Η Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ, παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου. Ο Προέδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε πως η Ετήσια Έρευνα έχει γίνει πλέον θεσμός και συνιστά ένα αξιόπιστο εθνικό δείκτη για την ξενοδοχειακή αγορά και την πορεία του τουρισμού στη χώρα μας.
Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της Έρευνας, στην οποία αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα, είναι:
Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός ( Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων ( Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)
Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δις ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς (+ 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.
Τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην Έρευνα, παραμένουν η εύρεση προσωπικού, το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος, η μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, επεσήμανε:
" Ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει καλά και έχει σταθερή δυναμική. Το αναδεικνύει η Ετήσια Έρευνά μας, μέσα από τα βασικά μεγέθη του κλάδου που επιβεβαιώνουν πως ο τουρισμός συνεχίζει να είναι ο πρωταγωνιστής της εθνικής οικονομίας και το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει τη μεγάλη προσφορά του στη χώρα. Απόδειξη τα 2,5 δις που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία από τα ξενοδοχεία για την αναβάθμισή τους ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης.
Είμαστε λοιπόν στο σωστό δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, από την εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Με τεκμηριωμένες θέσεις και υπεύθυνη επιστημονική δουλειά. Ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για μεμψιμοιρίες. Είναι πεδίο συνεργασίας και συλλογικής δράσης.».