Η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη μπορεί να έχει ανακάμψει κοντά στα προ- πανδημικά επίπεδα, όμως, η αεροπορική συνδεσιμότητα –ο αριθμός των προορισμών με πτήσεις ανταπόκρισης– παραμένει κατά 16% μειωμένη σε σχέση με το 2019.
Αυτό υπογραμμίζει έκθεση της ευρωπαϊκής ένωσης αεροδρομίων ACI Europe, η οποία επισημαίνει ότι η μείωση των επιλογών πτήσεων για τους ταξιδιώτες που επιφέρει η υστέρηση στην αεροπορική συνδεσιμότητα, συνέπεσε με «αύξηση των αεροπορικών ναύλων πάνω από έξι φορές πάνω από τον πληθωρισμό των τιμών καταναλωτή».
Σύμφωνα με την έκθεση, τα ταξίδια αναψυχής και επισκέψεων φίλων και συγγενών έχει «ανακάμψει έντονα» μετά την κάμψη στα χρόνια της πανδημίας.
Ωστόσο, μόνο πέντε εθνικές αγορές υπερβαίνουν τα επίπεδα συνδεσιμότητας πριν από την πανδημία – όλες στην ανατολική Μεσόγειο – με την Τουρκία (+19%), την Κύπρο (+17%), την Αλβανία (+7%) και την Ελλάδα (+4%) να πρωτοστατούν.
Η ACI Europe προσδιορίζει το Ηνωμένο Βασίλειο ως τη μεγαλύτερη αγορά με τις καλύτερες επιδόσεις, με τη συνδεσιμότητα να υστερεί κάτω από 10% του επιπέδου του 2019, ακολουθούμενη από την Ισπανία, που βρίσκεται στο -12%.
Η Ιταλία υστερεί κατά 16% των επιπέδων του 2019, η Γαλλία κατά 17% και η Γερμανία παραμένει 27% κάτω.
Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, απέδωσε αυτή την υστέρηση στην αεροπορική συνδεσιμότητα στις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 και στον πόλεμο στην Ουκρανία. «Αυτές οι αλλαγές φαίνονται συστημικές και πιθανόν να μείνουν», είπε.