Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται αναβάθμιση της ποιότητας

15-10-15 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Ο ελληνικός τουρισμός -και κατ'επέκταση ο τουρισμός της Κρήτης- χρειάζεται ένα οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο, προσανατολισμένο στην αναβάθμιση της ποιότητας, που τόσο έχει ανάγκη, ώστε να δρομολογεί και όχι να ακολουθεί τις εξελίξεις, τονίζει στη συνέντευξη, που παραχώρησε στο tornosnews.gr, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης και τουριστικός επιχειρηματίας κ.Μιχάλης Βαμιεδάκης.

Ως προς την τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας Κρήτης, ο κ.Βαμιεδάκης αναφέρει ότι οι βασικοί στόχοι είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η σταδιακή απεμπλοκή από το μονοδιάστατο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» καθώς επίσης και η άμεση διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό και τον πρωτογενή τομέα. Για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εκφράζει την πεποίθηση ότι μπορούν να γίνουν σημαντικά βήματα, λέγοντας:

"Πιστεύω  πως θα μπορέσουμε να το πετύχουμε με σωστό συντονισμό των τοπικών φορέων, οι οποίοι θέλουν και πρέπει να υποστηρίξουν αυτήν την προσπάθεια, αλλά και με το Yπουργείο Tουρισμού, με το οποίο συζητάμε να εντάξει αυτήν την προσπάθεια, σε μία ευρύτερη που συγκροτείται σε πανελλήνιο επίπεδο."

Σχετικά με την αξιοποίηση των κονδυλίων του νέου ΕΣΠΑ δηλώνει:

"Η Περιφέρεια Κρήτης κινείται σε δύο άξονες όσον αφορά τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ. Αφ’ ενός στην αξιοποίηση του μέγιστου δυνατού κονδυλίου για την τουριστική προβολή, όπως  συνέβη και τα προηγούμενα δύο χρόνια, με έξυπνες δράσεις διαφήμισης, προσέγγιση νέων αγορών, παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις, αξιοποίηση πρωτοποριακών έξυπνων μέσων προβολής και αφετέρου σε αυτήν την προγραμματική αξιοποιούμε και μια νέα παράμετρο που σχετίζεται με την καινοτομία και την έξυπνη εξειδίκευση. 

Μέσα από αυτήν τη λογική, τόσο η αυτοδιοίκηση όσο και οι τουριστικοί επιχειρηματίες έχουν μεγάλα περιθώρια να αξιοποιήσουν τις ιδέες και τα σχέδιά τους για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού".

Σε προσωπικό, επιχειρηματικό επίπεδο, ο κ.Βαμιεδάκης, μέσα στα χρόνια της κρίσης, έχει καταφέρει να αναπτύξει τις εταιρείες του, GRECO DELTANET SERVICES S.A., που φέρνει πλέον ετησίως 400.000 τουρίστες από ευρωπαϊκές χώρες στην Ελλάδα και VITA HOTELS, που έχει 5 ξενοδοχεία στην Κρήτη και Ρόδο, με σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη τόσο  γεωγραφικά όσο  και σε αριθμό, κυρίως με τη μίσθωση ή το management επιπλέον  ξενοδοχειακών μονάδων. 

Διαβάστε αναλυτικά όλη τη συνέντευξη:

Ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο

-Kύριε Βαμιεδάκη, είστε ένας εξαιρετικά επιτυχημένος τουριστικός επιχειρηματίας και παράλληλα έχετε τα καθήκοντα του Εντεταλμένου Συμβούλου Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης. Επομένως, είναι ίσως πιο εύκολο να υποστηρίξετε πολιτικές, που θα βοηθήσουν τον τουρισμό της Κρήτης. Ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το αδύνατο σημείο του Κρητικού Τουρισμού και πώς μπορεί αυτό να διορθωθεί;

-Η εποχικότητα, η απουσία ολοκληρωμένης, μακροπρόθεσμης  και στοχευμένης στρατηγικής, η έλλειψη υποδομών και η αδυναμία αναβάθμισης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος είναι  τα βασικά αδύνατα σημεία όχι μόνο του κρητικού τουρισμού αλλά του ελληνικού τουρισμού γενικότερα. 

Το κάθε σημείο βέβαια έχει διαφορετικές προεκτάσεις και χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση. Για παράδειγμα, η αναγκαιότητα της βελτίωσης δημοσίων υποδομών, αφορά το κεντρικό κράτος και προσπαθούμε συνεχώς να πιέζουμε και να απαιτούμε τη βελτίωση και εξορθολογισμό τους, διότι χωρίς αυτές, δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη. 

Από την άλλη πλευρά, στις ιδιωτικές υποδομές, στα ξενοδοχεία δηλαδή, τα  τελευταία χρόνια έχει περιοριστεί αν όχι εκμηδενιστεί η κατασκευή νέων κλινών, λόγω των προβλημάτων του τραπεζικού συστήματος, γεγονός που περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες χρηματοδότησης και περεταίρω ανάπτυξης.

Πέραν της ποσοτικής, η ποιοτική ανάπτυξη και διεύρυνση είναι πάρα πολύ σημαντική, επομένως, είναι απαραίτητο ένα οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο μέσα από το οποίο θα προκύψει η αναβάθμιση της ποιότητας την οποία έχουμε τόσο ανάγκη, έτσι ώστε η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Κρήτη, να δρομολογούν κι όχι να ακολουθούν τις εξελίξεις.

 Ενιαίο brand name «Κρήτη» και στόχοι

-Ο ειδικός σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης είχε εισηγηθεί την διαμόρφωση μιας ξεκάθαρης πολιτικής branding (ενίσχυση αναγνωρισιμότητας), η οποία θα καθόριζε την τουριστική προβολή του νησιού. Αν ενθυμούμαι καλά, σύμφωνα με την πρόταση οι τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες έπρεπε να αποφασίσουν σε ένα πλάνο στρατηγικής για μια 10ετία. Πώς τελικά διαμορφώθηκε η τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας Κρήτης;

-Πρώτο και βασικότερο σημείο της νέας στρατηγικής της Περιφέρειας Κρήτης είναι το ενιαίο brand name «Κρήτη» και γενικότερα η παρουσία του νησιού σε όλες τις δράσεις προβολής ως ενιαία οντότητα, που αντιπροσωπεύει μεν το σύνολο του νησιού, σέβεται όμως τα επιμέρους χαρακτηριστικά κάθε Περιφερειακής Ενότητας.

Βασικοί στόχοι της στρατηγικής αυτής είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η σταδιακή απεμπλοκή από το μονοδιάστατο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» καθώς επίσης και η άμεση διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό και τον πρωτογενή τομέα.

Αξιοποίηση του ΕΣΠΑ

-Πώς θα αξιοποιήσει τουριστικά η Περιφέρεια τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ

-Η Περιφέρεια Κρήτης κινείται σε δύο άξονες όσον αφορά τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ. Αφ’ ενός στην αξιοποίηση του μέγιστου δυνατού κονδυλίου για την τουριστική προβολή, όπως  συνέβη και τα προηγούμενα δύο χρόνια, με έξυπνες δράσεις διαφήμισης, προσέγγιση νέων αγορών, παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις, αξιοποίηση πρωτοποριακών έξυπνων μέσων προβολής και αφετέρου σε αυτήν την προγραμματική αξιοποιούμε και μια νέα παράμετρο που σχετίζεται με την καινοτομία και την έξυπνη εξειδίκευση. 

Μέσα από αυτήν τη λογική, τόσο η αυτοδιοίκηση όσο και οι τουριστικοί επιχειρηματίες έχουν μεγάλα περιθώρια να αξιοποιήσουν τις ιδέες και τα σχέδιά τους για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. 

