«Όταν οι άνθρωποι βλέπουν κάτι φανταστικό, δεν πιστεύουν ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί στην πραγματική ζωή. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην πραγματικότητα, μπορείς να καταφέρεις απίστευτα πράγματα», λέει στο περιοδικό Vision του Ντουμπάι η Zaha Hadid, η ιρακινή αρχιτέκτονας που εμπνεύστηκε τον πρωτότυπο σχεδιασμό του νέου ξενοδοχείου ME Dubai της αλυσίδας Melia, το οποίο θεωρείται ως ένα από τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα της σύγχρονης εποχής.
Όπως έγραψε το tornosnews.gr, η αρχιτέκτονας σχεδίασε το εκκεντρικό κτίριο “The Opus” το οποίο στεγάζει το ξενοδοχείο της Melia στο κέντρο του Ντουμπάι, αλλά και τους εσωτερικούς χώρους του. Η αισθητική της Zaha Hadid συχνά θυμίζει διαστημόπλοια, ωστόσο στο The Opus επικρατούν γραμμές που παραπέμπουν στο λιώσιμο του πάγου. Πρόκειται για την πρώτη συνεργασία της Hadid στον χώρο των ξενοδοχείων.
Στους εσωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου, η Hadid έχει προβλέψει για την επιλογή επίπλων των δωματίων, για σουίτες ρετιρέ με ιδιωτικές ταράτσες που θα προσφέρουν θέα στη γραμμή του ορίζοντα του Ντουμπάι. Κυρτοί καναπέδες, λευκοί τοίχοι που σχηματίζουν κυκλικές εσοχές και καταλήγουν σε φουτουριστικές καμπύλες και κρεβάτια που προσφέρουν θέα στην πρωτεύουσα, είναι αυτά που αναμένεται να ολοκληρώσουν την εντύπωση του επισκέπτη από το εσωτερικό του ξενοδοχείου.
Η Hadid γεννήθηκε στη Βαγδάτη. Σπούδασε Μαθηματικά στη Βηρυττό και στη συνέχεια μετακόμισε στο Λονδίνο όπου ξεκίνησε να δραστηριοποιείται ως αρχιτέκτοντας από τις αρχές της δεκαετίας του 70’. Καθιέρωσε το δικό της στυλ το 1980 και σύντομα συνδέθηκε με οραματικούς σχεδιασμούς που «δένουν» οργανικά – όπως κρυσταλωμένη λάβα, απαλοί σχηματισμοί πέτρας και κοραλιογενή σχήματα – και αντλούν αναφορές από το πεδίο της επιστημονικής φαντασίας.
Το 2004, η Hadid έγινε η πρώτη γυναίκα που βραβεύθηκε με το σημαντικότερο βραβείο στο χώρο της αρχιτεκτονικής, το Pritzker Prize, έπειτα από την ανάληψη του έργου, σε διαγωνισμό, για την κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου έκτασης 200 εκταρίων στη Σιγκαπούρη και τη δημοσιότητα την οποία πήρε εξαιτίας του σχεδιασμού του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Rosenthal στο Οχάιο, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την New York Times ως «το πιο σημαντικό κτίριο της Αμερικής από την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου».
Επίσης, κέρδισε δύο φορές το Βραβείο Stirling το 2010 για την κατασκευή του μουσείου τέχνης MAXXI της Ρώμης, και τον επόμενο χρόνο για το σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Μπρίξτον του Λονδίνου.
Η έμπνευσή της δεν προέρχεται από το φυσικό περιβάλλον της πόλης, για το οποίο όμως προορίζονται τα κτίρια που σχεδιάζει, αλλά, αντίθετα, από ο,τι η ίδια αποκαλεί «ενέργεια» ή «πεδίο». Η ίδια άλλωστε έχει δηλώσει ότι εμπνέεται από την τέχνη διακόσμησης και πλεξίματος του Ισλάμ στο περιβάλλον της οποίας μεγάλωσε, από τον Ρωσικό Κονστρουκτιβισμό και από το ουτοπικό πνεύμα της δεκαετίας του 60΄. Σκοπός της, όπως λέει, είναι να αναβιώσει «την ανείπωτη πίστη στην πορεία και την έντονη αίσθηση αισιοδοξίας σχετικά με την πιθανότητα να κατασκευάσει έναν καλύτερο κόσμο»…
Ο Karl Lagerfeld και η Zaha Hadid στους χώρους του Mobile Art μέσα από τον οποίο θα προβάλλονταν, σε πολλά μέρη του κόσμου, αφιερώματα 20 καλλιτεχνών για τα 50ά γεννέθλια της μαύρης, εμβληματικής τσάντας Coco Chanel με την χρυσή αλυσίδα.