Ελληνικός Τουρισμός | Έκθεση Mabrian- Mindhaus: Οι αναδυόμενοι προορισμοί πρωτοστατούν στην ανάπτυξη

04-09-24 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Νέοι και λιγότερο γνωστοί ελληνικοί προορισμοί προσελκύουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «Emerging Destinations in Greece 2024″, που εκπόνησαν η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Mabrian και η εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ Mindhaus.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτήν την έκθεση:

Καθώς η Ελλάδα παραμένει μια παγκόσμια τουριστική δύναμη, «οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο μέρη με λιγότερο κόσμο, δροσερό καιρό και καλή αξία», λέει ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, προσθέτοντας ότι πολλοί δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε οριακό σημείο, καθώς αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού, την κακή διαχείριση της ζήτησης, τη σκιώδη προσφορά καθώς και τις ανησυχίες για απώλεια της ταυτότητας.

Η αεροπορική συνδεσιμότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική στρατηγική της Ελλάδας, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν συνολικά 12,3 εκατομμύρια θέσεις που συνδέουν αυτές τις χώρες με ελληνικά αεροδρόμια μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου 2024, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 44% του συνόλου της ελληνικής εποχικής απευθείας αεροπορικής σύνδεσης. Η Γερμανία και η Ιταλία, ειδικότερα, θα παρουσιάσουν αυξημένη διαθεσιμότητα θέσεων κατά 12,8% και 12,5% αντίστοιχα. Οι πτήσεις από την Πολωνία και την Ελβετία θα σημειώσουν επίσης σημαντική αύξηση από έτος σε έτος, κατά 20% και 14,4%, αντίστοιχα.

Η άνοδος του ενεργού τουρισμού

Οι αναδυόμενοι προορισμοί, όπως τονίζεται στην έκθεση, αντικατοπτρίζουν τη ζήτηση για active tourism. Ο ενεργός τουρισμός είναι ένας καινοτόμος και διεγερτικός τρόπος ταξιδιού όπου η εμπειρία και η αλληλεπίδραση με τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό βρίσκονται στο επίκεντρο των διακοπών. Μέσω αυτού του είδους τουρισμού, είναι επομένως δυνατή η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, ο σεβασμός του περιβάλλοντος και η ενίσχυση της περιοχής

Σύμφωνα με την έκθεση, το 2023, το 21,1% των επισκεπτών ανέφερε τις ενεργές εμπειρίες ως τον κύριο λόγο επίσκεψης στην Ελλάδα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά +12,1 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019 . μετατρέποντας τον ενεργό τουρισμό ως κύριο κριτήριο για επίσκεψη στην Ελλάδα, ακολουθούμενο από την ηλιοθεραπεία και τον πολιτιστικό τουρισμό.

Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, καθώς περισσότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία και τις υπαίθριες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όπως αναφέρει ο ειδικός του Mabrian «οι ταξιδιώτες βρίσκουν νέους τρόπους να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας παραδοσιακά αξιοθέατα με ενεργές εμπειρίες. Αυτή η τάση παρουσιάζει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να προωθήσει παραμονές μεγαλύτερης διάρκειας, να μειώσει την εποχικότητα και να αυξήσει τις τουριστικές δαπάνες».

Σύμφωνα με την έρευνα, πέρα από τα παραδοσιακά αξιοθέατα, δημοφιλείς περιοχές αναδεικνύονται νέες περιοχές όπως ο Όλυμπος και η Αρχαία Μεσσηνία, ενώ οι παραλίες της Κρήτης και της Κεφαλονιάς προσελκύουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται να συνδυάσουν πολιτιστικές και φυσικές εμπειρίες. 

Ανταγωνιστικές τιμές ξενοδοχείων, εν μέσω προκλήσεων

Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί ανταγωνιστικές τιμές στα ξενοδοχεία. Όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος της Mabrian, η μέση ημερήσια τιμή στα ελληνικά ξενοδοχεία εξακολουθεί να είναι πολύ ελκυστική για τις βασικές ευρωπαϊκές βασικές και για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, καθώς η βιομηχανία φιλοξενίας καταφέρνει να παραμείνει ανταγωνιστική. Ωστόσο, τα ποσοστά πληρότητας παραμένουν ανησυχητικά, «καθώς η ανταγωνιστική τιμολόγηση από μόνη της μπορεί να μην είναι επαρκής για να αυξήσει τις πληρότητες του τρέχοντος έτους» , υπογραμμίζει ο Γενικός Διευθυντής της MINDHAUS.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) για τα καλοκαιρινά καταλύματα το 2024 στην Ελλάδα είναι συνολικά πολύ ελκυστικές σε σύγκριση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου. Για παράδειγμα, ενώ τα ελληνικά ξενοδοχεία 3 αστέρων προσφέρουν τιμές συγκρίσιμες με εκείνες της Ισπανίας, τα ξενοδοχεία 4 αστέρων στην Ελλάδα είναι ελαφρώς υψηλότερα από τους ανταγωνιστές άλλων περιοχών, αντανακλώντας την έντονη ζήτηση κατά την περίοδο αιχμής. Αντίθετα, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα παραμένουν σε ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στην Ισπανία και την Ιταλία.

διαβάστε ακόμα

Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο
ICAP CRIF | Ενισχύεται η παρουσία Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στις ελληνικές επιχειρήσεις
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ψηφιακές πλατφόρμες για την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού
Celestyal | Προσφορές Black Friday - κρουαζιέρες 7 διανυκτερεύσεων από €359