Η συνολική παγκόσμια επιβατική κίνηση, μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών (RPKs), αυξήθηκε τον Μάρτιο κατά 13,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Willie Walsh, σχολιάζοντας τα στοιχεία Μαρτίου, δήλωσε ότι η ζήτηση για ταξίδια είναι μεγάλη και αυτή θα συνεχιστεί στο βόρειο ημισφαίριο, το οποίο ετοιμάζεται για την υψηλή θερινή σεζόν.
Όμως, είπε, είναι σημαντικό να έχουμε την ικανότητα να ανταποκριθούμε σε αυτή τη ζήτηση και να εξασφαλίσουμε μια εμπειρία ταξιδιού χωρίς προβλήματα για τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σημειωθεί επείγουσα πρόοδος για την επίλυση ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας και να στελεχωθούν πλήρως τα αεροδρόμια και η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας ώστε όλοι και όλα να λειτουργήσουν με τη μέγιστη απόδοση. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι έτοιμες για την εξυπηρέτηση και βοήθεια των πελατών όταν προκύπτουν λειτουργικά ζητήματα, όμως, έχουν βαρεθεί να επωμίζονται το κόστος όταν οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις είναι αποτέλεσμα κακής προετοιμασίας σε άλλα μέρη της αλυσίδας αξίας, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της IATA.
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης κατά 11,6% τον Μάρτιο, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 11,4%.
Η ΙΑΤΑ επέκρινε επίσης την αύξηση του αεροπορικού φόρου στα γερμανικά αεροδρόμια, προειδοποιώντας ότι ο φόρος αυτός «θα αποδυναμώσει τη γερμανική οικονομία και θα βλάψει την ικανότητα της αεροπορίας να λάβει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαΐου, οι γερμανικοί φόροι στις πτήσεις αυξήθηκαν κατά 19% μεταξύ 15,53 και 70,83 ευρώ ανά επιβάτη, ανάλογα με τη διαδρομή.
Ο κ.Walsh είπε: «Όταν οι οικονομικές επιδόσεις της Γερμανίας είναι στην καλύτερη περίπτωση αναιμικές, η μείωση της ανταγωνιστικότητάς της με περισσότερους φόρους στις αερομεταφορές είναι πολιτική τρέλα. Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στα μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Γερμανίας και την ενθάρρυνση του εμπορίου και των ταξιδιών. Αντίθετα, έχουν προχωρήσει σε μια βραχυπρόθεσμη αρπαγή μετρητών που μπορεί μόνο να βλάψει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της οικονομίας».
Διαβάστε σχετικά:
Sven Liebert : BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου