Δωρεάν ξεναγήσεις με… απαίτηση φιλοδωρήματος - Σκληραίνει η στάση της Βρετανίας

06-04-17 | Με τα μάτια του ξεναγού

Mέτρα για να περιορισθεί το φαινόμενο των αδίστακτων τουρ οπερέιτορ και ανειδίκευτων οδηγών γκρουπ και ξεναγών οι οποίοι παραπλανητικά διαφημίζουν σε ανύποπτους τουρίστες ότι προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, ανακοίνωσε η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης του Ην. Βασιλείου (ASA).

Όπως καταγγέλλει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Ξεναγών (FEG), σε πολλές μεγάλες πόλεις, άτομα χωρίς σπουδές, χωρίς ασφάλιση και χωρίς να καταβάλλουν φόρο για τη δραστηριότητά τους διεξάγουν δωρεάν walking tours σε ανυποψίαστους επισκέπτες.

Όπως επισημαίνει η FEG, αυτές οι δήθεν δωρεάν ξεναγήσεις προσφέρονται από εταιρίες ή ιδιώτες σε όλο τον κόσμο και οι καταναλωτές που πέφτουν θύματά τους, λανθασμένα αντιλαμβάνονται ότι τα άτομα αυτά που τους ξεναγούν είναι καταρτισμένα και ότι πληρώνονται από οργανωτές ξεναγήσεων, κάτι που σχεδόν ποτέ δεν ισχύει.

Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης έχει δεχθεί σωρεία παραπόνων από επισκέπτες-καταναλωτές σχετικά με τις αποκαλούμενες δωρεάν ξεναγήσεις, κατά τις οποίες τα άτομα που διεξάγουν την ξενάγηση είχαν απαίτηση φιλοδωρήματος μετά το πέρας της διαδικασίας, παρά τη διαφημιστική παρουσίασή τους ως δωρεάν. Σύμφωνα με την Αρχή, οι τουρίστες αυτοί δέχονταν υπερβολικές πιέσεις να αφήσουν φιλοδώρημα.

Την περασμένη εβδομάδα, οι επιχειρήσεις αυτές και οι ερασιτέχνες ξεναγοί που δραστηριοποιούνται στο Ην. Βασίλειο κλήθηκαν να τερματίσουν τέτοιες πρακτικές και να συμμορφωθούν σε πιο αυστηρές οδηγίες από την Επιτροπή Διαφημιστικών Πρακτικών (CAP).

Σύμφωνα με την ASA, η διαφήμιση πρέπει να αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο ξεναγός θα έχει απαίτηση φιλοδωρήματος, εάν έτσι συμβαίνει. Θα πρέπει να ξεκαθαρίζεται ακόμα ότι οι πληρωμές αυτές είναι εντελώς προαιρετικές, και ότι τα χρήματα από τα φιλοδωρήματα δεν εισπράττονται εξολοκλήρου από το άτομο που ξεναγεί, εάν έτσι συμβαίνει.

Οι νέες οδηγίες της ASA θα ενισχύσουν την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών, η οποία με τη σειρά της θα αναβαθμίσει τη φήμη της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, δήλωσε η πρόεδρος της FEG, κυρία Έφη Καλαμπουκίδου, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι περισσότερες χώρες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του Ην. Βασιλείου στην προστασία των καταναλωτών, των προορισμών και των επαγγελματιών του τουρισμού.

Σχετικές προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του φαινομένου στους προορισμούς είχε αποστείλει ήδη από το 2009 η FEG, καθώς και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ξεναγών (WFTGA), στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις εθνικές αρχές και τους ευρωβουλευτές. Και οι 2 φορείς εκτιμούν ότι εγείρονται σοβαρά νομικά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπισθούν από τις σχετικές αρχές σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. 

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς