Επικοινωνιακό τρικ οι δικαιολογίες για την κατάρρευση των τουριστικών εσόδων

30-10-16 | Ο Torna-δόρος

Με ένα επικοινωνιακό τρικ και διοχετεύοντας ανυπόστατες δικαιολογίες επιχείρησαν διάφοροι κύκλοι να αποποιηθούν την ευθύνη τους για τα αρνητικά ρεκόρ δεκαετίας που καταγράφουν τη φετινή περίοδο οι μειώσεις των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων.

Το νέο εύρημα που επιστρατεύθηκε αλλά έπεσε στο κενό -πριν προλάβει να αποπροσανατολίσει σε σχέση με τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου -είναι ότι τα τουριστικά έσοδα μειώθηκαν επειδή φοροδιαφεύγουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Βέβαια, οι σοβαροί του τουριστικού χώρου γνωρίζουν ότι δεν ισχύει αυτό. Και δεν ισχύει γιατί η Τράπεζα της Ελλάδος -όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Διοικητής Γιάννης Στουρνάρας -δεν συλλέγει τα στοιχεία των εισπράξεων με βάση τα δηλωθέντα έσοδα από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά με βάση τις δηλώσεις των ξένων τουριστών για το ύψος των δαπανών τους.

Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν δηλώνει τα έσοδα αυτά ο τουριστικός επιχειρηματίας αυτό συνιστά λόγο κριτικής για φοροδιαφυγή. Είτε, όμως, τα δηλώνει είτε όχι, η εισροή των εσόδων σε επίπεδο χώρας έχει καταγραφεί από την Τράπεζα της Ελλάδος.  Άρα καταρρέει το επιχείρημα ότι τα τουριστικά έσοδα εμφανίζονται μειωμένα γι' αυτό το λόγο. Η πραγματικότητα είναι ότι το ποσοστό πτώσης των ταξιδιωτικών εισπράξεων φέτος καταγράφει αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας. Αλλά και το μέσο έσοδο ανά ταξίδι καταγράφει μία από τις χειρότερες επιδόσεις των δύο τελευταίων δεκαετιών.

Αντί, λοιπόν, κάποιοι να αναζητούν δικαιολογίες για τα αδικαιολόγητα, ας δουλέψουν με όρους αγοράς και όχι με όρους επικοινωνίας για να αλλάξει η αρνητική αυτή κατάσταση για τον ελληνικό τουρισμό. Τα επικοινωνιακά τρικ δεν φέρνουν περισσότερα τουριστικά έσοδα στη χώρα...

διαβάστε ακόμα

Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο
ICAP CRIF | Ενισχύεται η παρουσία Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στις ελληνικές επιχειρήσεις
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ψηφιακές πλατφόρμες για την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού
Celestyal | Προσφορές Black Friday - κρουαζιέρες 7 διανυκτερεύσεων από €359