Τα σχέδια της ισπανικής αλυσίδας Melia Hotels για την διεύρυνση της παρουσίας της στην Ελλάδα αποκάλυψε ο επικεφαλής Ανάπτυξης Νότιας Ευρώπης της εταιρίας, κ. John Alarcon σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Tornos News.
O κ. Alarcon τόνισε οτι η Ελλάδα είναι στα άμεσα σχέδια επέκτασης της Melia Hotels στο άμεσο μέλλον και βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση ευκαιριών σε ελληνικούς προορισμούς, ιδιαίτερα στην Αθήνα και τα δημοφιλή ελληνικά νησιά, που θα οδηγήσουν σε συμφωνίες management ή franchise.
Ωστόσο, δεν παρέλειψε να επισημάνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος σε επίπεδο υποδομών και αεροπορικών συνδέσεων στην Ελλάδα, κατά την επιλογή συμφωνιών. Όπως ειπε χαρακτηριστικά ο κ. Alarcon η Ελλάδα, σε επίπεδο υποδομών, θυμίζει Ισπανία 20 χρόνια πριν...
-Έχουμε ξεκάθαρο όραμα να επεκταθούμε στην Ελλάδα γιατί η Melia Hotels είναι ένας όμιλος ξενοδοχείων που δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες αναψυχής πάνω από 16 χρόνια και επειδή η σημασία του τουρισμού στην Ελλάδα είναι μεγάλη. Είμαστε πεπεισμένοι ότι υπάρχουν ευκαιρίες επέκτασής των δραστηριοτήτων μας στην Ελλάδα.
Είμαστε μια Μεσογειακή εταιρία, όπως και η Ελλάδα μια Μεσογειακή χώρα, και δίνουμε έμφαση στις υπηρεσίες προς τους πελάτες μας έχοντας θερμή και φιλόξενη ιδιοσυγκρασία και αυτό πιστεύω ότι θα λειτουργήσει πολύ καλά στην Ελλάδα. Στα σχέδιά μας είναι σίγουρα να λειτουργήσουμε resort στην Ελλάδα.
Όσον αφορά τους προορισμούς οι οποίοι μας ενδιαφέρουν για τη λειτουργία ξενοδοχείων μας, είναι σημαντικό να επισημάνω ότι αυτοί θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αεροπορικές συνδέσεις, κάτι που αποτελεί πρόκληση για την Ελλάδα ως χώρα αλλά βελτιώνεται μετά και τις επενδύσεις της Fraport. Μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα θα δούμε βελτίωση των αεροπορικών συνδέσεων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αυτό θα μας επιτρέψει να μην χρειάζεται να εξαρτόμαστε υπερβολικά από τους τουρ οπερέιτορ.
Αναζητούμε ευκαιρίες στην Κρήτη, στη Ρόδο, στην Κέρκυρα, στην Κω και στη Ζάκυνθο.
Στην εταιρία μας, το 60% των μονάδων είναι resort και το 40% ξενοδοχεία πόλης. Όμως το σημαντικότερο για εμάς είναι να λειτουργούμε ξενοδοχείο, όπου υπάρχει ικανοποιητική ζήτηση για επαγγελματικά και ταξίδια αναψυχής.
Η Αθήνα αποτελεί είναι εξαιρετικό παράδειγμα της λογικής αυτής. Είναι ένας προορισμός city break επομένως ιδανικός για τις διακοπές διεθνών τουριστών αλλά και Ελλήνων, και την ίδια ώρα, τους μήνες εκτός υψηλής σεζόν υπάρχει η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια.
Επομένως, η Αθήνα είναι ένας προορισμός όπου θα θέλαμε να λειτουργήσουμε νέα ξενοδοχεία, αλλά και η Ελλάδα γενικότερα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι ήδη με το Melia Athens, το οποίο έχει πολύ καλές επιδόσεις εδώ και μια δεκαετία σχεδόν. Παραμένουμε ανοικτοί σε ευκαιρίες.
Ελπίζω ότι θα είμαστε σε θέση να κλείσουμε συμφωνία για νέο ξενοδοχείο μέσα στη νέα χρονιά. Στόχος μας είναι αυτός, όμως εξερευνούμε ευκαιρίες και δε μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό θα γίνει. Σστόχος μας είναι να έχουμε περισσότερα ξενοδοχεία με μοντέλο management σε Ελληνικούς προορισμούς μέσα στη νέα χρονιά.
