Η λογική των επενδύσεων και ο παραλογισμός των φόρων

27-08-14 | ΑΠΟΨΗ

Τα βασικά στοιχεία για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας είναι στους προορισμούς με ήπιο κλίμα να υπάρχουν τους μήνες εκτός αιχμής ανοιχτά ξενοδοχεία και αεροπορικές πτήσεις. Πρώτο ζητούμενο, προφανώς, είναι οι πτήσεις ώστε να μείνουν ανοιχτά και τα ξενοδοχεία (ή, τουλάχιστον, αρκετά ξενοδοχεία ανά προορισμό).

Για να υπάρχουν, όμως, πτήσεις εκτός σεζόν χρειάζονται κίνητρα, που έχουν τεθεί ως αίτημα από το ΣΕΤΕ, αλλά και από άλλους φορείς εδώ και χρόνια. Το ζήτημα το επανέφερε στο προσκήνιο ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair Ντέιβιντ Ο'Μπράιαν, που βρέθηκε για τις θερινές διακοπές του στην Κρήτη και δήλωσε στα Χανιώτικα Νέα:

«Αυτήν τη στιγμή τον χειμώνα δεν υπάρχουν πτήσεις από το εξωτερικό. Άρα τα έσοδα για την Ελλάδα είναι μηδαμινά. Αν λοιπόν καταργηθούν οι φόροι τότε θα υπάρξουν πτήσεις που θα φέρουν επισκέπτες. Τα έσοδα λοιπόν θα είναι άμεσα για τις τοπικές επιχειρήσεις και έμμεσα για το ελληνικό κράτος, από τη φορολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών». Ο ίδιος σημείωσε ότι, υπό την προϋπόθεση της μηδενικής φορολόγησης, η Ryanair, η οποία έχει εγκατεστημένη βάση στα Χανιά, έχει σκοπό να διατηρήσει δύο πτήσεις την εβδομάδα προς τα Χανιά.

«Αν επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος στα Χανιά, θα γεμίσουν και οι ξενοδοχειακές μονάδες, που μένουν χωρίς δουλειά τη χειμερινή περίοδο», είπε ο κ. Ο'Μπράιαν, ο οποίος εξέφρασε και τον προβληματισμό του για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων, όπως και των υπολοίπων 20 περιφερειακών, λέγοντας:

«Μία ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας στο αεροδρόμιο Χανίων σίγουρα θα μας προβλημάτιζε. Τα Χανιά -και όλη η Κρήτη- είναι ένα εκπληκτικό μέρος, όμως κι εμείς -όπως κάθε εταιρεία- δεν μπορούμε να λειτουργούμε συναισθηματικά, αλλά με βάση τη λογική. Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι σκεφτόμαστε να φύγουμε απ' τα Χανιά, αλλά παρακολουθούμε με προβληματισμό τις εξελίξεις», σημείωσε, αφήνοντας ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για το πώς προτίθεται να αντιδράσει η εταιρεία σε περίπτωση που η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου προκαλέσει αύξηση του κόστους.

Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair ήταν αινιγματικός και στην απάντησή του για το αν θα επηρεάσει την παραμονή της εταιρίας στα Χανιά εάν αγοράσει τις Κυπριακές Αερογραμμές. Είπε σχετικά:

«Μία επένδυση στην Κύπρο δεν σημαίνει ότι επηρεάζει άμεσα τη βάση μας στην Κρήτη. Βέβαια, τα δύο νησιά έχουν πολλά κοινά και ένας ουδέτερος ξένος επισκέπτης ίσως θεωρεί ότι δεν θα δει διαφορές όπου κι αν πάει».

Στα σχέδια της Ryanair, όπως δήλωσε, είναι η αύξηση των επιβατών της κατά 30 εκατομμύρια την επόμενη 5ετία. «Το ερώτημα είναι πού θα τους πάμε. Υπό προϋποθέσεις, στην Ελλάδα θα μπορούσαν να έρθουν παραπάνω από δέκα εκατομμύρια ταξιδιώτες ετησίως. Αρκεί να γίνουν όμως κάποια πράγματα, γιατί όπως έχει τώρα η κατάσταση είναι μικρό το περιθώριο αύξησης των αφίξεων».

Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: εάν το επιχειρηματικό περιβάλλον στη χώρα μας καταστεί απωθητικό, η Ryanair θα μεταφέρει τις βάσεις της όπου αλλού βρει καλύτερα. Η ίδια απειλή, βεβαίως, υπάρχει σε όλο το επιχειρείν. Το κρίσιμο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι ακριβώς αυτό, να διαμορφώσει ανταγωνιστικό φορολογικό περιβάλλον για να μείνουν, αλλά και να ανοίξουν δουλειές...

διαβάστε ακόμα

O ΕΟΤ στηρίζει καλοκαιρινές γαστρονομικές δράσεις σε Πήλιο, Λουτρά Σμοκόβου και Αλεξανδρούπολη
Υπερ- τουρισμός στη Μαγιόρκα | Περιορίζεται η συμμετοχή σε εκθέσεις- εισηγήσεις για τουριστική "απο-ανάπτυξη"
4ωρη στάση εργασίας στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών
Μουσείο Ακρόπολης: Απόδοση στο ελληνικό και διεθνές κοινό του "Μουσείου κάτω από το Μουσείο"
ΠΑΣΟΚ | Ερώτηση στη Βουλή για την επέκταση του επιδόματος ανεργίας για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους
Στο 90% η ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών των παραλιών σε όλη τη χώρα
Όμιλος Lufthansa | Προσαύξηση έως 72 ευρώ στο περιβαλλοντικό τέλος
Ξεκινούν οι πτήσεις της πρώτης εταιρίας στην Ελλάδα για μεταφορές στα νησιά με ελικόπτερο
Airbnb | +18% οι κρατήσεις για Ελλάδα το 4μηνο Ιουλίου - Οκτωβρίου
Διαγωνισμός για εκμίσθωση ακινήτου με σκοπό την τουριστική χρήση του στη Θάσο