Ένα από τα βασικά θέματα που απασχολεί, μεταξύ άλλων, τις τουριστικές επιχειρήσεις σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, είναι πότε και πως θα καταστεί εφικτή η επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών.
Το 2020, πολλές εταιρείες έκαναν σχεδόν όλες τις συναντήσεις τους διαδικτυακά. Το 2021, οι ειδικοί αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό θα αλλάξει, λόγω του ρυθμού των εμβολίων, της μείωσης των κρουσμάτων κορωνοϊού και των αρνητικών επιπτώσεων των κλειστών οικονομιών. Τα περιφερειακά ταξίδια πωλήσεων επανεκκινούν και τα στελέχη των αεροδρομίων ανά τον κόσμο αναφέρουν ότι οι επαγγελματίες επιστρέφουν στα ταξίδια. Υπολογίζεται ότι το δεύτερο τρίμηνο θα εμφανίσει ανοδική τάση, το τρίτο τρίμηνο θα αφορά στη ζήτηση ταξιδιών αναψυχής και το τέταρτο τρίμηνο θα σημειωθεί μια ισχυρή επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα φθάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Ίσως γι’ αυτό και οι βασικές πλατφόρμες των διαδικτυακών συναντήσεων, έχουν ξεκινήσει προσφορές, κάτι που μέχρι πρότινος δεν ίσχυε, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη πολυεθνικών εταιρειών.
Όντως, οι εταιρείες κατάφεραν να ασκήσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες στο διαδίκτυο με βελτιωμένη τεχνολογία διαδικτυακών συσκέψεων. Ωστόσο, υπάρχει η αίσθηση ότι οι διαδικτυακές συναντήσεις θα συνεχιστούν μεν αλλά όχι με τους ίδιους ρυθμούς όπως στην περίοδο της πανδημίας. Στο ίδιο πλαίσιο, εκτιμάται ότι οι υβριδικές επαγγελματικές συναντήσεις θα έχουν διάρκεια, μειώνοντας το ποσοστό εταιρικής χρήσης των χώρων του ξενοδοχείου. Όπως φαίνεται από τις συζητήσεις των στελεχών εταιρειών διαφόρων κλάδων, οι χορηγοί εκδηλώσεων δεν είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν χιλιάδες ευρώ για να είναι μέρος μιας διαδικτυακής εκδήλωσης. Μπορεί να υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση ως προς τον τρόπο συμμετοχής, την εξυπηρέτηση, το catering και τις επαφές μεταξύ των συνέδρων, ωστόσο η επαναφορά των φυσικών συναντήσεων δείχνει ότι θα επανέλθει από το τέταρτο τρίμηνο του έτους και θα αναπτυχθεί με πιο γρήγορους ρυθμούς το 2022.
Συνεπώς, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι έτοιμα για να κάνουν τα επαγγελματικά τους πακέτα ελκυστικά, δημιουργώντας το αίσθημα της απόλυτης ασφάλειας, ακόμη και όταν αντιμετωπιστεί η πανδημία. Για παράδειγμα, η πιστοποιημένη καθαριότητα και η υγιεινή, που ο επισκέπτης μπορεί να δει και να εκτιμήσει, οι ειδικές συσκευασίες πρωινού και ο περιορισμός της υπηρεσίας δωματίου, φαίνεται ότι θα διατηρηθούν ως πρακτικές. Όμως, ένα από τα προβλήματα που εντοπίζονται και θα είναι ίσως δυσκολότερο να επιλυθεί, είναι η αναζήτηση προσωπικού. Οι επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού ξενοδοχείων που φιλοξενούν επαγγελματίες ταξιδιώτες, αναφέρουν ότι, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τα επαγγελματικά ταξίδια να είναι σχεδόν ανύπαρκτα, πολλά εξειδικευμένα στελέχη μεταπήδησαν σε άλλες βιομηχανίες όπου και θα παραμείνουν.