Γιατί ήταν επιτυχής η τουριστική περίοδος του 2022 για την Ελλάδα

10-01-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Τον απολογισμό της περυσινής περιόδου κάνει ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, επισημαίνοντας ότι το 2022 θα μείνει στην ιστορία του Ελληνικού Τουρισμού ως το ορόσημο αναβάθμισης της θέσης της Ελλάδας στην διεθνή αγορά.

Αναλυτικά στο κείμενο του απολογισμού ο κ. Φιορεντίνος αναφέρει τα εξής: «Η ανάλυση των οικονομικών μεγεθών οδηγεί σε συγκεκριμένες διαπιστώσεις που εν πολλοίς αποτελούσαν το ζητούμενο για τον Ελληνικό Τουρισμό εδώ και πολλά χρόνια.

Γιατί αποκαταστήσαμε την άμεση σύνδεση με την αγορά των ΗΠΑ με πυκνές πτήσεις και από πολλές πόλεις. Οι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα ως τόπο διακοπών ήταν μεν κατά τι λιγότεροι από την αντίστοιχη τουριστική περίοδο του 2019 αλλά ξόδεψαν περισσότερα χρήματα στον προορισμό. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα  είναι πλέον  πραγματικότητα για τις περιοχές που μπορούν να την υποστηρίξουν. Και  το κυριότερο,  το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας από την Γερμανία και την Μεγάλη Βρετανία αυξήθηκε σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν.

Η  μείωση που καταγράφηκε  και αναπαράχθηκε κατά  κόρον από την αντιπολίτευση  για  όλους τους λάθος λόγους, συνδέεται με  την κάθετη πτώση των  αφίξεων από την Ρωσία και την Ουκρανία όπως επίσης και με τις χιλιάδες πτήσεις που ακυρώθηκαν και δημιούργησαν χάος  στα διεθνή αεροδρόμια της Ευρώπης και αποθάρρυναν τους τουρίστες από το να ταξιδέψουν.

Αναμφισβήτητα, η τουριστική περίοδος 2022 ήταν επιτυχής για το μεγαλύτερο μέρος των Ελληνικών τουριστικών προορισμών. Και  θα ήταν χρήσιμο για τον κλάδο μας, να γνωρίζουμε τους παράγοντες που συνετέλεσαν στο αποτέλεσμα αυτό.  

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός τοποθέτησε τον Τουρισμό σε θέση προτεραιότητας με συγκεκριμένες πολιτικές και έθεσε στη διάθεση των τουριστικών επιχειρήσεων σημαντικά εργαλεία και μηχανισμούς προκειμένου να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους και το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Η κυβέρνηση και ειδικότερα ο Υπουργός Τουρισμού και ο ΕΟΤ στήριξαν με το κύρος τους και όλα τα μέσα που διαθέτουν την προσπάθεια του ιδιωτικού τομέα. Ο Υπουργός Τουρισμού ανέλαβε πρωτοβουλίες και ολοκλήρωσε  ένα μαραθώνιο συναντήσεων με παράγοντες της διεθνούς τουριστικής αγοράς προκειμένου να θέσει τα θεμέλια για αύξηση του μεριδίου της αγοράς, και άνοιγμα των αγορών που για πολλά χρόνια ήταν εκτός της εμβέλειάς μας. Η Υφυπουργός με τις πρωτοβουλίες της εστιάζει στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων στον Τουρισμό και κατά συνέπεια στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα υποστηρίζει ενεργά την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, ως μια από τις προεξέχουσες προϋποθέσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο ΕΟΤ αξιοποίησε τον προϋπολογισμό του επενδύοντας σε υλοποίηση μίας πολυεπίπεδης στρατηγικής μάρκετινγκ με έμφαση στην επέκταση της τουριστικής περιόδου και στην προβολή της αναβαθμισμένης  εθνικής μας προσφοράς. Και βέβαια ο κόσμος  του Τουρισμού και οι προορισμοί που  ήταν πανέτοιμοι για την τουριστική περίοδο και αντιμετώπισαν με επαγγελματισμό τη διεθνή πελατεία  τους.

Η τουριστική περίοδος του 2022 αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα της σύνθεσης απόψεων, δυνάμεων και πρωτοβουλιών, της ομοφωνίας και τη ομοψυχίας που τόσο έχει ανάγκη ο Τουρισμός για να αναπτυχθεί, της κοινής προσπάθειας και του σεβασμού προς τον Τουρίστα που επιλέγει την Ελλάδα ως τόπο διακοπών του,

Εάν συνεχίσουμε να εργαζόμαστε αναδεικνύοντας τις αξίες μας και τους τουριστικούς μας πόρους με σύμπνοια και θετικό πνεύμα συνεργασίας και συμπράξεων, το θετικό αυτό κλίμα θα παγιωθεί με πληθώρα θετικών αποτελεσμάτων ορατών από τους προορισμούς, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και την κοινωνία».
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο