Ισχυρή παρέμεινε η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ):
** Η συνολική ζήτηση, μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών (RPK), αυξήθηκε κατά 8,6% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023.
** Ο συντελεστής φορτίου του Αυγούστου ήταν 86,2% – αυξημένος κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες από έτος σε έτος για να φτάσει σε νέο υψηλό ρεκόρ.
** Η διεθνής ζήτηση αυξήθηκε 10,6% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023, με τον συντελεστή φορτίου να αυξάνεται κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 85,7%.
** Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 9,1% από έτος σε έτος, με την IΑΤΑ να υπογραμμίζει ότι η γραμμή Ευρώπης-Ασίας ήταν μακράν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη, αλλά «ακόμα είναι αισθητά κάτω από το ανώτατο όριο του 2019».
Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IΑΤΑ, δήλωσε: «Η αγορά των αεροπορικών ταξιδιών είναι καυτή και οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν εξαιρετική δουλειά για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια.
«Τα κέρδη απόδοσης οδήγησαν τους συντελεστές φορτίου σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ, ενώ η αύξηση της χωρητικότητας κατά 6,5% δείχνει ανθεκτικότητα απέναντι σε επίμονα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και στις ελλείψεις υποδομής.
«Κοιτάζοντας το μέλλον, η συνεχιζόμενη ισχυρή αύξηση της ζήτησης αποτελεί προειδοποίηση ότι ίσως να πλησιάζουμε γρήγορα σε μια κρίση χωρητικότητας υποδομής που θα περιόριζε τη συνδεσιμότητα και τις επιλογές για επιβάτες και επιχειρήσεις.
«Εάν οι κυβερνήσεις θέλουν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της αεροπορίας, πρέπει να λάβουν τολμηρές αποφάσεις για να εξασφαλίσουν επαρκή χωρητικότητα υποδομής.
«Και, στο μεταξύ, τόσο τα αεροδρόμια όσο και οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας πρέπει να κάνουν περισσότερα με τους πόρους που διαθέτουν αυτή τη στιγμή.
«Η βιομηχανία δεν έχει την πολυτέλεια να υποχρησιμοποιήσει την υποδομή του αεροδρομίου που έχουμε».