Ελέγχους για τον εντοπισμό δήθεν ξεναγών που υπόσχονται δωρεάν ξεναγήσεις αλλά στη συνέχεια πιέζουν για φιλοδώρημα, θα διεξαγάγει η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (Advertising Standards Authority- ASA) έπειτα από τις πολλές διαμαρτυρίες, που έχει λάβει από επισκέπτες σε ξεναγήσεις σε βρετανικά αξιοθέατα.
Οι τουρίστες που υπέβαλλαν καταγγελίες ανέφεραν μάλιστα ότι πιέσθηκαν ιδιαίτερα στο να δώσουν φιλοδώρημα.
Έτσι, έγινε σύσταση στο σύνολο όσων ξεναγούν να καταργήσουν τις κακές πρακτικές και να εφαρμόσουν νέες, αυστηρότερες οδηγίες τις οποίες όρισε η Επιτροπή Διαφημιστικών Πρακτικών, το σχετικό σώμα της ASA.
Οι νέες οδηγίες προειδοποιούν τους διαφημιζόμενους ξεναγούς να μην καταστρατηγούν τους κανόνες προβολής τους, απειλώντας ότι θα απαγορεύσει τις διαφημίσεις τους περί δωρεάν ξενάγησης. Θα πρέπει να παρουσιάζουν τις ξεναγήσεις τους ως δωρεάν μόνο εάν η ξενάγηση δεν απαιτεί υποχρέωση καταβολής αντιτίμου από τον επισκέπτη.
Θα πρέπει επίσης να αναφέρουν ξεκάθαρα στη διαφήμιση το γεγονός ότι οι ξεναγοί θα δέχονται διακριτικές πληρωμές κατά τη διάρκεια του τουρ, εάν έτσι συμβαίνει.
Επιπλέον, απαιτείται να ξεκαθαρίζουν ότι οι διακριτικές πληρωμές είναι εντελώς εθελοντικές και ότι δεν κρατούνται στο σύνολό τους από τον ξεναγό, εάν έτσι συμβαίνει.
Η Βρετανία καταγράφει αύξηση τόσο στον εισερχόμενο όσο και στον εσωτερικό τουρισμό, λόγω των αποκαλούμενων staycations.