Θα μιλήσουμε για την Ακτοπλοΐα;

08-09-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Του Γιώργου Βερνίκου (*)

Τα τραγικά γεγονότα στην ακτοπλοΐα, που οδήγησαν στη δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη -και συντάραξαν όλους όσους αγαπάμε τη θάλασσα, αλλά και ευρύτερα την κοινωνία- είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού έλλειψης ενσυναίσθησης, ανθρωπιάς, ναυτοσύνης και της μη εφαρμογής των νόμων και των κανονισμών.

 Είναι σίγουρο ότι πρέπει να βελτιωθεί η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα, προκειμένου, σε μεγαλύτερο βαθμό, να διασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών, των ίδιων των πλοίων και η πιστή τήρηση των δρομολογίων, που συμβάλει και αυτή στην καλή εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού.

Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας είναι γνωστό ότι επιβαρύνονται από ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, ιδιαίτερα στα νησιωτικά λιμάνια, σε συνδυασμό με τις σημερινές πραγματικές ανάγκες, που δημιουργούνται από τον αυξημένο αριθμό των διακινουμένων επιβατών και αυτοκινήτων, οχημάτων τροφοδοσίας και από τις καιρικές συνθήκες.

Οι προσπάθειες, η ενσυνειδητότητα και η αφοσίωση της πλειοψηφίας των ναυτικών μας, σε συνδυασμό με τις υπέρμετρες πιέσεις που υφίστανται τα στελέχη και οι διοικήσεις των εταιρειών, συμβάλλουν στο ν’ αποτρέπονται δυσάρεστες καταστάσεις με τη μεταφορά εκατομμυρίων επιβατών χωρίς ατυχήματα και ανθρώπινες απώλειες.

Το πρόσφατο συμβάν πρέπει να συμβάλει στο να βγουν συμπεράσματα και να ξεκινήσει ένας ειλικρινής και παραγωγικός διάλογος για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτική πολιτική, που θα έπρεπε να είναι κορυφαία προτεραιότητα της πολιτείας. Ο διάλογος αυτός συστηματικά αναβάλλεται ή γίνεται προσχηματικά, κρύβοντας τα προβλήματα κάτω από το χαλί και μεταθέτοντας για το μέλλον τις όποιες αποφάσεις.

Θέματα όπως οι μακροχρόνιες ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών, η διαχρονική «διαπλοκή» προκειμένου να επιβιώνουν εταιρείες, τα θέματα καυσίμων και αυξημένων περιβαλλοντικών απαιτήσεων, έλλειψης πληρωμάτων, χρηματοδότησης και επενδυτικών κινήτρων θα έπρεπε να είναι στο επίκεντρο. Είναι έτοιμη η πολιτεία, η επιχειρηματικότητα αλλά και η κοινωνία για μία ειλικρινή και ουσιαστική συζήτηση; Ελπίζω και εύχομαι πως ναι.

 
 * Ο κ. Γιώργος Βερνίκος είναι Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ και μέλος Δ.Σ. Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026