Για να μην απολογούμαστε κάθε χρόνο σε δυσαρεστημένους τουρίστες

13-10-21 | ΑΠΟΨΗ

Τα θετικά αποτελέσματα που επέδειξε κατά τη φετινή σεζόν ο ελληνικός τουρισμός δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει κανείς, με μικρότερα ή μεγαλύτερα οφέλη ανά προορισμό και κλάδο του τομέα.  

Όμως δεν φθάνει μόνο αυτό για την επόμενη μέρα με δεδομένα τα προβλήματα στις υποδομές που επανεμφανίστηκαν τη φετινή περίοδο κυρίως σε δημοφιλείς προορισμούς.

Το ΙΝΣΕΤΕ, ήδη από το 2019 διαπίστωνε ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει εισέλθει σε μία φάση ωριμότητας, ανταγωνίζεται ανεπτυγμένους προορισμούς και η διαχείριση των προορισμών,  που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις δημόσιες υποδομές,  προκρινόταν ως μια από τις κρισιμότερες προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του.

Ο τουρισμός, επίσης, είναι από τους ελάχιστους τομείς που η Ελλάδα πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο, καταλαμβάνοντας μία από τις πρώτες θέσεις χάριν του τουριστικού της brand, ενώ η διεθνής ανταγωνιστικότητά της στον τομέα του τουρισμού υπερτερεί σαφώς της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της ως προς το σύνολο της οικονομίας της.

Ωστόσο οι ανάγκες για βελτίωση σε δημόσιες υποδομές όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, οδικό δίκτυο, σύστημα υδροδότησης, αποχέτευσης και διαχείρισης αποβλήτων, δημόσιες συγκοινωνίες και υποδομές MICE, αποκτούν πλέον ακόμη εντονότερα τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος.

Ένα απλό παράδειγμα σοβαρού υποβιβασμού του τουριστικού προϊόντος, είναι η αδυναμία εξυπηρέτησης μεγάλου όγκου επισκεπτών, από τις υπάρχουσες, κατά τόπους υποδομές σε αποχετεύσεις και βιολογικούς καθαρισμούς.

Ενώ ο ιδιωτικός τομέας επενδύει σε περιβάλλοντα χώρο, καθαριότητα, προσωπικό, γαστρονομία, εμπειρίες και εγκαταστάσεις, οι δημόσιες υποδομές σε βασικές λειτουργίες όπως είναι λόγου χάριν ο βιολογικός καθαρισμός, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκραγεί και, δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις εκρήγνυται, έρχονται σε αντίφαση με το άρτιο πακέτο που θέλουμε-και πρέπει- να πουλήσουμε στους ξένους και στους Έλληνες επισκέπτες, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.  Κι αυτό είναι μία πολύ σοβαρή πραγματικότητα που θα πρέπει να εξαλειφθεί το συντομότερο δυνατόν. Το αναγνώρισε εξάλλου και ο νέος υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας από τις πρώτες του τοποθετήσεις.

Σήμερα, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να το πράξει και μάλιστα άμεσα, μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης των αμέσως επόμενων ετών, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το νέο ΕΣΠΑ. 

Ο προβληματισμός και η ανησυχία είναι, όπως πάντα, η ταχύτητα με την οποία θα πραγματοποιηθούν αυτά τα ζωτικής σημασίας έργα.

Γιατί σύντομα η πανδημία θα τελειώσει και ο ανταγωνισμός θα επανέλθει δριμύτερος, ίσως και σφοδρότερος. Συνεπώς θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι, να προετοιμάσουμε συνολικά το τουριστικό μας προϊόν για να μην απολογούμαστε κάθε χρόνο σε δυσαρεστημένους επισκέπτες, για απλά ζητήματα που ήταν στο χέρι μας να λύσουμε. 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις