H Hotelgenius δημιουργήθηκε και ανδρώθηκε μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, που μαστίζει τη χώρα μας. Ιδρύθηκε το 2012 και έκτοτε ακολουθεί μια έντονα ανοδική πορεία, με την ομώνυμη πλατφόρμα, η οποία προσφέρει μία ενιαία λύση διαχείρισης των διαδικτυακών πωλήσεων και marketing αποκλειστικά για ξενοδοχεία.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος, στη συνέντευξή του στο Tornos News, εξηγεί τους λόγους της επιτυχίας και τα μοναδικά πλεονεκτήματα του συστήματος της Hotelgenius, αναφέρεται στη στρατηγική συνεργασία με το fund Elikonos Jeremie SCA- Sicar, που ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Hotelgenius πρωτοπόρος στην Ελληνική αγορά, αλλά και να καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικούς παίχτες και στην Ευρωπαϊκή, επισημαίνει ότι δεν αρκεί μια καινοτόμος επιχειρηματική ιδέα για βρει κανείς χρηματοδότηση και καταθέτει την πεποίθησή του για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται στην ξενοδοχειακή βιομηχανία από την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Διαβάστε τη συνέντευξη....
-Λένε ότι η οικονομική κρίση έχει και τη θετική της πλευρά: δημιουργεί ευκαιρίες.... Εσείς δημιουργήσατε την Hotelgenius, που προσφέρει καινοτόμες λύσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις και το marketing των ξενοδοχείων, στην καρδιά της κρίσης, το 2012. Η εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία της Hotelgenius αποδεικνύει την αλήθεια της προηγούμενης ρήσης. Πού αποδίδετε εσείς την επιτυχία της;
-Όλα είναι θέμα timing, η κρίση ανέδειξε μία ευκαιρία. Τα ξενοδοχεία στράφηκαν σε εναλλακτικές μορφές εσόδων μιας και πολλά από τα τουριστικά γραφεία δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, η αύξηση του μεριδίου του online είναι ένα παγκόσμιο trend και άρα ήρθαμε την κατάλληλη στιγμή να δώσουμε στους ξενοδόχους τη λύση που αναζητούσαν μέσα από ολοκληρωμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες e-commerce και πλέον με το Hotelgenius να τους δώσουμε και τα εργαλεία που τους έλειπαν.
-Αποκαλείται το προϊόν, που παρέχετε ως την «ιδιοφυία της αγοράς», με σλόγκαν το #begenius, Πώς θα το περιγράφατε με απλά λόγια σε έναν αδαή ξενοδόχο, που δεν γνωρίζει και πολλά πράγματα για το hospitality technology…
-Το Hotelgenius είναι ένα σύστημα το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε ξενοδόχο έχει βασικές γνώσεις χειρισμού υπολογιστή να μπορέσει γρήγορα και εύκολα να στήσει μια σύγχρονη ιστοσελίδα με ενσωματωμένη μηχανή κρατήσεων και application για κινητό ενώ ταυτόχρονα να καταφέρνει μόνος του να κάνει όποιες αλλαγές θέλει όποτε το επιθυμεί. Με λίγα λόγια, ένας πολυάσχολος ξενοδόχος στήνει το δικό του κανάλι πωλήσεων γρήγορα, εύκολα και οικονομικά.
-Γιατί ένας ξενοδόχος να επιλέξει τη δική σας πλατφόρμα; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού;
-Αρχικά, δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ανταγωνισμός διότι κανένα άλλο σύστημα στην αγορά δεν έχει τα χαρακτηριστικά του δικού μας και δεν ενσωματώνει τις λύσεις που προσφέρουμε. Ανταγωνισμός υπάρχει σίγουρα στα επιμέρους υποσυστήματα του Hotelgenius.
Όμως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα μας είναι η συνολική και ολοκληρωμένη λύση που προσφέρουμε. Αν θα έπρεπε να επιλέξω πέντε χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα θα ήταν:
Πρώτον, ότι ο ξενοδόχος έχει ένα εργαλείο το οποίο του επιτρέπει να έχει πλήρη πρόσβαση και να κάνει μόνος του αλλαγές.
Δεύτερον, του δίνεται η δυνατότητα να έχει νέα ιστοσελίδα όποτε το επιλέξει καθώς μπορεί να αλλάξει το σχέδιο του ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός κουμπιού.
Τρίτον, μπορεί για πρώτη φορά να εκμεταλλευτεί όλα τα κανάλια πωλήσεων και marketing (social media, landing pages, OTAs, email marketing, blogging κ.α.) μέσα από ένα και μόνο σύστημα.
Τέταρτον, δεν χρειάζεται να κάνει καμία αρχική επένδυση και να δεσμευτεί με μακροχρόνια συμβόλαια.
Ενώ πέμπτο και κυριότερο πλεονέκτημα είναι ότι το brand του ξενοδοχείου διαχέεται ομοιόμορφα σε όλη τη διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου.