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

-Παρά τις προσπάθειες στο παρελθόν, η Κρήτη, όπως και οι υπόλοιποι προορισμοί θερινού τουρισμού στην Ελλάδα, δεν έχουν καταφέρει να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να μην υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω αύξηση των τουριστών, λόγω των υποδομών (π.χ. δυνατότητες αεροδρομίων-κυρίως του Ηρακλείου). Τι έχετε κάνει ή τι προγραμματίζετε προς αυτήν την κατεύθυνση;

- Έχει αποδειχτεί πως το ζήτημα της διάρκειας της τουριστικής περιόδου και της εποχικότητας είναι θέμα πολιτικής και  όχι κλιματολογικών συνθηκών, καθώς η Κρήτη δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλες περιφέρειες της Μεσογείου που έχουν 9,10 ή και 12 μήνες τουρισμό. Σίγουρα αυτό το οποίο χρειάζεται είναι η στοχευμένη προσέγγιση ομάδων επισκεπτών που ταξιδεύουν τη συγκεκριμένη περίοδο και οι στρατηγικές συνεργασίες.

Στην Περιφέρεια Κρήτης, προσπαθούμε να προσεγγίσουμε ομάδες επισκεπτών από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, να τις φέρουμε σε επαφή με τοπικούς επιχειρηματίες, να δημιουργηθούν στρατηγικές συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες έτσι ώστε  να υπάρχει αντίστοιχη προσβασιμότητα και να υποστηρίξουμε με όποιο τρόπο μπορούμε την προβολή των δυνατοτήτων μας. 

Πιστεύω  πως θα μπορέσουμε να το πετύχουμε με σωστό συντονισμό των τοπικών φορέων, οι οποίοι θέλουν και πρέπει να υποστηρίξουν αυτήν την προσπάθεια, αλλά και με το Yπουργείο Tουρισμού, με το οποίο συζητάμε να εντάξει αυτήν την προσπάθεια, σε μία ευρύτερη που συγκροτείται σε πανελλήνιο επίπεδο.

Έξυπνοι τρόποι προβολής

-Πώς αναδεικνύετε τα πλεονεκτήματα της Κρήτης στις θεματικές μορφές τουρισμού, όπως είναι η γαστρονομία, ο Κρητικός τρόπος ζωής, ο αγροτουρισμός τουρισμός;

Η κρητική φιλοξενία και ο παραδοσιακός τρόπος ζωής είναι δύσκολο να αποτυπωθούν μέσα σε από μια αφίσα ή μια φωτογραφία. Γι αυτό και προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε έξυπνους τρόπους διαφήμισης με  διαδραστικά μέσα τα οποία έχουν δημιουργηθεί  από τα τοπικά Ερευνητικά Ιδρύματα, εικονικά βιωματικά ταξίδια, fam trips και φιλοξενία δημοσιογράφων από αξιόπιστα ΜΜΕ του εξωτερικού που έρχονται εδώ και φεύγουν εντυπωσιασμένοι βιώνοντας με όλες τις αισθήσεις τους αυτό που εννοούμε  όταν μιλάμε για «αυθεντική κρητική φιλοξενία».

 -----------

 Η ανάπτυξη της GRECO DELTANET SERVICES S.A. και της VITA HOTELS 

 Ο κ.Μιχάλης Βαμιεδάκης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των εταιρειών GRECO DELTANET SERVICES S.A., που δραστηριοποιείται στον εισερχόμενο τουρισμό και της VITA HOTELS S.A., που αποτελεί τον ξενοδοχειακό βραχίωνα του Ομίλου. Και οι δυο εταιρείες αναπτύχθηκαν μέσα στην καρδιά της κρίσης και κατά τούτο όχι άδικα χαρακτηρίστηκε πέρυσι "ο τουριστικός επιχειρηματίας της χρονιάς" τουλάχιστον για την Κρήτη. Τον ρωτήσαμε εάν εκτιμά ότι η κρίση προσφέρει επενδυτικές ευκαιρίες και αν είναι η κατάλληλη περίοδος για επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό. Ιδού τι μας απάντησε, δίνοντας παράλληλα ένα σύντομο προφίλ των δυο εταιρειών:

