Η εταιρεία North Events του κ.Λεωνίδα Μπαμπάνη δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στην προβολή του ελληνικού τουρισμού, του πολιτισμού και της γαστρονομίας με συνεχείς δράσεις σε μεγάλες ξένες αγορές, παράγοντας το έργο ενός μικρού ιδιωτικού ΕΟΤ.
H North Events, μετά την οργάνωση ελληνικών περιπτέρων σε όλες τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις των σκανδιναβικών χωρών, ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια την αποκλειστική έκθεση για την Ελλάδα Grekland Panorama στη Στοκχόλμη και φέτος οργανώνει την Grecka Panorama στη Βαρσοβία, δίνοντας βήμα για μια δυναμική ελληνική παρουσία και στην αγορά της Πολωνίας.
Οι πρωτοβουλίες αυτές αγκαλιάστηκαν με θέρμη από τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, καθώς και από τους τουριστικούς οργανισμούς των σκανδιναβικών χωρών και της Πολωνίας, που επιτέλους βλέπουν μια επαγγελματική δράση προβολής της Ελλάδας.
Σε συνέντευξή του στο Tornos News o κ.Μπαμπάνης υπογραμμίζει ότι αυτά τα δύσκολα χρόνια της ελληνικής κρίσης, ο ιδιωτικός τομέας καλείται, περισσότερο από ποτέ, να στηρίξει την εικόνα και την προβολή της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές. Λέει χαρακτηριστικά:
“Είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες του τουρισμού να μην επαναπαύονται σε περιόδους κρίσης και έντονου ανταγωνισμού. Άλλωστε καμία αγορά δεν είναι «σίγουρη» και καμία αγορά δεν είναι «ανάξια προσοχής» μας ή τουλάχιστον μελέτης. Όλα μπαίνουν σε ένα πρίσμα αξιολόγησης, επισκόπησης και επανατοποθέτησής μας. Οι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού καλούνται να δίνουν το παρόν και να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος και ταυτότητας της χώρας μας”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της North Events αποκαλύπτει ότι τα επόμενα βήματα θα γίνουν στις αγορές των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Γαλλίας με αποκλειστικές εκθέσεις για την Ελλάδα.
Διαβάστε τη συνέντευξη:
-Η North Events ξεκίνησε τη δραστηριότητά της πριν από 15 χρόνια, με σαφή προσανατολισμό την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και των παραδοσιακών προϊόντων της στις αγορές των σκανδιναβικών χωρών. Πώς προέκυψε η σκανδιναβική αγορά;
-Η Σκανδιναβική αγορά αποτελεί μία από τις πιο σταθερές και εύρωστες οικονομίες της Ευρώπης. Στην Σκανδιναβία η Ελλάδα είχε ελάχιστη παρουσία, αν και παραδοσιακή και δυναμική αγορά για τον εισερχόμενο τουρισμό μας.
Η έναρξη της δράσης μας, λοιπόν, στη συγκεκριμένη αγορά ήταν μεθοδικά και προσεκτικά μελετημένη, εκεί όπου υπήρχε και η μεγαλύτερη ανάγκη. Σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι αφουγκραστήκαμε και τις ανάγκες των μεγάλων tour operators με τους οποίους έχουμε πλέον μία παγιωμένη στρατηγική συνεργασία.
- Για χρόνια, οργανώνατε το ελληνικό περίπτερο στις τουριστικές εκθέσεις των σκανδιναβικών χωρών. Τα τελευταία χρόνια προχωρήσατε και στη διοργάνωση έκθεσης αποκλειστικά για την Ελλάδα στη Στοκχόλμη. Με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία, θεωρείτε ότι τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι ο καλύτερος τρόπος μάρκετινγκ για τους ελληνικούς προορισμούς και προϊόντα;
-Είναι σαφώς μία πολύ σημαντική διοργάνωση, η μοναδική στο είδος της έκθεση, δεδομένου ότι άλλες εκθέσεις όμοιας έκτασης και προβολής για μία χώρα (εθνική) – δεν υπάρχουν. Και ειδικότερα στη Στοκχόλμη, ας σημειώσουμε ότι η GREKLAND PANORAMA MED CYPERN είναι η μεγαλύτερη έκθεση αμιγώς τουριστικού ενδιαφέροντος.
Σίγουρα μία έκθεση είναι από τα πρωταρχικά βήματα εδραίωσης παρουσίας μίας χώρας, που δίνει βαρύτητα και κύρος στον προορισμό - σαν εξαγωγική δύναμη και ως πολιτισμικός πυλώνας.
Ωστόσο, μία έκθεση από μόνη της πρέπει να πλαισιώνεται από ενέργειες καθ' όλη την διάρκεια του έτους, και μέσα από άλλα «κανάλια επικοινωνίας», τα οποία και επεξεργαζόμαστε και θα ανακοινώσουμε στο εγγύς διάστημα.
-Ποια είναι η εικόνα της χώρας μας στους Σκανδιναβούς τουρίστες
-Η Ελλάδα παραμένει ένας από τους πλέον αγαπημένους προορισμούς των Σκανδιναβών. Η χώρα μας στη λίστα των προτιμήσεων των Σκανδιναβών είναι στην 2η - 3η θέση και παραμένει σταθερά εκεί.
Σημαντικό γεγονός το ότι φέτος , παρόλη την πολιτική αστάθεια και αρνητική δημοσιότητα για τη χώρα μας, οι περισσότεροι Σκανδιναβοί στήριξαν έμπρακτα την Ελλάδα με την επιλογή τους να περάσουν τις διακοπές τους εδώ χωρίς να δελεάζονται από άλλους προορισμούς.
