Ποιοτικός τουρισμός στην Αρκαδία - ποιο μοντέλο ταιριάζει στην περιοχή

24-05-24 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Απαιτείται νέος στρατηγικός σχεδιασμός και συμπράξεις του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα για την ποιοτική τουριστική ανάπτυξη της Αρκαδίας, τόνισε ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και   Αντιπρόεδρος  της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Καθ.κ. Κωνσταντίνος Μαρινάκος, μιλώντας στο Προσυνέδριο του 10ου Παγκοσμίου Συνεδρίου Αρκαδικών Ομοσπονδιών.

Είπε συγκεκριμένα ο κ.Μαρινάκος:

« Οι νέες τάσεις, που επικρατούν στην ταξιδιωτική βιομηχανία ειδικά μετά την πανδημία και οι ραγδαίες μεταβολές που έχουν επέλθει από πλευράς ζήτησης,  επιτάσσουν μια νέα  φιλοσοφία και έναν νέο στρατηγικό σχεδιασμό  από πλευράς των  εμπλεκομένων (stakeholders) με την τουριστική ανάπτυξη φορέων. 

Η Αρκαδία,  λόγω της αξιόλογης γεωφυσική́ς της  ποικιλομορφίας, των  ανεξάντλητων φυσικών της πόρων, των ιδιαιτέρων τοπικών χαρακτηριστικών της, του  πλούσιου πολιτισμού  και της παράδοσής της, συνθέτει  ένα σπάνιο μωσαϊκό́ παραστάσεων, εικόνων και εμπειριών που την καθιστούν έναν  προορισμό ευλογημένο με τεράστιες προοπτικές.

Από την άλλη, λόγω των νέων τάσεων που έχουν διαμορφωθεί, λόγω των φαινομένων υπερκορεσμού σε αρκετούς πλέον προορισμούς και  του στρεσογόνου σύγχρονου τρόπου ζωής, το  καταναλωτικό κοινό αντιλαμβάνεται πλέον την αξία της φύσης, του παραδοσιακού τρόπου ζωής των κατοίκων των χωριών, της συμμετοχής σε αγροτικές δραστηριότητες, της  αυθεντικής   κουζίνας και της ενεργούς συμμετοχής σε πολιτιστικές δραστηριότητες.  

Υπό αυτούς τους όρους  ένα πρότυπο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης που να βασίζεται στον τουρισμό υπαίθρου (αγροτουρισμό, οινοτουρισμό, περιηγητικές διαδρομές- πεζοπορία, γεωτουρισμό, αλιευτικό τουρισμό) και τον  πολιτιστικό τουρισμό  αποτελούν   σαφώς την καταλληλότερη και ποιοτικότερη εναλλακτική λύση  για την Αρκαδία. Παράλληλα μια τέτοια προοπτική απαιτεί την ανάπτυξη στρατηγικών δράσεων Σύμπραξης Δημοσίου και  Ιδιωτικού Τομέα  σε ζητήματα βελτίωσης & ανάπτυξη υποδομών, ενίσχυσης των μεταφορών,  αναβάθμισης & προώθησης τουριστικού προϊόντος, ενίσχυσης των δεξιοτήτων των απασχολούμενων στον τουρισμό και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας».

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!