Euromonitor International | Η τεχνητή νοημοσύνη θα κατακτήσει τον κόσμο των ταξιδιών την επόμενη 5ετία

17-07-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Έκρηξη της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια και στον τουρισμό  τα επόμενα πέντε χρόνια βλέπει η έρευνα του Euromonitor International "Voice of the industri: Travel research".

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας:

H έρευνα αποδίδει την αύξηση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εύκολη προσβασιμότητα από οπουδήποτε στον κόσμο μόνο με σύνδεση στο Διαδίκτυο όλο το 24ωρο όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Οι ταξιδιώτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης από διάφορες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartphone και των υπολογιστών, ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε με σύνδεση στο Διαδίκτυο.  

Η ταξιδιωτική βιομηχανία προσαρμόζεται ήδη. Τον περασμένο Απρίλιο, η Expedia συνεργάστηκε με το OpenAI για να βελτιώσει τις υπηρεσίες της. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία έχει ενσωματώσει το ChatGPT στην εφαρμογή της, παρέχοντας ένα πρόγραμμα σχεδιασμού ταξιδιών για χρήστες iOS που διαθέτει το ChatGPT. Οι χρήστες του ChatGPT Plus μπορούν επίσης να επωφεληθούν από μια ακόμη  λειτουργία σύνδεσης. Αυτή η λειτουργία εικονικού βοηθού προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις για αναζητήσεις ξενοδοχείων και χρήσιμες συμβουλές σχετικά με δραστηριότητες στον επιλεγμένο προορισμό.

Οι θυγατρικές της Booking Holding, Kayak και OpenTable, το TripAdvisor, το GetYourGuide και το Klook, έχουν επίσης ενσωματώσει νέες δυνατότητες με το ChatGPT. Το Trip.com, εξάλλου, έχει εφαρμόσει το ChatGPT στο νέο chatbot AI, το TripGen. Το TripGen προσφέρει βοήθεια σε πραγματικό χρόνο, προγραμματισμό και προτάσεις κρατήσεων πριν από το ταξίδι.

Πολλά ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρείες επίσης βασίζονται πλέον στην τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, ενώ παράλληλα αυτοματοποιούν διάφορες εργασίες. Τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να συνεχίσουν να ενσωματώνουν την τεχνολογία AI για να δημιουργήσουν μια πιο απρόσκοπτη εμπειρία προγραμματισμού ταξιδιών ανάλογα με την πρόσβαση στη λειτουργία κρατήσεων σε πραγματικό χρόνο. Το Generative AI βρίσκεται μόνο στην αρχή του ταξιδιού του, δίνοντας στους καταναλωτές αυτό που η Airbnb αποκάλεσε «ο απόλυτος θυρωρός». 

Τα προβλήματα

H Caroline Bremner έσπευσε, ωστόσο, να υπογραμμίσει ότι η πορεία υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα κυλήσει εντελώς ομαλά, καθώς υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των καταναλωτών με χώρες όπως η Ιταλία να απαγορεύουν προσωρινά το ChatGPT.  Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT μπορεί να βασίζονται σε ξεπερασμένες γνώσεις στο διαδίκτυο, με καθυστέρηση έως και δύο χρόνια, και να μην έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, πρόσφατα συνδέθηκε με το Bing της Microsoft για να βελτιώσει τις δυνατότητές του. 

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους αυξημένης παραπληροφόρησης, μεροληψίας και ανισότητας που θα μπορούσαν να προκύψουν από την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Ως εκ τούτου, η ασφάλεια και η προστασία των καταναλωτών πρέπει να παραμείνουν κορυφαίες προτεραιότητες. Ο ηγέτης της τεχνολογίας Έλον Μασκ ζήτησε να σταματήσει η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης για να αποφευχθούν πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρωπότητα. Επιπλέον, υπάρχει ο κίνδυνος η υπερευφυΐα να οδηγήσει στην εξαφάνιση της ανθρωπότητας. Έχει τονίσει την ανάγκη οι κυβερνητικές πολιτικές να ανταποκρίνονται στον γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης.

Η Επικεφαλής Έρευνας Ταξιδιών και Τουρισμού στο Euromonitor International αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στη δουλειά των τουριστικών γραφείων. Είπε:

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αντιμετώπισαν μαζική αναστάτωση πριν από τριάντα χρόνια λόγω της αύξησης των διαδικτυακών κρατήσεων. Αυτό οδήγησε σε κλείσιμο καταστημάτων και απώλεια θέσεων εργασίας. Τώρα, ο τομέας είναι ώριμος για να διαχειριστεί αυτές τις αλλαγές, καθώς η νοημοσύνη επιταχύνει την αυτοματοποίηση των εργασιών σε κάθε στάδιο της διαδρομής του πελάτη, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι. Με τη Microsoft να σχεδιάζει να ενσωματώσει τη τεχνητή νοημοσύνη στο λογισμικό της Microsoft 365 Copilot, αυτή θα γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη στην καθημερινή ζωή και την εργασία των καταναλωτών είτε μας αρέσει είτε όχι.   

Η τουριστική βιομηχανία θα αντιμετωπίσει σύνθετες προκλήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της νέας φάσης ψηφιακού μετασχηματισμού και είναι απαραίτητη μια προσέγγιση δοκιμής και μάθησης. Ωστόσο, μόνο όσοι διατηρούν την "προσωπική πινελιά" του ταξιδιού και της διαμονής θα πετύχουν στη δουλειά τους.

 

διαβάστε ακόμα

ΠΟΤΑΠ | Δράσεις για την προβολή του Ολύμπου
Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς
EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»
Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας