα μεγάλα brands έχουν ήδη διασφαλίσει σε μεγάλο ποσοστό τη θέση τους στο μελλοντικό ξενοδοχειακό στερέωμα, με πολλούς τρόπους: Αναπτύσσοντας πολυεπίπεδα πρότυπα, αναζητώντας συνεργασίες και εξελίσσοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την ξενοδοχειακή εμπειρία, επισφραγίζοντάς τη με την εκάστοτε τοπική ταυτότητα. Η ταξιδιωτική στέρηση που έχει δημιουργηθεί στους τουρίστες αυτή την εποχή, δεν σημαίνει ότι αύριο θα ικανοποιηθεί με μία απλή μετάβαση σε έναν τόπο και ένα κατάλυμα. Αντιθέτως, οι νέες ανάγκες που έχουν προκύψει, όσον αφορά στην κατάκτηση της εμπειρίας, απαιτούν λεπτούς, σχεδόν χειρουργικούς χειρισμούς από πλευράς της ξενοδοχειακής ομάδας.
Όσον αφορά στα επαγγελματικά ταξίδια, οι μετά-πανδημίας επαγγελματίες ταξιδιώτες, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα βιώνουν μία άνευ προηγουμένου ηλεκτρονική κόπωση και που κάποτε ήταν ευχαριστημένοι απλά με ένα καθαρό δωμάτιο, ένα αποτελεσματικό WIFI και ένα άνετο κρεβάτι και ντους, θα αποζητούν πλέον την ικανοποίηση του «κάτι παραπάνω», με έμφαση φυσικά στη διατήρηση ισχυρών προτύπων ασφάλειας και υγιεινής.
Τα μεγέθη αλλάζουν
Τα μεγέθη γίνονται ακόμη μεγαλύτερα και αυτό αποτελεί μια τεράστια αλλαγή. Η περαιτέρω ώθηση που έχει δώσει η πανδημία του κορωνοϊού σε αυτόν τον τομέα, επαναπροσδιορίζει τα αρχιτεκτονικά σχέδια. Αν και τα προηγούμενα χρόνια οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων θεωρούσαν πιο συμφέρουσα την ποσότητα από το μέγεθος, σήμερα τα μεγάλα δωμάτια έχουν γίνει ο ευκολότερος τρόπος για τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να επιτύχουν τη διαφοροποίηση και να κερδίσουν επιπρόσθετο έδαφος στην αγορά. Κάθε ήπειρος, έχει τη δική της άποψη περί μεγέθους: Για παράδειγμα, μπορεί στις ΗΠΑ τα δωμάτια να έχουν μέγεθος περίπου 34 τ.μ. ωστόσο στην Ευρώπη και στην Ασία τα πρότυπα αλλάζουν. Στην Ασία ειδικά, οι ομάδες ανάπτυξης των μεγάλων brands προτείνουν ένα μέγεθος το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι 15-20% μεγαλύτερο. Επιπλέον, με τη βιώσιμη ανάπτυξη να αποτελεί βασικό θέμα στον σημερινό κόσμο, κάθε τετραγωνικό μέτρο των χώρων απαιτεί επανασχεδιασμό. Μια νέα πρόταση των σχεδιαστών προς αυτή την κατεύθυνση, είναι μεταξύ άλλων η λιτότητα των δωματίων τα οποία πρέπει να περιέχουν όσο το δυνατόν λιγότερα αντικείμενα, ώστε να επιτρέπουν τη σωστή καθαριότητα.
Προσαρμογές στα εστιατόρια
Μία σκέψη που έχουν εκφράσει οι σχεδιαστές, είναι ο περιορισμός του αριθμού των εστιατορίων, με σκοπό τη μείωση του κόστους αλλά και τον αποτελεσματικό έλεγχο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Εξάλλου, η νέα τάση είναι τα μικρότερα μενού και οι ελεγχόμενοι μπουφέδες. Επιπλέον, η χρήση της τεχνολογίας θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, ώστε να επιτρέπει στους επισκέπτες να παραγγέλνουν και να πληρώνουν χρησιμοποιώντας μόνο κωδικούς QR. Στο σύνολό τους, οι ανέπαφες υπηρεσίες θα αποκτήσουν άλλη διάσταση στο μέλλον της παροχής υπηρεσιών.
Κοινόχρηστοι χώροι
Οι κοινόχρηστοι χώροι, ειδικά οι πισίνες και τα γυμναστήρια, θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά από εκπαιδευμένο προσωπικό. Επιπλέον, ο αριθμός των επισκεπτών που χρησιμοποιούν την εγκατάσταση σε οποιαδήποτε δεδομένη χρονική στιγμή θα πρέπει να ελέγχεται ώστε να μην εκτροχιάζεται αριθμητικά, όπως στο παρελθόν, τόσο για λόγους υγιεινής, όσο και για ψυχολογικούς λόγους. Μία επίσης πολύ σημαντική αλλαγή που θα ακολουθεί τα ξενοδοχεία από εδώ και στο εξής, είναι ότι ο εξοπλισμός στα γυμναστήρια και στα συνεδριακά κέντρα θα πρέπει να απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση.
Υγιεινή και ασφάλεια: Ήρθε για να μείνει
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα των ξενοδοχείων έχουν προαχθεί σε «πρωταγωνιστές» της ξενοδοχειακής εμπειρίας. Μπορεί στη μετά κορωνοϊού εποχή η υγιεινή και η ασφάλεια να κατέχουν μια τυπικά πιο διακριτική θέση, ουσιαστικά όμως θα αποτελούν πάντοτε προϋπόθεση για την πλειοψηφία των ξενοδοχείων. Ήδη, τα μεγάλα brands εξετάζουν το ενδεχόμενο να εισαγάγουν μία πάγια θέση για τον Υπεύθυνο Υγείας / Υγιεινής που θα δημιουργεί και θα συντονίζει τις κατευθυντήριες γραμμές για τις πρακτικές υγιεινής και ασφάλειας σε εταιρικό επίπεδο και θα τις παρακολουθεί σε επίπεδο μονάδας.
Marketing
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από την αρχή της πανδημίας έως σήμερα, η απλή μείωση των τιμών δεν θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες, παρά μόνο εάν πρόκειται για την αύξηση των ταξιδιωτών του Σαββατοκύριακου στα ξενοδοχεία πόλης. Και, καθώς οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί σημαντικά με την τεχνολογία κατά τη διάρκεια των lockdown, το ψηφιακό μάρκετινγκ θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δημοτικότητα. Οι υπεύθυνοι επικοινωνίας θα πρέπει να εστιάσουν την ενέργειά τους στη σύνδεση με υπάρχοντες και πιθανούς επισκέπτες σε διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες, επισημαίνοντας συνεχώς τις πρωτοβουλίες που έλαβαν τα brands και τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ώστε να διασφαλίσουν την άνεση των επισκεπτών και την ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων.