Η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των Πολωνών τουριστών, που ταξιδεύουν μέσω τουριστικών γραφείων, την τελευταία 3ετία, με διψήφια ποσοστά αύξησης, ενώ για το 2015 τα στοιχεία δείχνουν περιατέρω αύξηση 20%.
Αυτό υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο tornosnews ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας- PZOT κ.Krzysztof Piątek.
Οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα και η Κως και βρίσκονται στους 10 κορυφαίους προορισμούς διακοπών των Πολωνών. Στις υπόλοιπες θέσεις της ίδιας κατάταξης βρίσκονται η Πάφος, η Χαλκιδική, η Κεφαλονιά και η Καβάλα.
Ο κ.Krzysztof Piątek επισημαίνει ότι η παρούσα γεωπολιτική κατάσταση είναι ιδανική για να αυξήσει η Ελλάδα τις ροές Πολωνών τουριστών και γι αυτό πρέπει να επενδύσει στην προβολή της στην πολωνική αγορά.
Προς αυτήν την κατεύθυνση θεωρεί εξαιρετικό γεγονός την επικείμενη διοργάνωση της έκθεσης Grecka Panorama (11-13 Δεκεμβρίου) στο κέντρο της Βαρσοβίας, που είναι η πρώτη αποκλειστική έκθεση που γίνεται για τη χώρα μας στην Πολωνία, αναφέροντας ότι αναμένεται να μετάσχουν όλοι οι κορυφαίοι τουρ οπερέιτορ της χώρας.
"Ανυπομονώ να ξεκινήσει η έκθεση και πιστεύω ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία", τονίζει χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
Δυναμική ανάπτυξη του εξερχόμενου τουρισμού
-Ποια είναι η εικόνα του εξερχόμενου τουρισμού από την Πολωνία τα τελευταία χρόνια
-Mε δεδομένο ότι η διεξαγωγή της δραστηριότητας του οργανωτή ταξιδίων στην Πολωνία είναι μια δραστηριότητα που ελέγχεται και υπόκειται σε ρυθμιστικό πλαίσιο, τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα αφορούν τον αριθμό των ατόμων που επί του παρόντος διαθέτουν τις απαιτούμενες άδειες για κάθε τουρ οπερέιτορ.
Περί τις 3.895 τέτοιες εταιρίες δραστηριοποιούνται στην Πολωνία. Σε μια χώρα με πληθυσμό 38 εκατ. ανθρώπων, ο αριθμός των τουρ οπερέιτορ είναι εντυπωσιακός και επιβεβαιώνει ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για παροχή τουριστική υπηρεσιών.
Ο μεγαλύτερος τουρ οπερέιτορ της Πολωνίας το 2014 είχε έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ, όμως ο δέκατος στην κατάταξη με τις μεγαλύτερες τουριστικές επιχειρήσεις στη χώρα μόλις 15 εκατ. ευρώ.
Γεγονός είναι ότι πάνω από το 80% του εξερχόμενου τουρισμού αφορά μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες που κυριαρχούν στην πολωνική αγορά.
Σε αυτές περιλαμβάνονται οι Itaka, Rainbow, TUI, Wezyr, Neckermann και φυσικά η Grecos που ειδικεύεται στα ταξίδια στην Ελλάδα καθώς και άλλοι σπεσιαλίστες σε ταξίδια στην Αίγυπτο, την Τυνησία και την Τουρκία.
Ο τουρισμός αποτελεί μια εντελώς ιδιωτικοποιημένη σφαίρα, πλήρως υποκείμενη στις αρχές της ελεύθερης αγοράς, και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός ανάμεσα σε όλους όσους συμμετέχουν στην αγορά εξερχόμενου τουρισμού, τόσο μεγάλα παγκόσμια τουριστικά συμφέροντα όσο και πολωνικοί, πολύ δυναμικοί τουρ οπερέιτορ με καλό μάνατζμεντ.
Τα τελευταία χρόνια η αγορά εξερχόμενου τουρισμού αναπτύσσεται δυναμικά και συστηματικά. Το 2014, η αύξηση των πελατών των τουριστικών πρακτορείων ξεπέρασε το 20% σε σχέση με το 2013. Τα τρέχοντα αποτελέσματα καταδεικνύουν επίσης ότι το 2015 θα έχουμε επίσης αύξηση, της τάξης του 4% περίπου.
Δημοφιλέστερος προορισμός η Ελλάδα την τελευταία 3ετία
- Πώς εξελίσσεται η κίνηση Πολωνών τουριστών στην Ελλάδα, ποιοί είναι οι δημοφιλείς προορισμοί, τι είδους καταλύματα επιλέγουν
-Λαμβάνουμε στατιστικά δεδομένα για τα ταξίδια από το MerlinX, το δημοφιλέστερο σύστημα κρατήσεων για τα τουριστικά πρακτορεία. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται από σχεδόν 3.000 τουριστικούς πράκτορες οι οποίοι αναλογούν σχεδόν στο 50% του συνόλου των συναλλαγών στον εξερχόμενο τουρισμό της Πολωνίας.
Κατά την τελευταία τριετία, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση των δημοφιλέστερων χωρών που επιλέγουν οι πελάτες των τουριστικών πρακτορείων της Πολωνίας διατηρώντας διψήφιο ποσοστό ρυθμού ανάπτυξης όσον αφορά τον αριθμό των πελατών.
Υπολογίζουμε ότι τη θερινή σεζόν του 2015, ο αριθμός των πελατών που ταξίδεψαν στην Ελλάδα με πολωνούς τουρ οπερέιτορ θα είναι αυξημένο κατά 20%.
Οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα και η Κως και βρίσκονται στους 10 κορυφαίους προορισμούς διακοπών των Πολωνών. Στις υπόλοιπες θέσεις της ίδιας κατάταξης βρίσκονται η Πάφος, η Χαλκιδική, η Κεφαλονιά και η Καβάλα.
Οι πολωνοί τουρίστες κάνουν κυρίως κράτηση σε τετράστερα ξενοδοχεία (44%), το 26% προτιμά 3 αστέρων και το 12% περίπου πεντάστερα. Ο συνολικός αριθμός των Πολωνών που κάνουν κράτηση σε τετράστερο ξενοδοχείο και άνω, ξεπερνά το 62%.
Η δημοφιλέστερη μορφή φιλοξενίας είναι το All Inclusive που προτιμάται από το 80% των τουριστών και μόνο το 15% χρησιμοποιεί την επιλογή ημιδιατροφής.
Ο αριθμός των τουριστών που προτιμά τα all inclusive συνεχώς αυξάνεται και το 2014 αποτέλεσε την επιλογή του 74% των πελατών.
«Η διαφήμιση είναι ο μοχλός του εμπορίου»
- Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να αυξήσει τις αφίξεις Πολωνών
Η ίδια αρχή ισχύει παντού – «η διαφήμιση είναι ο μοχλός του εμπορίου» και πιστεύω ότι είναι η καλύτερη. Βασικά, ένας τουρίστας αναζητά την ηρεμία και την ασφάλεια στις διακοπές του. Είναι εμφανές ότι οι Πολωνοί, ακριβώς όπως και άλλοι λαοί της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, τείνουν να επιλέγουν ήλιο και ζεστά νερά, όμως στην τρέχουσα ευμετάβλητη συγκυρία δίνουν μεγάλη προσοχή στην ηρεμία και την ασφάλεια.
Η επιλογή προορισμού διακοπών των Πολωνών συνδέεται επίσης με το κριτήριο του κόστους. Γίνονται εύκολα κατανοητοί οι λόγοι για τους οποίους μέχρι σήμερα τα ταξίδια σε Αίγυπτο, Τυνησία και Βουλγαρία ήταν τόσο δημοφιλή στην Πολωνία, ακριβώς λόγω του κόστους διακοπών.
Στην παρούσα γεωπολιτική κατάσταση, από την άποψη της πολωνικής αγοράς, η Ελλάδα παρουσιάζει ένα πολύ ελκυστικό προφίλ. Εάν αποκατασταθεί η ηρεμία στην οικονομική και πολιτική κατάσταση, οι ροές των Πολωνών στην Ελλάδα θα αυξηθούν περαιτέρω.
Η δυναμική της αύξησης αφίξεων μπορεί να ενισχυθεί επίσης με την προβολή, την εκπαίδευση και τη διαφήμιση των αξιών στις διακοπές στην Ελλάδα. Θα είναι σίγουρα μια κερδοφόρα επένδυση.
Ανυπομονώ να ξεκινήσει η GRECKA PANORAMA
-Πώς βλέπετε την έκθεση GRECKA PANORAMA, μια έκθεση αποκλειστικά για την Ελλάδα, που πραγματοποιείται φέτος για πρώτη φορά στην Πολωνία
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των Πολωνών κατά την τελευταία τριετία. Κάποιος θα ρωτούσε, τι περιμένουμε; Δεν είναι η καταλληλότερη στιγμή να δείξουμε πόσο σημαντική είναι για την Ελλάδα η πολωνική αγορά εξερχόμενου τουρισμού;
Είναι εξαιρετικό ότι η έκθεση Grecka Panorama θα διεξαχθεί σύντομα στη Βαρσοβία, σε μια ιδανική τοποθεσία στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Από διαρροές γνωρίζω ότι όλοι οι κορυφαίοι τουρ οπερέιτορ έχουν πει ότι θα συμμετάσχουν στην έκθεση και ο αριθμός των επισκεπτών θα εξαρτηθεί μόνο από τη διάδοση της διοργάνωσης.
Η εποχή είναι ιδανική για να ονειρεύεται κανείς καλοκαιρινές διακοπές.
Ανυπομονώ να ξεκινήσει η έκθεση και πιστεύω ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία.
Ξενοδοχεία και υποδομές
- Ποια είναι τα προβλήματα που συναντούν οι Πολωνοί τουρ οπερέιτορ στην Ελλάδα
-Δε μπορώ να διαμαρτυρηθώ, ειδικά όσον αφορά τον τουρισμό στην Ελλάδα, έναν τουρισμό που αναπτύσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, όμως πρέπει να απαντήσω στην ερώτηση.
Θεωρώ ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που επιβραδύνουν λίγο τη δυναμική της ανάπτυξης των ροών από την Πολωνία στην Ελλάδα.
Μπορεί κανείς να αναφέρει τον υπερβολικά μικρό αριθμό των ξενοδοχειακών κλινών, ειδικά στα μικρά νησιά.
Φαίνεται ότι η διαδικασία ανανέωσης των υποδομών ενός ξενοδοχείου θα μπορούσε να επιταχυνθεί σε πολλά resort. Οι τουρ οπερέιτορ είναι πεπεισμένοι ότι η ποιότητα των ξενοδοχειακών υποδομών για παράδειγμα της Τουρκίας, υπερβαίνει την αντίστοιχη των ελληνικών ξενοδοχείων.
Υπάρχει ακόμα έλλειψη σε επιπλέον ατραξιόν, όπως τα θαλάσσια πάρκα για πελάτες νεαρής ηλικίας.
Τα μικρότερα νησιά συχνά στερούνται τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχειακών μονάδων all inclusive, επομένως υπάρχει συνεχώς μια διαμάχη μεταξύ των προκαταβολών των τουρ οπερέιτορ και των ξενοδοχειακών εγγυήσεων.
H εποχικότητα, με μια σχετική μικρή καλοκαιρινή σεζόν, είναι ένα ακόμη πρόβλημα το οποίο τόσο οι τουρ οπερέιτορ όσο και οι ξενοδόχοι πρέπει να αντιμετωπίσουν με κάποιο τρόπο.
Συνοψίζοντας τις παραπάνω παρατηρήσεις, είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι όλα είναι καλά… όμως θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα.
Περισσότερες πληροφορίες για την Grecka Panorama εδώ