Η σχέση της μουσικής με τον τουρισμό θα είναι το αντικείμενο έρευνας με τίτλο «Η Μουσική είναι η νέα Γαστρονομία» που θα παρουσιάσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (ΠΟΤ) κατά τη διάρκεια της έκθεσης WTM του Λονδίνου.
Η έρευνα εξετάζει το ρόλο της μουσικής στην τουριστική ανάπτυξη, το μάρκετινγκ, τις εμπειρίες και τα οικονομικά οφέλη συνεργειών στον μουσικό και τουριστικό κλάδο.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, πάνελ ομιλητών θα συζητήσουν την αξία του μουσικού τουρισμού σε βάθος.
Η μουσική βιομηχανία είχε ανάπτυξη 8% πέρυσι, διπλάσια σε σχέση με το ρυθμό της παγκόσμιας οικονομίας, ενώ οι τουριστικές αφίξεις είχαν αύξηση 7%.
Η έρευνα αναδεικνύει τρόπους με τους οποίους οι κλάδοι μπορούν να συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να αυξήσουν την οικονομική αξία και για τις 2 πλευρές.
Περιλαμβάνει εκθέσεις για το ρόλο της μουσικής στην ανάπτυξη του προορισμού, το ταξιδιωτικό μάρκετινγκ, τα συνέδρια και τα εμπειρικά ταξίδια, από τα μουσικά φεστιβάλ και την παραδοσιακή μουσική μέχρι τη χρήση μουσικών βίντεο για την προώθηση τοπικών πολιτισμών και εμπειριών.
Η έρευνα εντοπίζει περιοχές συζήτησης και αναδεικνύει ευκαιρίες για τους προορισμούς στην ανάπτυξη προϊόντων μουσικού τουρισμού και στην ενίσχυση του τουριστικού branding τους.
Πρόκειται για την πρώτη έρευνα του ΠΟΤ που εξετάζει διεξοδικά τη μουσική ως όχημα για τουριστική ανάπτυξη. Η μουσική αποτελεί εργαλείο για την αναβάθμιση των προορισμών και τη δημιουργία ιστοριών σε αυτούς, τονίζει ο γ.γ. του ΠΟΤ, Zurab Pololikashvili.
Παράδειγμα αξιποίησης της μουσικής για τουριστική ανάπτυξη είναι η Κολομβία, η οποία εφάρμοσε καμπάνια τουριστικής προώθησης που βασίζεται στη μουσική κληρονομιά της.