"Αναμφισβήτητα η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και οι τράπεζες, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, είναι σε θέση να υποστηρίξουν υγιή business plans αν υπάρξει σοβαρή προσέγγιση, με ρεαλισμό και  σωστό σχέδιο. Εξάλλου, ο τουρισμός αποτελεί μια αναπτυξιακή όαση και τον βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της χώρας μας.

Η GRECO DELTANET SERVICES S.A. τα τελευταία 13 χρόνια ασχολείται με εισερχόμενο τουρισμό από όλες τις χώρες της Ευρώπης, φέρνει περί τις 400.000 επισκέπτες στην Ελλάδα και συνεργάζεται με  μεγάλους tour operators από όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία απασχολεί 180 άτομα προσωπικό, έχει το κεντρικό της γραφείο στην Κρήτη και υποκαταστήματα σε όλα τα μεγάλα νησιά, όπως Ρόδο, Κω, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κάρπαθο και Κύπρο. Ήταν, λοιπόν, λογικό να γίνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης του Ομίλου προς την κατεύθυνση του πρωτογενούς, όπως τον ονομάζω, τομέα του τουρισμού, δηλαδή τα ξενοδοχεία, με την ίδρυση της VITA HOTELS.

Η VITA HOTELS είναι μία νέα και δυναμική ξενοδοχειακή εταιρεία, που αυτή τη στιγμή έχει στο δυναμικό της 5 ξενοδοχεία -3 ιδιόκτητα και 2 μισθωμένα- στην Κρήτη και στη Ρόδο, συνεργάζεται με με τους μεγαλύτερους tour operators της Ευρώπης και έχει καταφέρει να δημιουργήσει σε σύντομο χρόνο ένα αναγνωρίσιμο brand name και ένα “value for money” προϊόν. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ποιότητα και στην ικανοποίηση του πελάτη, αλλά και στο σεβασμό των στρατηγικών μας συνεργατών που μας εμπιστεύονται, γιαυτό και αναζητούμε συνεχώς νέους τρόπους αναβάθμισης του προιόντος μας.  

Τα  μελλοντικά μας σχέδια, περιλαμβάνουν την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τόσο  γεωγραφικά όσο  και σε αριθμό, κυρίως με τη μίσθωση ή το management επιπλέον  ξενοδοχειακών μονάδων. 

Φυσικά, δεν είναι εύκολο να λειτουργεί κανείς μέσα σ’ αυτό το οικονομικό περιβάλλον, καθώς η κρίση επηρρεάζει άμεσα τα business plans,  μεταβάλλοντας συνεχώς τους υπολογισμούς μας ενώ παράλληλα συχνά προσπαθούμε  να αντιμετωπίσουμε όλα τα παράδοξα που κατά καιρούς συμβαίνουν στη χώρα μας!

Με  ψυχραιμία, ευελιξία, σωστούς συνεργάτες και πίστη στο όραμα για ποιότητα και συνέπεια προς τον πελάτη, πιστεύω πως μπορούμε να προχωρήσουμε με υγιή τρόπο και να αναπτυχθούμε."

 

διαβάστε ακόμα

Springer Reisen: Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025
Eurowings | Νέα πτήση Βερολίνο - Κέρκυρα το καλοκαίρι του 2025, αυξάνονται οι πτήσεις προς Ηράκλειο, Ρόδο και Κω
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για το ξενοδοχείο Candia Park Village
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για νέα ξενοδοχεία στο Βελιγράδι
Δήμος Μεγίστης: Πρόταση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Αύξηση 20% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Liszt Ferenc της Βουδαπέστης
Αυστρία: Προς κατάρρευση η αγορά νέων κατοικιών
Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024