Προσωπικά, πιστεύω πως αυτό που μας έχει κάνει να ξεχωρίσουμε είναι το ότι προερχόμαστε από τα ξενοδοχεία, δίνουμε λύσεις που χρειάζονται οι ξενοδόχοι και όλη η ομάδα μας εκτός από αυτούς που ασχολούνται με την τεχνολογία προέρχονται από τα ξενοδοχεία άρα δεν είμαστε θεωρητικοί στο hospitality.
Η στρατηγική συνεργασία με το Elikonos Jeremie SCA- Sicar
-Η επιτυχία της Hotelgenius "πιστοποιείται" και από το γεγονός ότι ένα fund, το Elikonos Jeremie SCA- Sicar, "πείστηκε" να χρηματοδοτήσει την εταιρεία σας. Αν δεν είναι "επιχειρηματικό απόρρητο", μπορείτε να μας δώσετε λεπτομέρειες γι αυτή τη σημαντική συνεργασία; Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας, έχοντας πλέον και την αναγκαία χρηματοδότηση;
-Η συνεργασία αυτή είναι σημαντική και στρατηγική διότι καταφέραμε σε μία τόσο δύσκολη περίοδο να προσελκύσουμε μία ξένη επένδυση από ένα fund που συνήθως επενδύει σε μεγαλύτερα και πιο προχωρημένα σχήματα από το δικό μας. Ωστόσο, η καινοτομία και η επιχειρηματική ευκαιρία θεωρώ πως ένωσαν τους δρόμους μας και ο σκοπός μας είναι μέσα στο επόμενο διάστημα να γίνουμε πρωτοπόροι στην Ελληνική αγορά αλλά και να καθιερωθούμε ως ένας από τους σημαντικούς παίχτες και στην Ευρωπαϊκή. Οι άξονες της χρηματοδότησης είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της πλατφόρμας μας και η ταυτόχρονη ανάπτυξη της δραστηριότητάς μας συνολικά.
-Πόσο εύκολο είναι να πεισθεί ένα fund να χρηματοδοτήσει μια ελληνική επιχείρηση τέτοιες εποχές; Αρκεί μια καινοτόμα ιδέα;
-Όχι, δεν αρκεί σε καμία περίπτωση. Εξάλλου, η χρηματοδότηση ήρθε τη στιγμή που το προϊόν είχε ήδη αποκτήσει ένα σημαντικό πελατολόγιο, είχε γίνει ήδη αποδεκτό στην αγορά και η εταιρεία παρουσίαζε μία σταθερά ανοδική πορεία. Χρειάζεται πλάνο, μεθοδικότητα, οργάνωση, πίστη και τελικά αν κάτι πιστεύουμε ότι έπαιξε τον καταλυτικό ρόλο είναι από τη μια πλευρά οι ανθρώπινες σχέσεις κυρίως όμως η επιχειρηματική ευκαιρία που θα δώσει στην επένδυση αυτή την αξία που απαιτείται.
-Σκέπτεστε επέκταση και στις αγορές του εξωτερικού; Και αν ναι, η επικέντρωση θα είναι στα ξενοδοχεία ή και σε άλλους κλάδους;
-Ήδη έχουμε ξεκινήσει μία στρατηγική επέκταση και σε άλλες Ευρωπαϊκές αγορές και σύντομα θα έχουμε σημαντικά αποτελέσματα.
-Εν τέλει: το ισχυρό χαρτί της ελληνικής οικονομίας είναι μόνο ο τουρισμός ή βλέπετε δυνατότητες ανάπτυξης και σε άλλους τομείς;
-Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω για άλλους τομείς αν και σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλές παραγωγικές δυνάμεις στη χώρα οι οποίες μένουν εντελώς ανεκμετάλλευτες. Από εκεί και πέρα δραστηριοποιούμαι στην αγορά του hospitality τα τελευταία 16 χρόνια και δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τομέα της οικονομίας στον οποίο θα μπορούσε να επενδύσει κάποιος.
-Τι αλλαγές βλέπετε να φέρνει η εξέλιξη της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία και στον τουρισμό γενικότερα;
-Η εξέλιξη της τεχνολογίας συνολικά επηρεάζει κάθε τομέα της οικονομίας και της κοινωνίας μας πόσο μάλλον τα ξενοδοχεία. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με το διαδίκτυο και μόνο το γεγονός ότι παγκοσμίως οι κρατήσεις μέσω διαδικτύου αγγίζουν κατά μέσο όρο το 40% και με σταθερή ανοδική τάση, αυτό κι από μόνο του λέει πολλά για το πως θα διαμορφωθεί το πεδίο στην επόμενη πενταετία.
Οι λύσεις που παρουσιάζονται, εξάλλου, γενικότερα αφορούν στην ολοένα μειωμένη παρουσία και συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα στη διαδικασία κράτησης, άφιξης, αναχώρησης του πελάτη από το ξενοδοχείο ενώ υπάρχουν πάρα πολλές συσκευές αλλά και εφαρμογές όπου ο κάθε ταξιδιώτης μπορεί άμεσα να μεταφέρει την εμπειρία του τη στιγμή που τη βιώνει σε οποιονδήποτε μπορεί να σχετίζεται με αυτήν.