Έχουμε ξεκάθαρη στρατηγική ανάπτυξης με έμφαση στις συμφωνίες management. Συνεργαζόμαστε με επενδυτές που είναι ανοικτοί σε πρότζεκτ στην Ελλάδα, σε αγορές ακινήτων, σε ενοικιάσεις και οι οποίοι δίνουν το management στη Melia. Σε μερικούς επενδυτές μάλιστα προτείνουμε ξενοδοχεία προς πώληση.
Άλλος τρόπος συνεργασίας είναι το franchise, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην Ελλάδα καθώς οι ελληνικές εταιρίες και οι Έλληνες ιδιοκτήτες κάνουν καλά τη δουλειά τους και γνωρίζουν πώς να διοικούν τα ξενοδοχεία. Αυτό που βλέπουμε ότι συμβαίνει, είναι ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία επιδιώκουν να μεταφέρουν το προϊόν τους από τους τουρ οπερέιτορ στις απευθείας κρατήσεις.
Εμείς προσπαθούμε να έχουμε περισσότερες απευθείας κρατήσεις παρά να εξαρτώμαστε από τους τουρ οπερέιτορ. Το 30% των πωλήσεών μας, πολύ ικανοποιητικό ποσοστό, γίνεται μέσω των καναλιών της Melia. Υπάρχει έδαφος ανάπτυξης στις συμφωνίες franchise.
Υπάρχει χώρος και για τα 6 διαφορετικά brand μας στην Ελλάδα. Τα brand αυτά ξεκινούν από τη μεσαία κατηγορία και φθάνουν στην ανώτερη και ανώτατη. Διαχειριζόμαστε ξενοδοχεία που εστιάζουν περισσότερο στις οικογένειες που αναζητούν ολοκληρωμένες εμπειρίες διαμονής.
Βλέπουμε αλλαγές στο πώς τα ξενοδοχεία αναβαθμίζονται στην Ελλάδα, καθώς προσπαθούν να εφαρμόζουν καινοτομίες και να εστιάζουν σε πιο lifestyle κόνσεπτ που βασίζονται στις εμπειρίες. Υπάρχουν πολλά success stories ξενοδοχείων που δίνουν έμφαση σε αυτά τα κόνσεπτ, με συγκεκριμένες εμπειρίες, καλό F&B, τοπικά προϊόντα και καινοτομίες.
Στα ελληνικά νησιά όπου βασικοί πελάτες είναι οι οικογένειες, θα εφαρμόζαμε ένα soft brand και σε περιπτώσεις όπως η Μύκονος θα εφαρμόζαμε ένα lifestyle κόνσεπτ, ένα demi brand.
Η μόνη μας πρόκληση είναι ότι το χαρτοφυλάκιό μας δεν περιλαμβάνει τριάστερα ξενοδοχεία αλλά μονάδες τεσσάρων αστέρων και άνω.
Πιο πιθανό brand για την Ελλάδα, λόγω της ωριμότητας της αγοράς, είναι το Melia. Είναι το βασικό μας brand και καλύπτει ανάγκες αναψυχής και επαγγελματικών ταξιδίων. Στη Μύκονο όμως θα προτιμούσαμε ένα πιο χαλαρό κόσεπτ γιατί οι επισκέπτες του νησιού αναζητούν εμπειρίες, πραγματοποιούν μεγάλες δαπάνες και τους αρέσει το στοιχείο του lifestyle.
Το δεύτερο πιθανότερο brand για την Ελλάδα είναι το INNSiDE, το οποίο περιλαμβάνει τετράστερα lifestyle ξενοδοχεία που εστιάζουν στην ιδιοσυγκρασία των millennials και αποτελούν ξενοδοχεία νέας γενιάς, ενώ έχουμε και τα παραδοσιακά τετράστερα ξενοδοχεία για οικογένειες, τα οποία θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε ώστε να αποτελούν κάτι περισσότερο από ξενοδοχεία αλυσίδας.
Η απόφασή μας για νέο ξενοδοχείο στην Ελλάδα επηρεάζεται από το επίπεδο των υποδομών και των αεροπορικών συνδέσεων. Κατά την άποψή μου, η Ελλάδα σήμερα έχει την εικόνα της Ισπανίας πριν 15 ή 20 χρόνια. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια προόδου. Όσο ταχύτερα βελτιωθούν οι υποδομές, τόσο ταχύτερα θα ανεβαίνει και ο τουρισμός. Εμπόδιο αποτελεί επίσης και η εποχικότητα των ξενοδοχείων στα νησιά, τα οποία λειτουργούν μόνο 6 μήνες.-