Οι Σκανδιναβοί, λοιπόν, αποδεικνύονται πιστοί επισκέπτες, οι οποίοι επιλέγουν συνειδητά την Ελλάδα για τη φιλοξενία της, το επίπεδο υπηρεσιών της και την ελληνική κουλτούρα και πολιτισμό.
Μεγάλα περιθώρια στην Πολωνία
-Φέτος, ξεκινάτε μια ανάλογη αποκλειστική έκθεση για την Ελλάδα και στην Πολωνία. Γιατί στην Πολωνία;
-Η Πολωνία αποτελεί μία ανερχόμενη τουριστική αγορά στο ευρωπαϊκό προσκήνιο και εξελίσσεται σε μία σημαντική αντίστοιχα αγορά για την Ελλάδα με πολλές προοπτικές. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η Ελλάδα έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις τους, ακολουθούμενη από την Τουρκία, την Αίγυπτο κλπ.
Ειδικότερα, οι επισκέπτες από την Πολωνία το 2014 σημείωσαν εκρηκτική αύξηση κατά 52,7%, φθάνοντας τους 588.700 επισκέπτες. Ο μέσος Πολωνός επισκέπτης στη χώρα μας ξοδεύει περίπου 700€ - 800€ την εβδομάδα, (για διαμονή και μετάβαση), ποσό δηλαδή που πλησιάζει στα χρήματα που δαπανούν και άλλοι παραδοσιακοί επισκέπτες της χώρας μας όπως η Αγγλία και η Γερμανία. Το προφίλ του Πολωνού επισκέπτη είναι εφάμιλλο με του Γερμανού, οικογενειάρχης, αγαπά την ελληνική φύση και κουζίνα, εκτιμά την παράδοση και κουλτούρα.
Φαίνεται, λοιπόν, πως η αγορά αυτή ενδιαφέρει στρατηγικά τη χώρα μας, καθότι υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξής της και μάλιστα τώρα που ήδη η Ελλάδα έχει ένα προβάδισμα και μπορεί να έχει πρωτεύοντα ρόλο.
- Ποια είναι η ανταπόκριση προορισμών και επιχειρήσεων σε αυτές τις εκθέσεις
-Και οι δύο εκθέσεις απολαμβάνουν μεγάλης αναγνώρισης τόσο από τις τουριστικές επιχειρήσεις όσο και από τους προορισμούς και τοπική αυτοδιοίκηση.
Η κάθε πλευρά από τη δική της σκοπιά βλέπει τη συμμετοχή της με βάση τους στόχους που θέλει να πραγματοποιήσει. Ο προορισμός αποτελεί την ομπρέλα κάτω από την οποία δραστηριοποιείται ο ιδιωτικός τομέας – και όταν οι δύο αυτές πλευρές συνεργάζονται και δίνουν το παρόν - έχει αποδειχθεί ότι η προβολή είναι αποτελεσματικότερη για τον επισκέπτη.
Ξενοδοχεία, όμιλοι, καταλύματα από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, όπως είναι παραδοσιακά η Κρήτη και η Ρόδος, έχουν δηλώσει συμμετοχή χωρίς όμως να ξεχνάμε μία μεγάλη κινητοποίηση που βλέπουμε και από άλλες περιοχές της Ελλάδας λιγότερο τουριστικές αλλά εξίσου σημαντικές, οι οποίες ειδικά για την Πολωνία φαίνεται να διεκδικούν την σκυτάλη της εξωστρέφειας.
Τα επόμενα βήματα
-Θεωρείτε ότι λόγω της πολύχρονης κρίσης ο ιδιωτικός τομέας οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την προβολή του τουρισμού στις διεθνείς αγορές, μια που πλέον ο ΕΟΤ δεν διαθέτει τα απαραίτητα κονδύλια για εκτεταμένες δράσεις προβολής
-Βεβαίως και ο ιδιωτικός τομέας καλείται σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε να στηρίξει την εικόνα και την προβολή της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές. Είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες του τουρισμού να μην επαναπαύονται σε περιόδους κρίσης και έντονου ανταγωνισμού.
Άλλωστε καμία αγορά δεν είναι «σίγουρη» και καμία αγορά δεν είναι «ανάξια προσοχής» μας ή τουλάχιστον μελέτης. Όλα μπαίνουν σε ένα πρίσμα αξιολόγησης, επισκόπησης και επανατοποθέτησής μας. Οι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού καλούνται να δίνουν το παρόν και να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος και ταυτότητας της χώρας μας.
-Ποιες είναι οι επόμενες αγορές που θα στοχεύσει η North Events
-Οι επόμενες αγορές που στοχεύουμε είναι πρωταρχικά στις Η.Π.Α., και σε δεύτερο πλάνο στη Γαλλία και τη Γερμανία, στο πλαίσιο, όμως, μίας επανατοποθέτησης της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού. Σκοπός μας είναι η ανανέωση του προφίλ μας και η δημιουργία ενός σοβαρού, επαγγελματικού αποτελέσματος. Οι αγορές στις οποίες προσβλέπουμε είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης και διεξοδικής μελέτης που θα καλύψει συγκριμένες ανάγκες του ελληνικού τουριστικού κλάδου.
Διαβάστε επίσης 1,5 εκατ.Πολωνοί τουρίστες στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια- Σταθερή αξία οι Σκανδιναβοί